henjon Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Och hur kan vi ha en säker read på två överkort...? Det sager jag inte att vi har. Jag menade bara att av hans troliga hander ar det den situation dar vi har storst chans att ga vinnande ur handen. For andra tankbara handdistributioner som jag namnde sa minskar ju antalet outs. Och da borde vi vael rimligen ha annu lite battre pottodds som marginal. Jag forsoker bara med min ringa praktiska erfarenhet forstaa varfor en del foresprakar spelet all-in pa flop. Jag tycker redan synen kanns marginell om man inte har vaeldigt bra read paa spelaren i fraga. Och staeller man allin blir det ju en ren fraga om matematik utifran troliga reads pa fi. Ingen har hittills gjort nagon utforlig sadan som visar att spelet utifran olika sannolikhetsbedomningar av fis hand blir plus. Inte for att jag pa nagot vis kanner mig saker pa att det inte kan vara det. Men det vore intressant att fa nagot annu mer djuplodande. Citera
henjon Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Vet inte var ni får pottoddsen 1,5:1 ifrån.Ligger ca 130$ när det kostar oss 68 att syna. Att lägga sig är troligen -EV med en eller två procent, kanske ännu mer eftersom Fi är överaggro. Det är väl inget drömläge att få in pengarna i men det är inte så mycket man kan göra åt det i det här läget. Raeknar jag fel? TS har ju bara 100 dollar att laegga in och det enda som finns att vinna i potten utover fis pengar aer dollarn fraan BB. Naer han laegger in sina resterande 68 maste han vael raekna bort 21 dollar av fis allin money och laegger da i realiteten in resten av sin stack till ett pottodds pa ungefaer 1,5 mot 1. Eller? Citera
DrRoland Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Fi:S 100$ plus de ca 30-31$ som vi själva redan stoppat in pre och när vi reraisade på floppen. Citera
Recommended Posts