Gå till innehåll

Windows 7 - beta


brainslicer

Recommended Posts

Till Brainslicer; en ny windows-version? Varför?

 

Nyfikenhet? Läst en del att det ska vara snabbare än Vista/XP. Bara jag orkar ska jag väl testa det på en extra burk med tiden.

 

I grund och botten är det väl vad Vista borde varit sägs det, men som sagt: inte testat själv ännu. Det är ingen ny windows-version, utan en uppgraderad Vista. Men kommer väl att säljas som helt ny version antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll att dem släpper betan på hemsidan då det är helt jävla omöjligt att hitta det man vill ha på microsofts hemsidor. Nu har jag snurrat runt i 10 minuter. Hoppas att nån av dem 0.013% som hittar var man laddar ner det slänger upp den i torrent.

 

Någon som vet vilken release det är som ska släppas idag. build 7000 har funnits i nån vecka som torrent vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge har den inte dykt upp för nerladdning hos ms(kommer väl senare idag, är väl inte ens 9/1 morgon over there ännu), men den har ju varit läckt i flera veckor och finns en hel del diskussioner varstans med folk som testar.

 

Dock får man ju vara på det klara med att det är Beta, och särskilt när det gäller OS ska man ju nog avstå från att beta testa på en dator man dagligen behöver om man inte vet vad sysslar med :)

 

Med det sagt så verkar det enligt rapporter vara stabilare än vista och snabbare/mindre resurskrävande än både vista och xp redan nu.

 

 

http://www.microsoft.com/presspass/press/2009/jan09/01-07CES09PR.mspx

Consumers who want to test-drive the beta will be able to download it beginning Jan. 9 at http://www.microsoft.com/windows7.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det sagt så verkar det enligt rapporter vara stabilare än vista och snabbare/mindre resurskrävande än både vista och xp redan nu.

 

skönt att man benchmarkar mot ett 8år gammalt OS. "nya volvo v70 1.8F är snabbare och drar mindre bensin än volvo 245 YAY!". skulle vilja se prestandatest snow leopard vs windows7 på en modern dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt att man benchmarkar mot ett 8år gammalt OS. "nya volvo v70 1.8F är snabbare och drar mindre bensin än volvo 245 YAY!". skulle vilja se prestandatest snow leopard vs windows7 på en modern dator.

Jo, med dom som nu fått tag på läkta versionen och testat nån vecka har väl lättare att jämföra med just bl.a. XP och Vista. Och det är vanliga användare som skriver dessa jämförelser så man får väl ta det som det är, men betydligt bättre än folk skulle klaga hur eländigt det är...värt att ge det en chans iaf nu(för mig kom tex vista aldrig på tal att ens testa)

 

Nån riktig test mot annat OS lär väl komma, men knappast ännu då inte ens Betan är officiellt släppt, antagligen först när skarp version kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån riktig test mot annat Os lär väl komma, men knappast ännu då den inte ens officiellt är släppt, antagligen först när skarp version kommer?

 

så jäkla svårt är det ju inte att jämföra prestanda. släng in senaste betan av ubuntu, snowleopard och windows 7 på varsinn partition på en macpro och kör sandra eller whatever och se vad siffrorna säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilken release det är som ska släppas idag. build 7000 har funnits i nån vecka som torrent vet jag.

 

 

Tror det är 7000 som går ut också. Är väl den som folk på CES fått?

 

Jag tänkte köra Windows 7 på min HTPC med Boxee. Beta av OS och alpha av program borde väl funka perfekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jäkla svårt är det ju inte att jämföra prestanda. släng in senaste betan av ubuntu, snowleopard och windows 7 på varsinn partition på en macpro och kör sandra eller whatever och se vad siffrorna säger.

Nåjaa, men då borde de väl finnas/dyka upp strax...isf. Jag har iaf inte sprungit på nån...

 

Tror det är 7000 som går ut också. Är väl den som folk på CES fått?

 

Jag tänkte köra Windows 7 på min HTPC med Boxee. Beta av OS och alpha av program borde väl funka perfekt?

:) jag vågar inte ännu på min htpc trots att skarpa versionen av MP kom nån vecka sedan. Är lite skeptiskt att slänga ett beta-OS på ett system som alltid är på och nästan aldrig rebootas(endast vid säkerhetsuppdateringar)... ännu

 

 

antagligen en mer korrekt beskrivning av av prestandan, eftersom både vista/win7 självklart har högre systemkrav än xp:

Det där med att Windows 7 är snabbare än XP stämmer inte. XP kommer alltid vara snabbare eftersom det äter mindre systemresurser.

 

Däremot upplevs Windows 7 som snabbare än Vista, trots att det är samma hårdvarukrav som gäller för Windows 7 och Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, som sagt: inte testat. Skrivs lite olika varstans. Du menar också att Win7 är mer flytande än XP? Trots helt olika systemkrav?

 

Det har jag ingen aning om, men slutsatsen att högre minimumsystemkrav = ett segare och sämre OS är en felaktig sådan.

 

Kan säga att Vista fungerar bra mycket bättre än XP på min maskin, efter nedstängning av ungefär alla "extrafunktioner" (UAC och annat dumt). Minneshanteringen är oerhört sexig.

 

Har såklart inte testat Windows 7 och lär inte göra det på ett bra tag heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fan länge sen det kom en riktigt ny Windows-version. Barockt att XP från 2001 är det som gäller.

Förstår inte alla som klagar på Vista, jag har kört med det sen det kom, först som Beta och sen den skarpa versionen.

Vad är det för fel på Vista?

 

Nu kör jag Windows 7 Beta.

Och ärligt talat, det finns inga jätte skillnader, förutom att det är ännu mer grafiskt och något kvickare, särskilt när man söker.

 

Alla som klagar på Vista måste ha gammal hårdvara, för jag har fan inte haft en enda blåskärm i Vista på över 2år.

Jag som kört Vista under lång tid märker ingen större skillnad iaf.

 

Går man däremot från XP till Se7en så är det ett jävla lyft, på alla plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...