Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Varför?

Hur kunde han inte sluta på 100k?

Hade du sagt samma sak om han va upp på €100M

Ja. Vettigt är ju kanske o kolla sitt all in ev. Så länge han sprang bra = Spela på. När det vände och man tappat ~25% av ATH = casha ut...?

ALternativt lyckas tänka tanken. Fan jag har tjänat så bra pengar nu att jag kan höja min levnadsstandard REJÄLT för resten av livet och casha ut... Men nej då alla tror de är gudar och gulen är oundviklig :P

Postad
Kan man vara en vinnande spelare genom att spela 16h / Dygnet på 6 st HU på dessa nivåer ...oas hur duktig man än är?

...en utvilad reg oas om dom teoretiskt skulle vara lika bra måste ju ha en bra edge.

Sjukt tråkigt att han inte Blom bara pausade och tog en resa i ett par veckor och sedan fortsätter.

Det går ju givetvis inte säga att man ska sluta vid en viss gräns men har man kommit över 1 m $ så ska man bara ha den insikten.

Jaja, hoppas han kommer igen men har man lyckats springa så här bra 1 gång så....

Jag skulle vilja se dig ta en paus eller tänka rationellt om du skulle rusha så sjukt mycket som blom gjorde. Finns nog INGEN som inte blir mer eller mindre totalt förblindad av speldjävulen och bara vill ha action konstant tills det börjar gå dåligt igen. Särskilt inte om man inte är så erfaren eller har en djupare förståelse för varians o.s.v.. Hade jag gjort något sådant sjukt som blom i början av min karriär och kommit in i samma stim hade jag ju aldrig bara tagit en break och sugit på karamellen, hade jag vunnit 1.5 miljoner dollar under en vecka borde jag ju lätt kiunna vinna 5 till nästa vecka!

Postad

Tycker personligen synd om killen att ingen stoppar honom! Om hans bror nu är en okej spelare som har lite BR management borde i alla fall han stoppa honom för han kan ju knappats undgått att hans bror sprang som en gud och låg stundtals 700k över sitt All-in EV.

Satt och fundera lite på hur det hade sätt ut att åka hem till där jag tror han bor och bara försökt stoppat honom medan han var på sin topp av sitt skott, men har själv inte kuk nog att göra det. För det första känner jag honom inte aldrig ens träffat honom och vet inte hur han ser ut utan bara gick på den information sexy hade fått utav honom. Dessutom tror jag det bara låter riktigt fånigt och dumt ifall en random stoppar en person som uppenbarligen gillar action och skott.

Sedan vet vi ju inte heller ifall någon faktiskt har försökt stoppa honom man kan ju faktiskt inte dra några slutsatser om att hans kompisar inte försökt stoppa honom. Han kanske sitter här och smygläser och njuter varje sekund av att vara killen i centrum, han kanske gillar den action han får, han kanske gillar adrenalinet han får utav monster potter och därför inte klarar att sluta spela.

1.4m$ Är mycket pengar det vet vi alla men han kanske inte vill ha alla dessa pengar han kanske nöjer sig med 300k$ och då har ett stoploss där och använder sig utav dom för att utbilda sig. För det finns ju dom personer som inte vill hämta ut sin lotto vinst när dom vunnit XXXm kr, dock frågar jag mig varför då spela på lotto :roll: .

För om man ser på det faktum att han hade 2k$ så är 300k$ ett väldigt lyckat skott medan 1.4m$ är mer än bara lyckat. Hoppas dock på att killen har ett stoploss någonstans och cashar ut och njuter av att han faktiskt kunde sluta vid sitt stoploss.

edit:

Märker att jag inte har direkt någon rödtråd i texten går ifrån oförstående till lite förstående kom på lite andra tankar medan jag skrev texten. Men har väll ett litet budskap.

Ha en bra dag!

Postad
Jag skulle vilja se dig ta en paus eller tänka rationellt om du skulle rusha så sjukt mycket som blom gjorde. Finns nog INGEN som inte blir mer eller mindre totalt förblindad av speldjävulen och bara vill ha action konstant tills det börjar gå dåligt igen. Särskilt inte om man inte är så erfaren eller har en djupare förståelse för varians o.s.v.. Hade jag gjort något sådant sjukt som blom i början av min karriär och kommit in i samma stim hade jag ju aldrig bara tagit en break och sugit på karamellen, hade jag vunnit 1.5 miljoner dollar under en vecka borde jag ju lätt kiunna vinna 5 till nästa vecka!

sant

Postad
Utifrån det som tidigare framgått så verkar det inte särskilt troligt att han ens vet vad RB är.

För fan?! Tror du han är helt grön på allvar? Han var fisk på nivåerna han spelade på mot slutet, men helt clueless är han förstås inte. SKÄRPNING!

Postad

Om nu allt folk skrivit om vem han är och vem hans bror är (stod att brodern var sebastian blom o att det inte gick att missa om man sökte på facebook), kollade in där och hittade en 86a i söken som satt vid ett pokerbord som jag kände igen.

Är dessa bitar sant så kommer kisen sluta MINST gul,

Jag har aldrig träffat en kille (brodern) med större ego, cred till att han faktiskt var en bra spelare, men han var totalt oförmögen att erkänna att han inte var bäst vid bordet, (eller ens att han inte var bäst i rummet)..

Detta må vara smått irrelevant då varannat inlägg nu handlar om att han inte är 90a o heter blom, menmen..

All heder och GL till Blom90 och massivt tack för stor underhållning om inte annat.

Postad

+1 på det shahin skrev tidigare.

Har en bekant som rusha som en gud, obv inte som blomman men typ 100k. Sen gula han och tog massa sms lån/pantsatte allt han ägde. Hans liv är typ förstört. Sen 1 år tillbaka har han kämpat med diverse spelberoende kurser etc, tappat allt vad livsglädje heter och är mest apatisk.

Hans serotonin/dopamin nivåer är iaf. fucked for life.

Hoppas verkligen blom tar sig i kragen och inte slutar på det viset, för det önskar jag inte min värsta fiende.

Postad
Vem är smutsfall då?? Vet att han härskat på SvS ett tag men är det någon pfare eller någon man kan känna igen sedan tidigare?..

Ingen du känner igen, Ung riktigt duktig kille från Göteborgstrakten som slaktat SvS under drygt 1 års tid. Lirar även en hel del b2b och en del på bla, Ipoker & Ongame.

Läste chatten för några sidor sen och det känns som att det kan vara han ja.

Postad
Ingen du känner igen, Ung riktigt duktig kille från Göteborgstrakten som slaktat SvS under drygt 1 års tid. Lirar även en hel del b2b och en del på bla, Ipoker & Ongame.

Läste chatten för några sidor sen och det känns som att det kan vara han ja.

Om nu Blom är 90:a är har dessa två 18 åringar spelat om en del studiebidrag som sagt. :lol: Har för mig att Smuts var 90:a också.