Gå till innehåll

Flytt av spelare


Crappy

Recommended Posts

Hur flyttar man på ett riktigt sätt spelare mellan borden?

 

Jag hade för mig att man flyttar i möjligaste mån den spelare som sitter på motsvarande stol som den spelare som åkte ut?

Dvs åker den som ska ha SB så flyttar man den spelare som skulle haft SB på motsvarande bord? Mest rättvist så?

Vid vår "lilla" turre kom det upp att man kan inte flytta in någon framför knappen?

Men hur gör man/ska man göra? Det kan ju vara bra och veta inför nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade för mig att man flyttar i möjligaste mån den spelare som sitter på motsvarande stol som den spelare som åkte ut?
Det är bästa regeln. Dock är det väldigt opraktiskt i stora turrar (med överblick och så).

 

Men hur gör man/ska man göra? Det kan ju vara bra och veta inför nästa gång
Enklaste sättet är att flytta den som ska ha big blind nästa gång, och sätta honom i så dålig position som möjligt vid nya bordet (dvs så nära big blind som möjligt).

 

Det finns såklart andra varianter på samma tema - så länge man är konsekvent och det är slumpmässigt så gör det inget.

 

Kortoxen hade på den tiden det begav sig att "minst stack flyttades och hamnade i bästa position". Det är ingen bra regel, för det gynnar någon - vissa spelare har ju frekvent mindre stackar än andra, spelstilsberoende.

 

Fast det var ju bättre än Cosmopols regler första veckorna - flytta minst stack till sämst position - en sammanblandning av Kortoxenreglen och min variant ovan. Det varade dock bara några veckor, innan de insåg det tokiga (Floor fattade att lyssna på spelarna när det var uppenbart fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer bra det - men det måste ju funnits två tomma stolar vid nya bordet. Då flyttar ni inte small blind utan den som motsvarar den andra tomma stolen.

 

Jag tror vi kör med "min" variant" lite kombination med denna variant och välja lämplig stol. Det känns som om det vore rätt, så länge vi klarar os på 5-6 bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...