Gå till innehåll

NL25: (3h4h) [5h4cJh]


Recommended Posts

Kändes som att jag spelade den här handen fel.

Jag har höjt upp mycket, 3betat, stulit i ganska obv lägen och kommit undan med det.

Sitter och väntar på att någon ska "slå tillbaka".

BB spelar 18/14, han bluffar sällan, spelar solida händer.

 

$25 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $54.40

CO: $26.00

Hero (BTN): $74.69

SB: $4.00

BB: $27.57

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with 3 :heart: 4 :heart:

2 folds, Hero raises to $1, 1 fold, BB calls $0.75

Både SB och BB har hög fold %. Min uppfattning här är att dom kommer att folda allt utom riktigt bra händer (typ topp 10%) och 3beta med monster.

 

Flop: ($2.10) 5 :heart: 4 :club: J :heart:(2 players)

BB bets $1, Hero raises to $3.75, BB raises to $9.93, Hero?

Floppen är väldigt torr och BB donkar halv pott. Det är en konstig bet med tanke på att det finns två hjärter på bordet. Jag tolkar hans bet som en "bluff", "bluff catcher" eller att han har ett drag, raisar honom med dryg pott. Jag gissar att BB tror att jag kan göra det här med drag, "made hands" och luft i enstaka fall.

 

När BB 3betar så känns det som att min re-raise var ett misstag och att jag skulle synat hans floppbet, jag hade en bra hand som nu inte känns så himla bra längre.

 

Jag hade inte förväntat mig en 3bet av honom och förstår inte vad han har, tror inte det är luft (men helt säker är jag inte), lutar mer åt ett flushdrag. Faktum är att jag misstänker att mina par i 4or är bra här samtidigt har jag outs åt alla håll och kanter (eller inte), men det är väl ändå bara en galning som ställer honom här, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shove, har han högre drag ligger du före, har han set så har du outs, har han överpar är det coin osv ja du fattar. Plus att det fins foldeq, även om jag tvivlar starkt på att killen kommer folda och att du förmodligen torskade denna handen mot ett set eftersom du postar den.

 

Men shove är rätt beslut som spelat, eller att du bara synar flop om du är rädd för att någon ska slå tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När BB 3betar så känns det som att min re-raise var ett misstag och att jag skulle synat hans floppbet, jag hade en bra hand som nu inte känns så himla bra längre.

 

Jag hade inte förväntat mig en 3bet av honom och förstår inte vad han har, tror inte det är luft (men helt säker är jag inte), lutar mer åt ett flushdrag. Faktum är att jag misstänker att mina par i 4or är bra här samtidigt har jag outs åt alla håll och kanter (eller inte), men det är väl ändå bara en galning som ställer honom här, eller?

Va? Vilket är det? Du talar emot dig själv ganska mycket här.

 

Om din read är att han inte har någon stark hand då är ditt val självklart redan, all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Vilket är det? Du talar emot dig själv ganska mycket här.

 

Om din read är att han inte har någon stark hand då är ditt val självklart redan, all-in.

 

Jag försöker göra är att vara tydlig med min tankegång.

Det som står kursivt är tänkt att vara en hyfsat korrekt beskrivning av hur jag resonerade när handen spelades. Ibland är jag inte så imponerad över hur jag tänkte just då, men det är som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att bli bannad, det finns nämligen inget resultat jag foldade handen när jag blev 3betad. Det var dock inte menat som en luring.

 

Slutsatsen bör vara att det var ett bra combo drag, rimligen har jag en del FE så jag borde ha ställt.

 

Lite förvånad över att jag inte ställde, när jag får problem med mitt spel brukar det vara åt andra hållet. Såg dock precis att jag handen innan hade stackat en annan spelare, kan vara att jag var lite för nöjd och inte ville "schabbla bort" några pengar och inte trodde han skulle folda speciellt mycket med tanke på att min image var väldigt aggressiv. Fel blev det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att bli bannad, det finns nämligen inget resultat jag foldade handen när jag blev 3betad. Det var dock inte menat som en luring.

 

Slutsatsen bör vara att det var ett bra combo drag, rimligen har jag en del FE så jag borde ha ställt.

 

Lite förvånad över att jag inte ställde, när jag får problem med mitt spel brukar det vara åt andra hållet. Såg dock precis att jag handen innan hade stackat en annan spelare, kan vara att jag var lite för nöjd och inte ville "schabbla bort" några pengar och inte trodde han skulle folda speciellt mycket med tanke på att min image var väldigt aggressiv. Fel blev det i alla fall.

 

Tjänstefel att inte shova .. hehe :P ne men som skrivits så finns det absolut en helt ok FE för att du ska tjäna på att trycka in degen i längden. EV+ Fråga 50 av 50 hajar här på pf så får du samma svar ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...