Hygglo Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 5-max bord på Ongame. Seat 1: florent23 ($98,20 in chips) Seat 2: Hygglot ($104,60 in chips) Seat 5: FI1 ($28,85 in chips) Seat 6: FI2 ($107,05 in chips) (on the button) Seat 8: The_Santee ($116,25 in chips) The_Santee : Post Blind ($0,50) florent23 : Post Blind ($1) Dealt to Hygglot: *** Pre-Flop *** Hygglot : Bet ($4) FI1 : Call ($4) < --- FI1 synar. Inget ovanligt, han har synat väldigt mycket pre-flop, både höjda och ohöjda potter. Han kan ha allt från K2s till 55 eller JQ. FI2 : Raise ($17,50) < --- FI2 är mer solid spelare. Jag har inte spelat jättelänge mot honom, men jag tror han är ganska tight och fantasilös. Det betyder att han har AJ+ eller TT+, men som sagt, jag är inte säker. The_Santee : Fold florent23 : Fold Hygglot : ? Ja, vad ska jag göra? I vanliga fall gillar jag raise or fold innan floppen för det mesta, men höjer jag här (till $45 eller så) så är jag nästan tvungen att syna för oddsens skull om han ställer, även om jag då vet att jag ligger efter. Det är bara om han har AA jag inte får rätt odds att syna om han ställer. Att bara syna för att träffa floppen ur position känns inte heller så hett, speciellt inte eftersom jag inte ens vet om jag leder även om jag träffar. Men att lägga AQ 5-handed mot ett tre-bet känns vädigt vekt... Som sagt svårt beslut tycket jag. Hade vi haft större effektiva stackar (200BB) hade jag kunnat höja och sedan lägga mig mot ytterligare en raise, men inte när vi "bara" har c:a 100BB tycker jag. Alla tankar välkomna. Citera
jon2 Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 For att stacka av har kravs att fi ar kapabel att 3 betta light, Bade for varde och for att sno potten. Det ar ett valdigt light lage dar fi borde 3 betta light for varde och for bluff. Om du tror att det ar fallet sa 4 betta och syna av en eventuell 5 bet. Spelet ar hog varians skulle tro neutralt ev, men ar iaf bra for mettagame iaf sa fi inte kan kora over dig. Citera
LuckyStar5.1 Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 EDIT: ångrade mej, ska inte befatta mej med sådana här frågor EDIT 2: Jo det ska jag göra Att syna finns inte, men om jag pushar eller lägger mej här beror på situationen. Om jag inte vet något om FI 1 & 2 så foldar jag 8/10 gånger. Citera
Hygglo Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2009 Tack för att du bestämde dig för att svara i alla fall LuckyStar. Jag kände som du säger att syna är väl egentligen det sämsta alternativet. Egentligen borde man väl folda eftersom man bara får vidare action mot en bättre hand än AQo om man höjer, men när jag satt där vid bordet kändes det väldigt vekt att vika AQ 5-händigt mot en 3-bet så jag höjde till $45 totalt. Så här i efterhand inser jag att fold nog var bäst egentligen, i alla fall mot de flesta FI på den här nivån som inte 3-betar så light. Citera
OzzzaJa Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 Varför går det inte att syna då? Citera
bananuz Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 Känns väl som fold som standard mot tajt fi som är in line. Beror ju dock också på hur du har spelat- har du höjt mkt och varit aggro bör det ju öka andelen steals / light 3bets från fi och då 4betar jag. Citera
sTARVIN89 Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 FI2 kan vilja isolera sig med FI1 eftersom han är short och kan göra detta spelet med lägre pockets. Skulle ändå folda rätt ofta, om jag inte har en bra read på honom. Citera
Herveao Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 Tight och fantasilös read på fi innebär att detta är en fold. Edit: Det går inte att syna eftersom vi aldrig har nån aning om var vi står i handen postflop om inte floppen kommer QQx eller AQx..och det är mycket att begära. Citera
Supertequila Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 På den här nivån hade jag släppt mot en tight spelare som inte visat squeezetendenser. Vi sitter dessutom op vilket ger ganska mkt omvända implicita odds. Citera
Dead-Inside Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 Tycker inte fold är vekt, nej. Citera
speltorsk_LOL Postad 10 Januari , 2009 Rapport Postad 10 Januari , 2009 Med den read på FI2 så är detta en given fold. Att vara superlös preflopp i ett NL100game är inte alltid det bästa även om det är "coolt" att vara det enligt den stora massan forumiter. Du slår ju bara botten av hans range så vik denna med gott samvete så slipper du svåra situationer. Citera
Recommended Posts