Gå till innehåll

NLT - Trn, erfarenheter av "dyra" MTT?


Chtulhu

Recommended Posts

Jag har nyss sattelitat in mig i en 100,000$ Turnering på söndag.

 

Hur är spelet i dessa stora turneringar med högt inköp (här 100+10$)?

Jag har tidigare bara lirat billigare grejer, typ mellan 5$ och 15$ buyin.

 

Hur skiljer sig de stora baddarna?

Några tips till på söndag? ;)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det whoppern på pacific?.. av mina erfarnheter (har spelat den tre gånger) så är det rätt likt mot många andra turneringar.första timmen åker alla idioter.. sen e det stopp ett tag innan blindsen käkar upp folk (det är i denna perioden man kan dra åt sig enklast marker)...Detta är lite av mina reflektioner

Kör nog oxo den på söndag .. lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att chansen att jag torskar med mina KK då är betydligt mycket större än om jag bara får en call!!!

 

Men pengarna du vinner är mycket större än om bara en skulle synat. Under förutsättning att ingen har AA (de skulle ju synat ändå, oavsett idiotnivå) är det alltså vad vi i branschen kallar +EV med många syn ;)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser hellre att får en syn där jag är stor favorit o dubblar mig än att få syna av flera st samtidigt där risken att jag åker är mycket större! men där jag iof kan många dubbla mig...

 

det är ju inte ås att jag tvekar på att trycka in stacken med KK fast att jag vet att jag eventuellt får många syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser hellre att får en syn där jag är stor favorit o dubblar mig än att få syna av flera st samtidigt där risken att jag åker är mycket större! men där jag iof kan många dubbla mig...

 

det är ju inte ås att jag tvekar på att trycka in stacken med KK fast att jag vet att jag eventuellt får många syn!

 

Jag har så svårt att förstå det där tänket. Får jag syn av 5 när jag ställer in med KK (och ingen har AA) så är ju det helt guld.

 

Anta att du får KK fem händer i rad, och exakt en syn varje gång. Är det då bättre eller sämre än att få in stålarna med KK mot 5 samtidiga synare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill inte ha 5 calls med KK 2-3 max, alltid ngn som träffar färg eller stege isf. Med AA och KK vill man isolera motståndet dvs Raisa så endast de med bra händer går med och det finns bara en bättre hand än KK preflop

 

+ Att om alla har lägre PP än dig etc 88 99 1010 JJ QQ för att göra det enkelt. Då har alla 20% chans att träffa set då e inte dina chanser så goda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har så svårt att förstå det där tänket. Får jag syn av 5 när jag ställer in med KK (och ingen har AA) så är ju det helt guld.

 

Anta att du får KK fem händer i rad, och exakt en syn varje gång. Är det då bättre eller sämre än att få in stålarna med KK mot 5 samtidiga synare?

 

om jag är täckt varje gång jag går all in så ser jag mycket hellre att d är en enda call 5gr i rad än att de är 5 st calls varje hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill inte ha 5 calls med KK 2-3 max, alltid ngn som träffar färg eller stege isf. Med AA och KK vill man isolera motståndet dvs Raisa så endast de med bra händer går med och det finns bara en bättre hand än KK preflop

 

+ Att om alla har lägre PP än dig etc 88 99 1010 JJ QQ för att göra det enkelt. Då har alla 20% chans att träffa set då e inte dina chanser så goda

 

Moderatorer, flytta kanske detta om ni vill, då det blir lite OT.

 

Hand 1: 42.5132 % [ 00.42 00.00 ] { KdKc }

Hand 2: 15.6428 % [ 00.16 00.00 ] { 7d7c }

Hand 3: 17.6311 % [ 00.17 00.00 ] { AcQd }

Hand 4: 10.8086 % [ 00.10 00.00 ] { QsQh }

Hand 5: 13.4043 % [ 00.13 00.00 ] { Tc9c }

 

Drygt 42 ggr av 100 (nästan varannan gång) fyrdubblar du dina pengar. Är det bra eller dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Att om alla har lägre PP än dig etc 88 99 1010 JJ QQ för att göra det enkelt. Då har alla 20% chans att träffa set då e inte dina chanser så goda

 

 

i ditt senarium där så stämmer inte d att all har 20% chans att vinna den som har Q Q har lätt mycket störr chans där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag är täckt varje gång jag går all in så ser jag mycket hellre att d är en enda call 5gr i rad än att de är 5 st calls varje hand!

 

Säg såhär: Du ställer in med KK, och du är täckt av alla 5 synare, som synar i SAMMA hand. Eller du ställer in med KK 5 händer i rad, och får alltid exakt en syn, och den synaren har dig täckt varje gång, vilket är bäst då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Att om alla har lägre PP än dig etc 88 99 1010 JJ QQ för att göra det enkelt. Då har alla 20% chans att träffa set då e inte dina chanser så goda

 

 

i ditt senarium där så stämmer inte d att all har 20% chans att vinna den som har Q Q har lätt mycket störr chans där..

 

Jag skrev träffa set, inte vinna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en coin flipp! lika chasn att jag fyrdubblar som jag åker ut, näst in till...

 

och jag håller fortfarnde med om att jag inte tvekar att trycak in med K K men när man får fyra calls så är det ett chanstagande... och en risk att åka ut! och d är just d jag inte gillar med sånna turneringar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en coin flipp! lika chasn att jag fyrdubblar som jag åker ut, näst in till...

 

och jag håller fortfarnde med om att jag inte tvekar att trycak in med K K men när man får fyra calls så är det ett chanstagande... och en risk att åka ut! och d är just d jag inte gillar med sånna turneringar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en coin flipp! lika chasn att jag fyrdubblar som jag åker ut, näst in till...

 

och jag håller fortfarnde med om att jag inte tvekar att trycak in med K K men när man får fyra calls så är det ett chanstagande... och en risk att åka ut! och d är just d jag inte gillar med sånna turneringar!

 

precis, hellre bara dubbla/trippla än att chansen att man åker ut är 58%

men som sagt helt rätt att ställa in med KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en coin flipp! lika chasn att jag fyrdubblar som jag åker ut, näst in till...

 

och jag håller fortfarnde med om att jag inte tvekar att trycak in med K K men när man får fyra calls så är det ett chanstagande... och en risk att åka ut! och d är just d jag inte gillar med sånna turneringar!

 

OK, då spelar du kanske med andra premisser än vad jag gör. Om nån erbjuder mig en coinflip där jag får fyra ggr pengarna, så tar jag alltid det, oavsett.

 

Sorry för allt OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en coin flipp! lika chasn att jag fyrdubblar som jag åker ut, näst in till...

 

och jag håller fortfarnde med om att jag inte tvekar att trycak in med K K men när man får fyra calls så är det ett chanstagande... och en risk att åka ut! och d är just d jag inte gillar med sånna turneringar!

 

OK, då spelar du kanske med andra premisser än vad jag gör. Om nån erbjuder mig en coinflip där jag får fyra ggr pengarna, så tar jag alltid det, oavsett.

 

Sorry för allt OT.

 

Jo men KK i cashgame och i Dyr tourney e inte samma sak, i cashgame gör man ett nytt inköp om man förlorar. I en tourney så vill man hålla sig kvar så man kommer ITM

och håller man sig kvar så får man många nya chanser att få KK osv.

 

Även om jag inte tvekar att ställa in med KK så gör jag det hellre mot 2 stycken än mot 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men KK i cashgame och i Dyr tourney e inte samma sak, i cashgame gör man ett nytt inköp om man förlorar. I en tourney så vill man hålla sig kvar så man kommer ITM

och håller man sig kvar så får man många nya chanser att få KK osv.

 

Jag både förstår resonemanget (du är ju inte ensam om det, så att säga), och jag respekterar din åsikt.

 

Enligt min åsikt finns det flera saker som dock talar emot. Den största är naturligtvis att 4 ggr pengarna är alldeles för mycket för att strunta i EV+ biten. Nån gång i ett visst läge (beroende på struktur och så) kan man kanske skita i ett move som har EV+ i en turnering, av anledningen att man inte vill åka ut, men just i det här specifika fallet är det inte så, tycker jag.

 

Jansa, den tråden såg ju bra ut, ja. Kan nån snäll moderator flytta detta blaj dit kanske?

 

Chtulhu, hoppas du inte tar illa upp, och vi har förstört din tråd. Sorry isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jansa, den tråden såg ju bra ut, ja. Kan nån snäll moderator flytta detta blaj dit kanske?

 

Tyvärr går det inte att klistra ihop två trådar :(

Men eftersom detta scenario (med diskussion på denna nivå, och under förutsättning att ingen har AA) är i princip samma som i den andra tråden, så fortsätter vi i den tråden Jansa tipsade om istället.

 

Chtulhu, hoppas du inte tar illa upp, och vi har förstört din tråd. Sorry isåfall.

 

Här fortsätter vi diskutera Chtulhus fråga om skillnader mellan billiga MTT's och dyra sådana.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...