Gå till innehåll

Spelet på bubblan, vem är det som är bakom flötet här?


PokerminatorTT1

Recommended Posts

För engångssskull slapp man att råka ut för 5st floppade triss över triss irad under Stars deepstack 11$turnering på söndag.

 

Hamnade 2a i chipledningen när man kom ITM, hade redan en hyffsad stack innan och passade givetvis på att sno blinds varje gång tillfällegavs. blir då flyttad till ett nytt bord där saker och ting verkar som det ska vara med 7pers som sitter och kör vpip10-18% men alla verkar lösa upp sig lite.

Vid det bordet sitter något av en maniac och höjjer i princip varannan hand 2,6-2,9 BB och limpade även friskt(han hade ca 2ggr middlestack). hanhade statsen 69/29/2 ungefär efter den sittningen.

 

 

inga problem tänker jag, han försöker väl sno blindsen. dålig timing direkt efter att alla kommit ITM, men ok han är väl less eller något. Drar några resteal utan problem, stackar av honom med TPTK osv, han åker ut till slut. Bibehåller min ledning bla tack vare honom.

 

 

Går då vidare till ett annat bord. Här sitter en exakt kopia som är snäppet lösare. Killen synar med skitkort som 74o, 96o. släpper aldrig lowestpair träff i princip oavsett action på alla gator. delar med sig av chipsen väldigt lätt, men suger också ut friskt.

 

 

 

 

Det intressanta är att den första killen är tydligen en känd 2+2 MTT profil som hette setzermason(hade supernova status) och även den andra var en supernovaelite och hittade även några poster på 2+2 med honom.

 

 

 

Då är min fråga, finns det något som är EV+ med det här spelet? någon bakomliggande tanke öht? någon som känner igen det?

 

 

I mina ögon ser det endast ut som idioti och de antagligen bara slaskade runt då de inte tog turneringen på allvar? efter ITM började folk lösa upp sig och då bör man väl hålla ut och spela tight åtminstone tills man kommer till högre prisssummor där "bubblan" bildas igen? Vet de något jag inte vet? Har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite svårt att dra slutsatser när vi inte vet hur många startande det var och hur prisstrukturen såg ut men om det var en väldigt stor turnering sett till antal startande så är det nog många spelare som ser finalbordsbubblan som den riktiga bubblan för prisstrukturen är såpass brant att även om du klarar ITM-bubblan så får man knappt nån deg ($20-$40 kanske) men om man kommer i den absoluta toppen, säg topp 10 eller ännu hellre topp 3 så är det ju lite deg att tala om.

 

Vet inte hur dom stora proffsen resonerar på sunday million osv, kanske likadant för i förhållande till buy-in så är ju prisstrukturen densamma där, bara det att för oss vanöiga hobbyproffs så är det ju en hyfsad slant där bara man klarar ITM-bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite svårt att dra slutsatser när vi inte vet hur många startande det var och hur prisstrukturen såg ut men om det var en väldigt stor turnering sett till antal startande så är det nog många spelare som ser finalbordsbubblan som den riktiga bubblan för prisstrukturen är såpass brant att även om du klarar ITM-bubblan så får man knappt nån deg ($20-$40 kanske) men om man kommer i den absoluta toppen, säg topp 10 eller ännu hellre topp 3 så är det ju lite deg att tala om.

 

Vet inte hur dom stora proffsen resonerar på sunday million osv, kanske likadant för i förhållande till buy-in så är ju prisstrukturen densamma där, bara det att för oss vanöiga hobbyproffs så är det ju en hyfsad slant där bara man klarar ITM-bubblan.

 

jag hade det framför mig som jag tänkte copypasta tom, men det var något såhär ivf:

 

 

2000 intrants.

 

 

300ITM, ca 20-40$ fram till 1-3 där 3an fick 1k 2an 2k och 1an 3k

 

så strukturen var precis som du säger.

 

dessutom var det en deepstack turnering (5k startchips) och 30min mellan varje nivå.

 

 

varför jag nämnde min chipcount var för att när jag mötte den andra supernovaeliten så var jag bland top5 och hade ca 3ggr över averegestack.

 

 

jag 3barrelade honom med AK i en helt sjukt pot där idioten hade 69o, la inte lägsta par på flop, lägger absolut inte tvåpar på turn, men lägger inte heller mot hyffsad bet på river när brädan parar sig med överpar och det egentligen inte finns något han kan klå mig med.

 

 

hursom så fick han ca 3ggr averege, vilket borde räck gott och väl för en spelare som är duktig i en sådann seg turnering för att ta hem förstapriset. ändå fortsatte han att slaska och slaskade bort en hel del chips.

 

 

Jag kan tänka mig att det är precis som du säger att de kanske sätter mer värde på sin tid och därmed ser ITM ögonblicket som en start på en ny turnering där endast top 3 får betalt. därmed mer eller mindre vildgambling.

 

 

 

 

 

finns det något sätt att hitta historiken till turneringen på stars som inte har GT summor? jag lyckas inte hitta den nu, vore intressant att försöka utstudera spelet mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...