Luckbox Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 FI spelar 23/17/3.0, WTSD: 27, Cbet: 79% Vad gör vi här? Ger upp? Pushar för att reppa flush? CO: $22.50 BTN: $101.95 SB: $60.80 Hero (BB): $116.75 UTG: $103.05 Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 6:club: 5:club: UTG raises to $3.50, 3 folds, Hero calls $2.50 Flop: ($7.50) 7:spade: 2:spade: 9:spade: (2 players) Hero checks, UTG bets $5.00, Hero calls $5 Turn: ($17.50) K:heart: (2 players) Hero checks, UTG bets $13.00, Hero raises to $30, UTG calls $17 River: ($77.50) 4:diamond: (2 players) ??? Citera
sTARVIN89 Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 hamnat i liknande läge flera gånger, jobbigt läge dessutom. Sätter honom inte på färgen då han hade slagit om dig på turn (förutsatt att han inte har nötterna), som spelad så måste du i princip trycka in och hoppas på fold. Eller beta ~45$. Det han skulle kunna ha är AsXx, tvåpar med K, set, som man kan hoppas han viker på river, som förövrigt är ett bra kort för dig. Tufft läge dock. Citera
Starfitter Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 gillar verkligen inte ditt floppspel. Vad har du för checksyn range på den brädan liksom? Du skulle ju antingen c/r eller raisa verkligen alla bra händer (set,2p,färg,nötfärgdraget osv) Nu kommer du antingen ha en ruggigt dåligt spelad färg eller bluff i hans ögon. Skulle inte förvåna mig han synar en push med ak.. Ska du bluffa så c/r eller donka flopp... dock känns de som en onödig bluff imo, kmr bättre lägen Citera
heltoker Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 vik pre vik flop vik turn som spelat checkvik river wp Citera
Herveao Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 Synen innan flopp är helt ok. Efter flopp är den fruktansvärt dålig. Antingen får du raisa eller folda. Varför ska du in och floata en hålpipa som har alltifrån rena outs där? På turn får du absolut folda, vare sig du planerat din skumma floatning eller inte. Han kommer ofta träffa den kungen och väldigt sällan vilja lägga den. Särskilt med tanke på hur monkeyish spelstil du verkar ha. På river är en push helt ok. Tror att han trycker sina made hands med den aggfaktorn på turn. Det du bör oroa dej över framförallt är en slowspelad nötfärg på turn. Alternativt kan han ha KQ eller AK med spader A eller Q och syna ner river. Edit: Såg inte att du var big blind. Då är synen preflop också dålig. Citera
bossbaver Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 Känns det inte lite som att din bluff-check-raise på turn är lite vek? minirejs liksom? Visst många fiskar som spelar sina nötter så, (floppad färg) men du får ju fortfarande inte bort FI om han träffat hyfsat med en minirejs. Citera
heltoker Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Synen innan flopp är helt ok. nej. Citera
McFishy Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 gillar verkligen inte ditt floppspel. Vad har du för checksyn range på den brädan liksom? Du skulle ju antingen c/r eller raisa verkligen alla bra händer (set,2p,färg,nötfärgdraget osv) Nu kommer du antingen ha en ruggigt dåligt spelad färg eller bluff i hans ögon. Skulle inte förvåna mig han synar en push med ak.. Ska du bluffa så c/r eller donka flopp... dock känns de som en onödig bluff imo, kmr bättre lägen Du kan ju inte lägga ord i andras mun. Han kanske inte alltid raisar alla bra händer på flopp bara för att du gör det. Donka flopp eller c/r flopp e ju knappast alla möjliga sätt att försöka vinna handen utan att ha nötter. Som spelat skulle jag pusha river jag gillar dock inte att göra detta spel ofta. Citera
tamtaram Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Känns det inte lite som att din bluff-check-raise på turn är lite vek? minirejs liksom? Visst många fiskar som spelar sina nötter så, (floppad färg) men du får ju fortfarande inte bort FI om han träffat hyfsat med en minirejs. Tycker storleken är bra om Hero tänker följa upp river med en push (80%'s pottbet). Om spelet i stort är bra eller dåligt beror helt på Heros image. FI är aggro och skjuter säkert två tunnor tom med hög frekvens och synar nog turnbettet med en rätt vid range. Citera
Sideshow Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Varför skulle vi inte kunna spela alla våra färger så här? Citera
speltorsk_LOL Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Synen innan flopp är helt ok. Det är den VERKLIGEN inte. Syna med 56s i blindsen efter en raise UTG är ju typ värsta möjliga spel i detta läget. Citera
Herveao Postad 13 Januari , 2009 Rapport Postad 13 Januari , 2009 Det är den VERKLIGEN inte. Syna med 56s i blindsen efter en raise UTG är ju typ värsta möjliga spel i detta läget. Men herrugud, vad är det för fel på er? Läs min post igen och se att den är editerad. Väldigt snart efter att jag gjorde posten från början också. Kan ni läsa igenom hela poster innan ni kommenterar framöver så vore det jättebra! Tack. Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Januari , 2009 Rapport Postad 13 Januari , 2009 Men herrugud, vad är det för fel på er? Läs min post igen och se att den är editerad. Väldigt snart efter att jag gjorde posten från början också. Kan ni läsa igenom hela poster innan ni kommenterar framöver så vore det jättebra! Tack. Fan förlåt. Såg bara inledningen och blev så ivrig. Borde läst resten Citera
sTARVIN89 Postad 13 Januari , 2009 Rapport Postad 13 Januari , 2009 Ni som säger att synen pre är dålig, så ni foldar alltid 65s i bb när han standardbetar pre? wp. Synar ibland, foldar ibland, ingen dålig syn. Det som är dåligt i handen är flopsyn, men ibland måste man ju slå om för att skydda sina blinds och väljer man den linjen han tagit måste han riverpusha. Har gjort liknande spel många gånger och lyckats, har även blivit nersynad men som jag skrev innan synar han inte river med mycket mer än nötter om du pushar/betar ~45$. Kan hända att han synar med set, beror ju helt på spelaren och tidigare reads. Gör inte detta för ofta bara... Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Januari , 2009 Rapport Postad 13 Januari , 2009 Vill man spela handen så höjer man. Man synar inte. Citera
sTARVIN89 Postad 13 Januari , 2009 Rapport Postad 13 Januari , 2009 Båda funkar lika bra, tycker jag iaf. Väljer man den linjen han tog nyss så representerar man en mycket bredare handrange än om han 3betar. Men det stämmer att man hamnar i ett jobbigt läge... Citera
Starfitter Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Men grabbar levla mig inte nu.. 3beta en utg raise OOP med 56s när vi sitter på 100 bb effektivt? synen pre är okej, postflopp är skandal... Citera
Herveao Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Om du floppar bra med 65s kommer du floppa ett drag. Gillar du att spela drag ur position? För de flesta av oss är det en usel sits. Som speltorsken säger så är det raise eller fold som gäller. Raise för att vi vill vinna handen och disguisa vår hand, fold om vi tror att fi har för stark range mot oss. Personligen lutar jag åt fold här men vissa gånger kan jag ändå tänka mej en raise. Call är ok om vi tror fi har stark range och vi setminar ett lågt pp. Citera
bananuz Postad 17 Januari , 2009 Rapport Postad 17 Januari , 2009 Ni som säger att vi MÅSTE 3beta pre eller folda här, vad grundar ni det på? KRANTZ videos från NL40000? Vi kan 3beta om fi aldrig eller väldigt sällan har 4betat eller om han höjer konstant, dvs om vi tror att vi får en väldigt bra FE om vi knverterar vår hand till bluff. 100bb djupt utan nån sån read är det bättre att bara syna, eller vika. Citera
hf89fc Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Ni som säger att vi MÅSTE 3beta pre eller folda här, vad grundar ni det på? KRANTZ videos från NL40000? Vi kan 3beta om fi aldrig eller väldigt sällan har 4betat eller om han höjer konstant, dvs om vi tror att vi får en väldigt bra FE om vi knverterar vår hand till bluff. 100bb djupt utan nån sån read är det bättre att bara syna, eller vika. amen Citera
Herveao Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Ni som säger att vi MÅSTE 3beta pre eller folda här, vad grundar ni det på? KRANTZ videos från NL40000? Vi kan 3beta om fi aldrig eller väldigt sällan har 4betat eller om han höjer konstant, dvs om vi tror att vi får en väldigt bra FE om vi knverterar vår hand till bluff. 100bb djupt utan nån sån read är det bättre att bara syna, eller vika. Tror du kommer ha svårt att hitta nåt vare sig midstakes eller highstakes pro på exempelvis CR som synar såna här situationer 100BB djup. Jag säger inte att raise är bäst, men några få situationer kan det vara ok. Då slipper du iaf bara reraisa med nöthänder mot en utg range. Fold är antagligen rätt mot en UTG raise ca 85% av gångerna. Mot senare opens är det desto bättre att reraisa oftare med exempelvis 76s. Syna är däremot inte bra mot senare opens heller. Varför är det dåligt att syna? Dina tvåpar får inte överlägsen equity mot överpar, floppar du en flush kan han mycket väl ha redraw plus att brädan förstås ser jättefarlig ut. Floppar du drag är det inte roligt att spela ur position. Tom om det är ett combodrag och du reraisar Cbet och får syn är turn ingen helt lätt gata att spela. Drag är dessutom det du kommer floppa mest av gångerna. Fördelen med reraise är förstås framförallt att vi kommer plocka ner potten preflop ibland samt ha en "disguised" hand om vi blir synade. Citera
AccessGranted Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Ni som säger att synen pre är dålig, så ni foldar alltid 65s i bb när han standardbetar pre? wp. Synar ibland, foldar ibland, ingen dålig syn. Det som är dåligt i handen är flopsyn, men ibland måste man ju slå om för att skydda sina blinds och väljer man den linjen han tagit måste han riverpusha. Har gjort liknande spel många gånger och lyckats, har även blivit nersynad men som jag skrev innan synar han inte river med mycket mer än nötter om du pushar/betar ~45$. Kan hända att han synar med set, beror ju helt på spelaren och tidigare reads. Gör inte detta för ofta bara... Hur ofta tror du fi släpper en hand på river som han synar turn med? Rivern brickar ju av totalt så den enda handen hero kan reppa är färg eller (möjligtvis set som velat se en safe turn). Det finns många semibluff händer du skulle kunna raisa turn med men inga drag träffade på rivern. Du kan inte reppa mycket förutom nötterna på river. Fiskigt spel att ställa på rivern om man inte har starka skäl att tro fi är vek och viker. Bara för att man bestämmer sig för att bluffa på en (eller flera gator i en hand) innebär inte det att man måste blunda helt för fi:s spel och bara bomba på pott-knappen. Citera
bananuz Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Fördelen med reraise är förstås framförallt att vi kommer plocka ner potten preflop ibland samt ha en "disguised" hand om vi blir synade.För att överhuvudtaget överväga att höja bör du har en bra mkt tydligare uppfattning av din FE i handen än att "vi kommer plocka ner potten preflop ibland". Annat är spew. Citera
Recommended Posts