Gå till innehåll

Har du pokerfingrar?


Matfrid

Recommended Posts

En vetenskaplig undersökning som cirkulerar i dagspressen visar att "Framgång på börsen går att spåra i ringfingrets längd".

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=873143

 

"Sedan länge är det känt att manligt könshormon har stor betydelse för hjärnans utveckling under fosterstadiet. Enligt John Coates finns det dessutom ett övertygande antal studier som visar att denna hormonella exponering också avspeglas i fingerlängden.

- Vi tror att hög exponering av manligt könshormon påverkar egenskaper som självförtroende, riskbenägenhet och reaktionsförmåga"

 

Det här måste gälla ännu mer för poker!

Har DU pokerfingrar?

Är ditt ringfinger längre än ditt pekfinger?

 

Mitt är en liten smula längre, yay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men tradergigget i artikeln handlar väl i stor utsträckning om att sälja saker och jobba in kommisioner?

 

I så fall är det inte särskilt överraskande att högtestosteronmän lyckas bättre, även om de inte så hög IQ, eftersom det är dominant, självsäkert, övertygande beteende som krävs för att få folk att köpa vad det än är man kränger. Så då är deras framgång mer ett tecken på att de är duktiga på att sälja än att de fattar bra tradingbeslut. Det är ju sånt som är det riktigt fina med att få gambla med andra människors pengar och få procent på eventuellt vinst.

 

Det stämmer rätt väl överrens med det, visserligen fåtal, traders jag träffat IRL. Socialt aggressiva, inte särskilt smarta, och allmänt övertygande i sättet.

 

Tror inte det innebär någon särskilt bra egenskap i poker. Tar man en godtycklig samling framgångsrika pokerspelare brukar de vara smarta typer snarare än testosteronstinna bufflar. Det är ju yoyo-skottarna som är mer risktagande och aggressiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men tradergigget i artikeln handlar väl i stor utsträckning om att sälja saker och jobba in kommisioner?

 

I så fall är det inte särskilt överraskande att högtestosteronmän lyckas bättre, även om de inte så hög IQ, eftersom det är dominant, självsäkert, övertygande beteende som krävs för att få folk att köpa vad det än är man kränger. Så då är deras framgång mer ett tecken på att de är duktiga på att sälja än att de fattar bra tradingbeslut. Det är ju sånt som är det riktigt fina med att få gambla med andra människors pengar och få procent på eventuellt vinst.

 

Det stämmer rätt väl överrens med det, visserligen fåtal, traders jag träffat IRL. Socialt aggressiva, inte särskilt smarta, och allmänt övertygande i sättet.

 

Tror inte det innebär någon särskilt bra egenskap i poker. Tar man en godtycklig samling framgångsrika pokerspelare brukar de vara smarta typer snarare än testosteronstinna bufflar. Det är ju yoyo-skottarna som är mer risktagande och aggressiva.

 

För det första ser jag artikeln som pseudovetenskap och diskuterar det hela mest på skämt.

 

Du har iallafall delvis rätt:

"While the finger ratio, showing fetal exposure to male hormones, appears to signal likely success in high-actively trading that calls for risk-taking and quick reactions, it may not indicate people who would do well at other sorts of financial activities, the researchers said.

 

Some traders require additional skills on dealing with clients and sales workers.

 

And the advantage may even reverse for some, Coates team said, such as traders taking a more analytical and long-term approach to the markets."

http://www.foxnews.com/story/0,2933,479685,00.html

 

Men:

Vi människor har ju, sägs det ofta, en irrationell riskarversion. Bra pokerspelare arbetar mot denna intution. I poker är dessutom 'aggression' (jag skulle hellre säga 'offensiv taktik') viktig. Detta skulle alltså kunna vara 'manliga' (urk) egenskaper som är nyttiga i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första ser jag artikeln som pseudovetenskap och diskuterar det hela mest på skämt.

 

Du har iallafall delvis rätt:

"While the finger ratio, showing fetal exposure to male hormones, appears to signal likely success in high-actively trading that calls for risk-taking and quick reactions, it may not indicate people who would do well at other sorts of financial activities, the researchers said.

 

Some traders require additional skills on dealing with clients and sales workers.

 

And the advantage may even reverse for some, Coates team said, such as traders taking a more analytical and long-term approach to the markets."

http://www.foxnews.com/story/0,2933,479685,00.html

 

Men:

Vi människor har ju, sägs det ofta, en irrationell riskarversion. Bra pokerspelare arbetar mot denna intution. I poker är dessutom 'aggression' (jag skulle hellre säga 'offensiv taktik') viktig. Detta skulle alltså kunna vara 'manliga' (urk) egenskaper som är nyttiga i poker.

 

De allra främsta verkar inte vara särskilt aggro typer, Jman och durrrr är de första jag kommer att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första ser jag artikeln som pseudovetenskap och diskuterar det hela mest på skämt.
Well, det må hända, men det är sant att det är väldigt mycket mer aggressiva och socialt framåt personer i ett tradingrum än det är hos quantsen. Och det är en stor skillnad. Kolla valfri Wall Street-bok.

 

Testosteron, och andra hormoner, spelar fetstor roll för personlighet, och därmed framgång i livet, men det är sånt där som inte är så populärt att tala om.

 

Egentligen är sånt här trivialt att observera. Gå att kolla lite bland något nördtätt och se hur klena de är samt mjuka i personligheten. Kolla senare på ett område där en ledarpersonlighet är viktigt och de männen, och det är framträdesvis män, är större, starkare och betydligt mindre smarta än tidigare nämnda nördar.

 

Vi människor har ju, sägs det ofta, en irrationell riskarversion. Bra pokerspelare arbetar mot denna intution. I poker är dessutom 'aggression' (jag skulle hellre säga 'offensiv taktik') viktig. Detta skulle alltså kunna vara 'manliga' (urk) egenskaper som är nyttiga i poker.
Det är ju ofta spelare som vinner på att hamra på betknappen, och sen blir mosade när de är uppe mot någon som har vett att checksyna ned. Men man kan komma jävligt långt på att hamra på betknappen, särskilt om man är lite run good.

 

Inte ens spelare som Brunson och Antonius, båda fd atleter, verkar särskilt känslostyrda eller framfusiga. Doyle är förstås jävligt smidig socialt, men han verkar inte ha särskilt mycket till hävdelsebehov.

 

Själv ska jag nog förbättra min personlighet och framgång i börssamanhang genom att kapa första knogen på pekfingrarna. Jag vägrar låta mig styras av en missunsam biologi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Egentligen är sånt här trivialt att observera. Gå att kolla lite bland något nördtätt och se hur klena de är samt mjuka i personligheten. Kolla senare på ett område där en ledarpersonlighet är viktigt och de männen, och det är framträdesvis män, är större, starkare och betydligt mindre smarta än tidigare nämnda nördar.

 

+1 på större och starkare, men finns det något som helst belägg på "betydligt mindre smarta"?

 

Är det inte så att en del har det ena, en del har det andra, och en del har allt?

(En del har inget, men de som vill kapa sin egen knoge lär nog inte ha för lite med hormoner...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, ringfingret .

 

Längre ringfinger på höger, men kortare på vänster :o

 

Jag har längre! Yihaaa, större skillnad på höger!:roll:

 

lika på höger, typ 2-3mm längre ringfinger på vänster. vänster pekfinger buktar inåt och höger ringfinger gör det. övriga raka. känner mig lite onormal...

 

Japp det är längre,.

:D

 

längre:-D

 

Ja, ringfingret är fanimej mycket längre.

Dock är pekfingret rätt så nedbitet av alla beats.

 

+1 på större och starkare,

 

Freaks! imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...