Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Precis hamnat headsup mot en hyperaggro spelare. Någon som förstår hur han tänkte här? ändå lyckas han...

Full Tilt Poker Game #10024941604: $5 + $0.50 Sit & Go (76135603), Table 1 - 40/80 - No Limit Hold'em - 19:09:49 ET - 2009/01/13

Seat 1: Wink2me (6,300)

Seat 2: Henkiee5 (2,700)

Wink2me posts the small blind of 40

Henkiee5 posts the big blind of 80

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Henkiee5 2 of Hearts2 of Diamonds

Wink2me raises to 160

Henkiee5 raises to 2,700, and is all in

Wink2me: 2 3

Wink2me calls 2,540

Henkiee5 shows 2 of Hearts2 of Diamonds

Wink2me shows 2 of Clubs3 of Clubs

Wink2me: lol

*** FLOP *** 3 of Spades4 of DiamondsJack of Diamonds

*** TURN *** 3 of Spades4 of DiamondsJack of Diamonds3 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Spades4 of DiamondsJack of Diamonds3 of DiamondsJack of Spades

Henkiee5 shows two pair, Jacks and Threes

Wink2me shows a full house, Threes full of Jacks

Wink2me wins the pot (5,400) with a full house, Threes full of Jacks

Wink2me: good game

Henkiee5 stands up

Wink2me stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 5,400 | Rake 0

Board: 3 of Spades4 of DiamondsJack of Diamonds3 of DiamondsJack of Spades

Seat 1: Wink2me (small blind) showed 2 of Clubs3 of Clubs and won (5,400) with a full house, Threes full of Jacks

Seat 2: Henkiee5 (big blind) showed 2 of Hearts2 of Diamonds and lost with two pair, Jacks and Threes

edit: såg nu att de inte va så dåligt call, typ 60-40 :P

Postad
Det finns ingen logik i en 5 dollars sitngo.

Jag går då och då in på svs 20krs sit and gos och går allin varje hand. Ibland drar man ut hela tiden och vinner allin efter allin med sämst hand. Det är underbart. Älskar när folk tiltar ur! Helt klart positivt livsEV. Så tänkte säkert han också. 40kr e som sagt kaffepengar.

Postad

Körde en MTT en gång när en spelare före mig (p1) gjorde en 3BB höjning jag har AK och Raisar till 9BB en spelare till (p3) kallsynar. Då 4B P1 och jag känner att jag nog ligger under men med döda pengar i potten och större stack så 5B AI för att driva ut P3 som kallsynar vilket även p1 (väntat gör)

P1 har KK jag har AK p3 har T3o.....

Så vad säger man. självklart van P3 när flopen kom TTx....

Det är såndana briljanta spel som får en att undra om dom kör på något admin konto eller nått.

Postad
Körde en MTT en gång när en spelare före mig (p1) gjorde en 3BB höjning jag har AK och Raisar till 9BB en spelare till (p3) kallsynar. Då 4B P1 och jag känner att jag nog ligger under men med döda pengar i potten och större stack så 5B AI för att driva ut P3 som kallsynar vilket även p1 (väntat gör)

Det är såndana briljanta spel som får en att undra om dom kör på något admin konto eller nått.

Tror att jag dechiffrerat den där posten nu... Pust.

Postad

haha, aa ja har fan åkt på sjuka grejer idag jag också..

Fi höjer höjer till 2 blind ur position och jag synar i sen med JJ. Floppen kommer 888 och han går AI.. sätter honom på AK och synar och han visar upp AQ.. turn är blank och river kommer 8. jippie

Nyss åkte ja på en fin en också med AK vs AJ och flopp kommer AJJ..

Gjorde ett riktigt skönt call idag också då FI höjde tidigt och jag synar med JJ.. Flop kommer 24T och han går all-in och ja tänkte länge som fan sen synade jag och han visar upp AT.. turn 2.. och river A.. så va ännu 50 dollar slängt i sjön..

Postad
jag pushade för att han höjde från SB varje gång.. och så var maten klar om jag inte minns fel :D

Det är taget. :mrgreen:

När du varit inne i tråden och grötat 2 gånger trodde jag det var fritt fram:oops:

Jag borde varit tydligare. :)