Antisk Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Fi lirar 23/20/2,4 över 275 händer. Vi har ingen history och det här är precis i början av sessionen. Ingen aning om hur jag ska tolka hans donkbet då det är sån sjukt torr bräda. Jag kan jag inte tänka mig att han spelar set så här då han inte behöver skydda sin hand från några drag i princip. Känns som att jag alltid tar fel beslut i dem här situationerna och våra stackstorlekar gör inte handen mkt roligare. Jag kollade upp fi samtidigt och han lirade 6+ nl400 bord fwiw. Full Tilt No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com CO ($406) Button ($298.20) SB ($787.40) BB ($194.50) UTG ($408) Hero (MP) ($814) Preflop: Hero is MP with 9, 9 1 fold, Hero raises to $14, 2 folds, SB calls $12, BB calls $10 Flop: ($42) 7, 5, 2(3 players) SB bets $30, 1 fold, Hero raises to $111, SB raises to $773.40 (All-In), Hero ? Citera
Tottyville Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Synar du flopp så slipper du hamna i det här läget. Instafold. Citera
bossbaver Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Synar du flopp så slipper du hamna i det här läget. Instafold. Ja det där MÅSTE väl ändå va en tokfold? Vad leder du över liksom? A7s, 88, 34, 68 o bluffar? Citera
Opteron Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Citerar Tottyville: "Höj för info! Sen när du höjt är det ju bara agera utifrån infon du fått! Easy money. " fold Citera
frekje Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 överpar eller set. många leder ut med sett och hoppas på omslag av överpar som sedan synar. solklar fold. Citera
tordi Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Tror han kommer visa set här typ jämnt. Alternativt typ 75... Citera
Nickefik Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 SB vet ju att Hero är en kompetent spelare, som förstår att det luktar set lång väg när SB ställer. Men Hero vet ju att SB tycker att han är en kompetent spelare, så därför misstänker Hero att det bara är en bluff. Men eftersom SB vet att Hero vet att SB tycker Hero är en kompetent spelare så kan han ju lura in honom i fällen genom att faktiskt ställa med ett set där. Men Hero vet att..... fast skit... där gick tiden ut och Hero autofolda... Citera
jon2 Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Raisefold Otäckt. hehe, Varfor hojer du pa har egentligen? Inte sa bra att gora om 99 till 72o har vilket du i pricip gor. Nar du kan spela den for sitt varde. Citera
AccessGranted Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 hehe, Varfor hojer du pa har egentligen? Inte sa bra att gora om 99 till 72o har vilket du i pricip gor. Nar du kan spela den for sitt varde.72o på den brädan är bättre än 99. Motsägelsefullt att man gör om en hand till en bluff samtidigt som den blir starkare. Citera
jon2 Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 72o på den brädan är bättre än 99. Motsägelsefullt att man gör om en hand till en bluff samtidigt som den blir starkare. Gor om den till 83o stallet da. Citera
Falcy Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Vi ponerar att SB sitter med setet, gör han då rätt? Varför, varför inte? Hero raises to $111, SB raises to $773.40 (All-In) Jag spelar inte på denna nivån, så är nyfiken. Personligen skulle jag aldrig, om jag nu satt med 777, ställa här... Triss eller två par är väl det SB sitter på. Ställa med AA/KK? Varför? Han får ju bara syn av en bättre hand, såsom en triss. Men jag antar att "tänket" är ett annat på denna nivån Citera
Antisk Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 Okej alla verkar vara helt överrens om en solklar fold men handen på hjärtat hur många här hade spelat tex set likadant som fi i denna handen? Jag hade inte gjort det, rangen jag satte honom på var TT+>>>>88+>set>>>>random spew typ. Jag tror han har en slowad typ JJ här oftare än tex 55. Citera
jon2 Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Okej alla verkar vara helt överrens om en solklar fold men handen på hjärtat hur många här hade spelat tex set likadant som fi i denna handen? Jag hade inte gjort det, rangen jag satte honom på var TT+>>>>88+>set>>>>random spew typ. Jag tror han har en slowad typ JJ här oftare än tex 55. Med den rangen du satter upp varfor hojjer du floppen??? Fi antar nog att du inte raisar ett overpar for att folda vilket du inte borde heller. Citera
Antisk Postad 16 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2009 Med den rangen du satter upp varfor hojjer du floppen??? Fi antar nog att du inte raisar ett overpar for att folda vilket du inte borde heller. Den rangen gäller hans push inte donkbetten, när han sa 30 var jag ett fett frågetecken. Imo så är en donkbet ofta tecken på svaghet eller ett drag så jag ville helst få honom att syna så att jag kunde kontrollera potten i pos på t o r. Kanske asdumt tankesätt men jag postade handen för att jag ville få feedback på spelet obv Citera
bossbaver Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Jag tror han har en slowad typ JJ här oftare än tex 55. +1 Citera
Supertequila Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 heltokig linje. Syna flopp. Som spelat fold. Citera
brut Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Du måste jättemånga % av gångerna vara uppe mot en bluff då den dessutom går om relativt ofta för att det ska vara rätt att syna. Om han är maniac syn annars fold. Edit vad gäller raise på flopp Kort och gott(kan förklara i detalj) så spelar en höjning på flopp mycket sämre eller sämre mot sämre händer och lite sämre mot bättre händer än en syn. Mer än så behövs inte för att leda i bevis att inte höja floppen. Citera
bananuz Postad 17 Januari , 2009 Rapport Postad 17 Januari , 2009 När du höjer kan fi pusha med hela sin range här som bluff eftersom du i princip aldrig skulle spela så med set. Citera
Recommended Posts