ossy Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Hejsan, Sitter med en text om poker, en mening går så här: "The only thing we'll cover in this lesson is expected value, or EV, or what some people call equity." Jag undrar hur equity skulle kunna översättas, förväntat värde [EV] översätts ju redan för expected value i denna mening... Någon som har ett bra förslag? Tack på förhand, Ossy Citera
grebgokz Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Hejsan, Sitter med en text om poker, en mening går så här: "The only thing we'll cover in this lesson is expected value, or EV, or what some people call equity." Jag undrar hur equity skulle kunna översättas, förväntat värde [EV] översätts ju redan för expected value i denna mening... Någon som har ett bra förslag? Tack på förhand, Ossy Väntevärde eller förväntat värde. Citera
ossy Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Tack. Det var ordet jag valde till slut, men tycker det är att nästan säga samma sak igen dock. Därför jag undrade. Citera
Zaixer Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 EV och equity är ju helt olika saker. Citera
grebgokz Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 EV och equity är ju helt olika saker. Equity = din förväntade andel i potten i % Expected value = vad du förväntas vinna i långa loppet på ett viss spel i $$ Har jag fattad det rätt? Citera
OsantVassSpelare Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 EV, förväntat värde. Equity, förväntad utgång. Citera
grebgokz Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 EV, förväntat värde.Equity, förväntad utgång. Tack. Citera
ossy Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Okej, tackar! Det var det jag läst också ... men inte hade ordet till... Citera
Recommended Posts