Gå till innehåll

Kostar Net+ kortet månadsvis?


Ferna

Recommended Posts

Tja! Jag har fått ett nytt sånt där kort som alla andra har fått tror jag?

Det är Net+ kortet jag pratar om, det där svarta med grön text "Net+".

Nu är min fråga om det kostar pengar att ha detta kort? Jag tyckte jag läste det någonstans, men kan inte komma på vart?

Det förra kortet kostade ju ingenting att äga, varför gör detta det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ju gjort om hela systemet. Nu är kortet direkt kopplat till netellerkontot, så att man slipper föra över pengar först till kortet, och sedan från kortet. Jag antar att de tycker att de kan ta lite betalt för detta. Kostnaden uppkommer ju dock endast om kortet inte använts en månad. Se "Dormancy fee" nedan. 20 kr är väl inte så mycket, men köp en piggelin varje månad så tjänar du 14 kronor.

 

neteller_fees.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ju gjort om hela systemet. Nu är kortet direkt kopplat till netellerkontot, så att man slipper föra över pengar först till kortet, och sedan från kortet. Jag antar att de tycker att de kan ta lite betalt för detta. Kostnaden uppkommer ju dock endast om kortet inte använts en månad. Se "Dormancy fee" nedan. 20 kr är väl inte så mycket, men köp en piggelin varje månad så tjänar du 14 kronor.

 

neteller_fees.jpg

 

Okej, nej 20kr var inte mycket, men alltså måste jag använda det i butik? Räcker det inte om jag för över pengar från och till neteller kontot en gång i månaden istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neteller ringde mig och snackade massa om att eftersom ajg var vip skulle jag få rabatt på avgifterna, snackade om 1% currency exchange fee och inga andra avgifter. någon som vet något om det?

 

hur blir man VIP hos neteller?

 

 

hittade följande:

 

http://content.neteller.com/content/en/vip_index.htm

 

men det tillför ingeting nytt till din fråga antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Jag har fått ett nytt sånt där kort som alla andra har fått tror jag?

Det är Net+ kortet jag pratar om, det där svarta med grön text "Net+".

Nu är min fråga om det kostar pengar att ha detta kort? Jag tyckte jag läste det någonstans, men kan inte komma på vart?

Det förra kortet kostade ju ingenting att äga, varför gör detta det då?

 

Ett tips för framtiden kan vara att göra någon typ av undersökning innan du beställer en produkt, kan bli dyrt annars. Beroende på vad du har för valuta på ditt Netellerkonto, Mastercard och POS/atm så kan du råka ut för en massa växlingsavgifter.

 

Du måste använda kortet för att inte råka ut för "dormancy fee".

FYI: Net+ Virtual Card fees.

 

neteller ringde mig och snackade massa om att eftersom ajg var vip skulle jag få rabatt på avgifterna, snackade om 1% currency exchange fee och inga andra avgifter. någon som vet något om det?

 

Varför ställde du inte frågorna till supporten, det är dom som vet bäst? I Neteller VIP lounge hittar du det mesta om vip.

 

Som vip har du 1% rabatt på alla växlingsavgifter. På vanliga överföringar är den normalt 2.5% du betalar 1.5%. På NET+ kortet är växlingsavgiften 2.95%, du betalar 1.95%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med vip supporten tidigare om vip rabatterna och de gällde enligt den personen jag pratade med inte på net+kortet, nu måste jag prata med någon annan och höra hur det ligger till egentligen... meh

 

Det bästa med vip supporten är väl att de svarar ganska omgående medan den vanliga supporten kan ta eh, lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips för framtiden kan vara att göra någon typ av undersökning innan du beställer en produkt, kan bli dyrt annars. Beroende på vad du har för valuta på ditt Netellerkonto, Mastercard och POS/atm så kan du råka ut för en massa växlingsavgifter.

 

 

Jag beställde inte detta nya kort, jag hade gärnat behållt det gamla om det nu inte var så att neteller skickade ut det nya helt random :/

valutan som jag har på kortet är USD tror jag, det var det iaf på det gamla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ställde du inte frågorna till supporten, det är dom som vet bäst?

 

jag frågade, hon sa att hon inte visste men hon trodde det var 1.0%. jag frågade vad som var 1.0%, hon sa att hon inte visste och bad att få maila uppgifterna. jag orkade inte tjata, neteller är ju inte direkt kända för att ha låga avgifter så kändes inte aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips för framtiden kan vara att göra någon typ av undersökning innan du beställer en produkt, kan bli dyrt annars. Beroende på vad du har för valuta på ditt Netellerkonto, Mastercard och POS/atm så kan du råka ut för en massa växlingsavgifter.

 

 

Jag beställde inte detta nya kort, jag hade gärnat behållt det gamla om det nu inte var så att neteller skickade ut det nya helt random :/

valutan som jag har på kortet är USD tror jag, det var det iaf på det gamla?

 

Fast det kan dom ju inte ha gjort, eller om dom gjort det så måste dom ju ha gjort fel. Eftersom det inte alls är samma villkor för det gamla och nya kortet så kan dom väl inte utan att du gjort nånting bara binda upp dig på ett nytt kort med annat avtal utan att du på nåt sätt godkänt det?

 

Jag hade också det gamla kortet och har inte fått det nya automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nej 20kr var inte mycket, men alltså måste jag använda det i butik? Räcker det inte om jag för över pengar från och till neteller kontot en gång i månaden istället?

 

Nej förmodligen inte. Handla nått med kortet i butik eller på nätet. Det är ju ingen avgift på det förutom att du antagligen får en lite sämre växelkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The VIP Foreign Exchange fee rebate is not applicable to the NET+ Card purchases.

 

We recommend applying for the NET+ Card in the currency you will use most often to withdraw funds from an ATM or use to shop in stores. If this currency is different from your NETELLER account you will then receive the VIP FX rebate of 1%.

 

For example if your NETELLER account is in EUROs and your NET+ Card is in SEK, then the conversion of currencies takes place within your NETELLER account; therefore the FX fee will only be 1.5% (as a VIP member you will receive the 1% rebate). If you use your SEK NET+ Card at an ATM or to shop online, where the currency of the terminals is SEK then you would not pay any additional FX fee for the NET+ Card.

 

Alternatively, if your NETELLER account is in EUROs and you apply for your NET+ Card in EUROs, and use the EURO card at an SEK terminal (ATM or point of sale), the currency conversion would take place on the NET+ Card. Therefore, you would have to pay 2.95% FX fee, of which none is rebated. If you use your EURO NETELLER account, EURO NET+ card and an EUR ATM or point of sales terminal, there will be no FX fee.

 

We recommend selecting the currency of the NET+ Card in the currency you will use most often.

 

Så var det med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Rätta mig om jag har fel, men måste väll bli billigare att ha ett sådant här kort än att använda banköverföring? Banköverföringen kostar ju 7,5€, med kortet kostar det bara 4€.

 

Sen undrar jag om man har kontot i Netelleri €, så ska man välja kr som valuta på prepaid kortet för att det ska bli så lite förlust som möjligt? 2,95% växelkurs och 4€ för ett uttag?

 

Om man handlar med kortet i en vanlig affär så åker man bara på 2,95% i växlingsavgift, men inga anda avgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu behöver man inte använda kortet varje månad längre:

 

We asked you how we could improve our Net+ Prepaid MasterCard®. You told us to stop charging a fee for not using your card. So we scrapped it.

 

A great card gets better

Now that you don't have to worry about getting charged for non-usage, you can finally go on that month-long safari you've dreamed of.

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...