Gå till innehåll

WPT World Poker Classic Bellagio 4-25 april!


anth

Recommended Posts

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om Tuan Le

 

Överaggresiv med mkt tur? Antar att han bustar väldigt tidigt eller om han får lite chips så kan han bullya alltid o dra ut när det behövs.

 

han hade ju kusligt tur i finalen då han vann. måste säga den som han hade tur emot imponerade mig rejält. han gjorde ju korrekt grejer hela tiden så att Tuan var tvungen folda den bästa handen. och när han hade bästa handen så hade tuan tur och drog ut honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

With the board showing 9-8-6-Q-Q, Tuan Le bets out for $250,000, and Bo Sehlstedt calls, showing pocket tens. Tuan Le shows J-10 for the straight on the turn, and picks up a very large pot, giving him a total of about $2,000,000 in chips.

 

1. John Smith - $1,900,000

2. Michael Mizrachi - $1,700,000

3. Arnold Spee - $1,500,000

4. Tuan Le - $1,200,000

5. Matt Keikoan - $1,100,000

6. Phil Ivey - $1,100,000

7. Victor Ramdin - $1,000,000

8. Joe Beevers - $1,000,000

9. Chris Ferguson - $1,000,000

10. Joseph Cordi - $900,000

11. George Miller - $850,000

12. Paul Testud - $800,000

13. David Sklansky - $700,000

14. Tony Ma - $680,000

15. Hasan Habib - $660,000

16. Juha Helppi - $660,000

17. Paul Maxfield - $650,000

18. Bob Stupak - $650,000

19. Keith Carter - $650,000

20. Rob Hollink - $600,000

21. Reza Payvar - $560,000

22. Mark Rose - $500,000

23. John Phan - $500,000

24. Sammy Arzoin - $500,000

25. Bo Sehlstedt - $460,000

26. Jeff Shulman - $300,000

27. Gavin Smith - $280,000

28. Isabelle Mercier - $200,000

29. Dewey Tomko - $200,000

30. David Williams - $40,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato tyvärr ute!

 

De har nu hunnit ner till två bord och spelet avbryts för dagen.

 

Mark Rose (19th Place) & Bo Sehlstedt (18th Place) Eliminated on Same Hand ($75,485 each)

 

Mark Rose is all in preflop, and he's raised all in over the top by Bo Sehlstedt. Tuan Le thinks for a long time before calling as well, and then Michael Mizrachi gets out of the way by folding pocket deuces face up. Rose has A-K, Tuan Le has 9-9, and Sehlstedt is the favorite with K-K. The flop comes J-J-9, and suddenly Tuan Le takes a huge lead with a full house. Rose is drawing dead, but Sehlstedt can catch the last king in the deck to win. An ace on the turn is enough to make Rose grimace, as it means he would have doubled up if Tuan Le didn't call the two all-in bets. The last card is a 6, and Tuan Le busts two players on the same hand. Mark Rose is eliminated in 19th place, and Bo Sehlstedt is eliminated in 18th place. Both players earn $75,485.

 

That's the last hand of the night, as we're down to the final two tables. The players will return tomorrow at noon to play until we reach the final six players who will make up the WPT Final Table. CardPlayer.com will post chip counts shortly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är cardplayers chipcount inför morgondagen.

Det ser MYCKET intressant ut med en överlägsen topptrio bestående av förra årets tvåa, världens kanske bästa spelare, och världens kanske hetaste spelare.

 

Jag gissar att dessa tre herrar (Ivey, Le, Habib) får sällskap till finalbordet av Hollink, Beevers och Schulman.

 

1. Phil Ivey - $3,880,000

2. Tuan Le - $3,730,000

3. Hasan Habib - $3,255,000

4. Rob Hollink - $1,600,000

5. Chris Ferguson - $1,411,000

6. Michael Mizrachi - $1,334,000

7. Joe Beevers - $1,160,000

8. Sammy Arzoin - $1,128,000

9. Joseph Cordi - $1,069,000

10. John Phan - $1,050,000

11. Jeff Shulman - $759,000

12. Paul Maxfield - $685,000

13. George Miller - $502,000

14. Juha Helppi - $493,000

15. Tony Ma - $287,000

16. Sklansky - $205,000

17. Paul Testud - $80,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofattbart uselt av Tuan Lee. Potten borjade med raise av Mizrachi. Bosses raise ar alltsa det tredje omslaget. Vad vill man med 99? Vilken tomte. Han har tydligen spelat bra forutom denna pott men man ar inte battre an sitt senaste spel.

 

eurythmech>> Oj vad jag skulle vilja sla vad med dig. Du tar Hollink, Beevers och Schulman. Jag tar Ferguson, Mizrachi och Phan.

 

Nagon av de sex maste na final sex for att bet skall galla. Vid lika antal galler hogsta placering. Om vi kanner nagon gemensam person kan han ga i god for bada och vidimera beloppet. Du kan valja valfritt belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech>> Oj vad jag skulle vilja sla vad med dig. Du tar Hollink, Beevers och Schulman. Jag tar Ferguson, Mizrachi och Phan.

 

Nagon av de sex maste na final sex for att bet skall galla. Vid lika antal galler hogsta placering. Om vi kanner nagon gemensam person kan han ga i god for bada och vidimera beloppet. Du kan valja valfritt belopp.

 

Haha, det där borde lära mig att hålla på orden i spelbitna miljöer, inte sant? :) Jag har inget emot små vadslagningar för att färga tillvaron, men inser att pengar som kittlar min plånbok inte har riktigt samma effekt på din.

Dessutom inser jag att du valt tre bättre spelare, rent objektivt sett, som dessutom har bättre chip-position, så det finns ingen chans att jag skulle acceptera ett sådant vad.

 

Mitt lilla tips är bara menat som lite meningslöst kul, lite fluff, alla är välkomna att komma med sitt tips osv. Det är helt och hållet baserat på magkänsla och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycks ju kunna sköta rapporteringen själva medans en annan ligger och sover. :)

 

Med Bo på 18:e plats och $75,485 så har vi inte kvar några svenskar i turneringen. :(

 

Jag vill dock påminna om att på måndag spelas PPT-finalen och där är Christer "Dokke" Björin med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofattbart uselt av Tuan Lee. Potten borjade med raise av Mizrachi. Bosses raise ar alltsa det tredje omslaget. Vad vill man med 99? Vilken tomte. Han har tydligen spelat bra forutom denna pott men man ar inte battre an sitt senaste spel.

 

Utan tur så skulle inte pokern vara detsamma som det är, MEN....

Tuan Le verkar suga ut all tur ur sina motståndare, och kan calla någon som sitter med nöthanden efter flop, och träffa nöthand själv efter turn och river.

 

Vad är det här för liten nisse? Han kanske rent utav är utsänd av tomten för att vinna ihop pengar som ska täcka tomtens grova spelförluster.

 

Han är ju tydligen upplärd av Barry Greenstein.

När Barry lärde upp honom måste dom utgått från att han har den makalösa tur han har, annars kan man inte göra alla dessa calls. :shock:

 

Ken:

Synd du åkte tidigt, hade varit skoj att följa dig annars..

Men men, du gjorde iaf bra ifrån dig under veckan, hoppas vi får se dig vid finalbordet i någon stor tourney, eller vi kanske rentutav syns i WSOP.. ? =)

 

Tycker faktiskt du är en ypperlig kommentator. Kollat 2-3 avsnitt av den svenska pokern på TV - tror det inte alls hade varit samma sak att kolla på det utan att du hade varit med - om man jämför med t.ex celeb poker... :lol:

 

Bra jobbat iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgondagens final ser ut så här.

 

1. Hasan Habib - $7,795,000 (seat 2)

2. Rob Hollink - $4,430,000 (seat 6)

3. Phil Ivey - $3,365,000 (seat 3)

4. Paul Maxfield - $2,885,000 (seat 1)

5. Tuan Le - $2,680,000 (seat 4)

6. John Phan - $1,405,000 (seat 5)

 

Juha helpi ut på 10 plats. Bara hoppas Phan åker ut först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag gissar att dessa tre herrar (Ivey, Le, Habib) får sällskap till finalbordet av Hollink, Beevers och Schulman.

 

 

Ser ju ganska bra ut för ditt vad med Ken, Hollink chiptvåa och Pham shortstacked! Hur mycket slog ni vad om?

 

Har inte Ken varit inblandad i någon bettingsite där man kunde spela på resultat i pokerturneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...