Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Att du gör handen till en bluff håller jag med dig om. Du får inte syn av sämre. Frågan är om det är en bra eller dålig bluff.

Spelar man handen i ett vacuum så är det enda viktiga hur ofta han foldar och hur ofta vi vinner i de fall han synar. Om den ekvationen ger ett EV+ så ska vi bluffa. Det kan ju rent av vara så att ekvationen ger ett plus även om vi plugagr in 0% utdragningschans - isf ska vi bluffa med ATC, om man ser det i ett vacuum alltså.

Men så kan vi ju inte ha det. Det säger sig självt att det blir väldigt obalanserat att bluffa ATC. Fi märker snabbt att vi höjer väldigt ofta i dylika situationer, och exploaterar detta genom att börja syna oss oftare. Så vi kan inte bluffa med alla händer, även om vacuum-ekvationen säger att vi kan det.

Om vi bortser från semibluffar, så bör vi balansmässigt raise-bluffa med de sämsta händer som är för dåliga för en syn. Egentligen kvittar det i princip vilka händer vi bluffar med, iom en bluff bara kan vinna genom en fold (åter igen, om vi bortser från semibluffarna) eftersom den definitionsmässigt bara får syn av en sämre hand. Alla bluffhänder är alltså lika bra. Men pga den lilla chansen att fi missklickar, får hjärnsläpp eller av annan anledning trots allt råkar syna med en dålig hand, så vill vi hellre sitta på de bästa av våra bluffhänder när vi väl bluffar.

Eftersom vi inte kan bluffa med alla våra bluffhänder, så skalar vi bort de sämsta från vår raise-bluff-HD först. Frågan är om vi ska skala bort så många bluff-händer att vi inte bluffar AK. Den är rätt stark i för-dålig-för-att-syna-HD:n.

OBS! "Bluffa med de bästa händerna som är för dåliga för en syn" gäller bara raise-bluffar. När vi är först ut att betta så bluffar vi med de absolut sämsta händerna i vår HD.

Nåja.. Nu finns det ju trots allt semibluffar också. Ibland bluffar vi med en hand som klarar av att vinna ibland trots en oönskad syn. AK är i sig en semibluff - man kan ju ha tur.. :) Och på denna bräda har du en massa färgdrag i din HD. Dessa borde du bluffa i första hand. I den mån färgdragen inte räcker till för att fylla upp en tillräcklig bluff-HD, så ligger AK bra till för att fortsätta med. Den har ett OK utdragningsvärde, vilket gör den till en hyffsad semibluff.

Det kan hända att det finns en del bättre färdiga händer i din HD som du inte skulle syna med. 99 tex. Den ligger ju bättre till än AK i för-dålig-för-syn-HD:n, men de har inte samma semibluffpotential i form av utdragningschanser.

Så för att summera - om du vill bluffa med högre frekvens än du kan göra genom att bara bluffa färgdragen i detta läge, så tycker jag du ska slänga in en raise-bluff med AK. Annars inte.

Denna typ av resonemang kan tyckas vara bortkastade på låga nivåer, något som många argumenterar för. Jag tycker inte det. Detta främst av tre anledningar:

1) Vissa fi är ju trots allt rätt bra, och mot dem vill vi spela balanserat och bra, för att de inte ska kunna exploatera oss

2) Att teoretisera sina baanseringar och hitta rätt ranger gör det enklare att inte bluffa för mkt/för lite än att fixa det med känsla. Att bluffa för mkt/lite är en läcka, och detta är ett sätt att täppa den.

3) Lika bra att lära idag inför morgondagens spel på högre nivåer.

Postad
Att du gör handen till en bluff håller jag med dig om. Du får inte syn av sämre. Frågan är om det är en bra eller dålig bluff.

Ahh.. va härligt att kolla in i dagboken och mötas av det här! Detta måste vara anledningen till att man startar dagbok. Tack för att du tar dig tid Klyka och för att du fattar vad som är kärnan i min fråga även om inte jag skrev det lika tydligt och bra som du.

Spelar man handen i ett vacuum så är det enda viktiga hur ofta han foldar och hur ofta vi vinner i de fall han synar. Om den ekvationen ger ett EV+ så ska vi bluffa. Det kan ju rent av vara så att ekvationen ger ett plus även om vi plugagr in 0% utdragningschans - isf ska vi bluffa med ATC, om man ser det i ett vacuum alltså.

Men så kan vi ju inte ha det. Det säger sig självt att det blir väldigt obalanserat att bluffa ATC. Fi märker snabbt att vi höjer väldigt ofta i dylika situationer, och exploaterar detta genom att börja syna oss oftare. Så vi kan inte bluffa med alla händer, även om vacuum-ekvationen säger att vi kan det.

Om vi bortser från semibluffar, så bör vi balansmässigt raise-bluffa med de sämsta händer som är för dåliga för en syn. Egentligen kvittar det i princip vilka händer vi bluffar med, iom en bluff bara kan vinna genom en fold (åter igen, om vi bortser från semibluffarna) eftersom den definitionsmässigt bara får syn av en sämre (bättre?)hand. Alla bluffhänder är alltså lika bra. Men pga den lilla chansen att fi missklickar, får hjärnsläpp eller av annan anledning trots allt råkar syna med en dålig hand, så vill vi hellre sitta på de bästa av våra bluffhänder när vi väl bluffar.

Eftersom vi inte kan bluffa med alla våra bluffhänder, så skalar vi bort de sämsta från vår raise-bluff-HD först. Frågan är om vi ska skala bort så många bluff-händer att vi inte bluffar AK. Den är rätt stark i för-dålig-för-att-syna-HD:n.

OBS! "Bluffa med de bästa händerna som är för dåliga för en syn" gäller bara raise-bluffar. När vi är först ut att betta så bluffar vi med de absolut sämsta händerna i vår HD.

Hmm.. Jag försöker vara rätt tight med att syna 3-bets ur pos och har faktiskt lite svårt att bestämma mig för hur min syn-hd ser ut här. Detta måste jag fundera på. Har du någon åsikt om hur den lägre delen av vår hd bör se ut? De låga paren under under 5 är faktiskt tveksamt om jag skulle syna :roll: och samma sak med låga sc. Kvar finns mellanpar (66-99) och lite högre sc samt nån gång ibland Axs och AJo, AQo. Katastrof?

Nåja.. Nu finns det ju trots allt semibluffar också. Ibland bluffar vi med en hand som klarar av att vinna ibland trots en oönskad syn. AK är i sig en semibluff - man kan ju ha tur.. :) Och på denna bräda har du en massa färgdrag i din HD. Dessa borde du bluffa i första hand. I den mån färgdragen inte räcker till för att fylla upp en tillräcklig bluff-HD, så ligger AK bra till för att fortsätta med. Den har ett OK utdragningsvärde, vilket gör den till en hyffsad semibluff.

Det kan hända att det finns en del bättre färdiga händer i din HD som du inte skulle syna med. 99 tex. Den ligger ju bättre till än AK i för-dålig-för-syn-HD:n, men de har inte samma semibluffpotential i form av utdragningschanser.

Så för att summera - om du vill bluffa med högre frekvens än du kan göra genom att bara bluffa färgdragen i detta läge, så tycker jag du ska slänga in en raise-bluff med AK. Annars inte.

Jag är helt med dig i ditt resonemang och försöker ta lärdom. Det som gör poker så kul är att detta kan ändras beroende av vår read på fi, antar jag. Om vi tycker oss märka att fi är något vek kanske vi lägger till ytterligare några händer och om han är tightare pre kanske vi bluffar mindre ofta?

Denna typ av resonemang kan tyckas vara bortkastade på låga nivåer, något som många argumenterar för. Jag tycker inte det. Detta främst av tre anledningar:

1) Vissa fi är ju trots allt rätt bra, och mot dem vill vi spela balanserat och bra, för att de inte ska kunna exploatera oss

2) Att teoretisera sina baanseringar och hitta rätt ranger gör det enklare att inte bluffa för mkt/för lite än att fixa det med känsla. Att bluffa för mkt/lite är en läcka, och detta är ett sätt att täppa den.

3) Lika bra att lära idag inför morgondagens spel på högre nivåer.

Håller med dig även i detta! Jag har länge levt efter devisen "never bluff a fish" och det är nog ett ganska bra råd på microlimit men samtidgt är det att begränsa sitt spel rätt rejält. Ex har jag funderat rätt mycket på det här med att värdebeta på river (jag är typ sämst i världen på detta, checksynar alldeles för ofta då jag tänker att det inte finns mycket jag slår så jag låter han beta och hoppas på bluff..) vilket borde bli lättare om man nån gång ibland också bluffar.

Återigen: tack för ditt inlägg Klyka! Det uppskattas!

På återhörande!

Postad
Hmm.. Jag försöker vara rätt tight med att syna 3-bets ur pos och har faktiskt lite svårt att bestämma mig för hur min syn-hd ser ut här. Detta måste jag fundera på. Har du någon åsikt om hur den lägre delen av vår hd bör se ut? De låga paren under under 5 är faktiskt tveksamt om jag skulle syna :roll: och samma sak med låga sc. Kvar finns mellanpar (66-99) och lite högre sc samt nån gång ibland Axs och AJo, AQo. Katastrof?

Detta har jag egentligen ingen åsikt om, för när det gäller de specifika ranger vi väljer för olika linjer så är jag ärligt talat rätt vilsen. Teori är en sak, att omsätta det i praktik en annan. Tror jag själv synar väldigt sparsamt i detta läge. Kan egentligen inte komma på någon hand där jag älskar synen. raise/fold känns inte alls illa, men jag kan vara ute och cykla.

De resonemang jag framförde angående bluffar gäller (med undantag för semibluff-resonemangen) främst på rivern (ja, där finns det ju inga semibluffar, iom att utdragningsmöjligheten är noll :)). På rivern bör vi nog i princip alltid ha en syn-range, vilket nog inte nödvändigtvis alltid gäller på tidigare gator. Men "raisebluffa med för-dålig-för-syn-händer" kan väl generaliseras till att ist lyda "raisebluffa med händer som är för dåliga för att på annat sätt gå vidare med". Jag är dock osäker på detta. Det kan hända att vi behöver en syn-HD mellan värde-raise-HD:n och bluff-raise-HD:n, för om båda dessa HD:ar hänger samman så är de ju i praktiken bara en enda bred HD, och våra raise-bluffar är helt plötsligt snarare kassa värde-raisar. Jag är lite dimmig och oklar här dock. Sorry för att jag rör till saker och ting.

Jag är helt med dig i ditt resonemang och försöker ta lärdom. Det som gör poker så kul är att detta kan ändras beroende av vår read på fi, antar jag. Om vi tycker oss märka att fi är något vek kanske vi lägger till ytterligare några händer och om han är tightare pre kanske vi bluffar mindre ofta?

Absolut. Att bluffa spelteoretiskt optimalt är knappast allmänspråkligt optimalt mot en synfisk. Men en viss bluffrekvens bör man alltid ha, även om fi synar 100% - på så vis uppmuntrar man honom att fortsätta syna. Om du aldrig bluffar så märker t.o.m. den mest guldfiskliknande spelare det så småningom och börjar anpassa sig efter det. Det kan vara värt nån enstaka bortkastad bluff för att undvika den situationen. Men detta ska göras sparsamt.

Samma sak gäller om fi foldar för mkt. Sett i ett vacuum så vinner vi på att betta ATC, men det kan vi inte göra, för då börjar fi syna mer. Vi kan dock troligen bluffa mer än vi skulle gjort mot en optimalt spelande fi, bara inte så mkt (100%) som vacuum-tänkandet ger vid handen.

Håller med dig även i detta! Jag har länge levt efter devisen "never bluff a fish" och det är nog ett ganska bra råd på microlimit men samtidgt är det att begränsa sitt spel rätt rejält. Ex har jag funderat rätt mycket på det här med att värdebeta på river (jag är typ sämst i världen på detta, checksynar alldeles för ofta då jag tänker att det inte finns mycket jag slår så jag låter han beta och hoppas på bluff..) vilket borde bli lättare om man nån gång ibland också bluffar.

Din sista poäng tangerar ju delvis det jag skriver i ovanstående stycke, och jag håller helt med dig. Bluffandet handlar till stor del om att få fi att betala av på dina värdebets. Faktum är att om två spelare spelar optimalt HU mot varandra, så kommer båda att gå +/-0 på sina bluffar. I den optimala strategin syftar bluffen inte alls till att vinna potten genom att fi foldar bästa handen - den syftar helt till att tvinga fi att betala av de gånger vi faktiskt har en värdebetshand.

PS: Ja, du har helt rätt, det skulle stå "bättre" på det av dig markerade stället i mitt inlägg.

Har inte korrekturläst innan jag postar detta och inlägget känns lite rörigt. Men håll till godo. :)

Postad

Skoj att du startat en dagbok på pf och du gav mig en anledning till att skriva mitt första inlägg (efter många år som en stum läsare av foruminlägg) :-) Givetvis kommer denna dagbok följas!

Men jag råder dig över att fundera på valet av ny site. Helt klart finns det ingen framtid på Crypto som läget ser ut idag, detta nätverk som jag en gång i tiden "lurade" dig till. Även om SvS är ganska fisktätt (enligt rykten), så tycker jag du ska passa på att spela på något annat nätverk medan vi svenska pokerspelare har denna möjlighet kvar.

Lycka till med spelandet och skrivandet!

Postad

Hej dagboken!

Nu var det längesedan jag skrev. Det har varit fullt upp med icke-pokerrelaterade grejjer. Har dessutom åkt på en jävla förkylning (tycker mig blivit krassligare sen min dotter började dagis, ngn förälder som har liknande upplevelser?*) samt ryggskott.

Hur som haver, jag har plockat ut rullen från Crypto och tänker mig att jag ska sätta in några k på SvS. Har tjuvstartat lite och satt in 300 spänn bara för att testa klienten lite. Trots att jag spelat väldigt lite tycker jag mig redan märkt att det är fiskigt. Såg ett par gubbar som spelade VARJE (!?) hand. Spelade en turre som hette Kvällskvisten (eller nått liknande) och som kostade 20:-. Spelade två händer AA och QQ. Bustade på den andra. Jag fortsätter att visa min turrefiskighet.

Har inte riktigt vant mig vid klienten än. Miniwiev är lite för litet och normal vy lite för stort. Hmm.. fan va klagig jag känner mig. I dagsläget lutar det åt att jag kommer köra normal vy då jag gillar "pottknapparna". Har sett dem tidigare och alltid saknat att de inte haft de på Crypto. Störigt däremot att de inte går att scrolla fram en summa i fönstret för vilket belopp man vill beta. För att fortsätta på det negativa - känns inte alla de där gänserna man måste ställa in rätt löjliga? Om man vill ha gränser är det såklart bra men måset det vara så per default?

Positivt då? Tycker att klienten är tydlig och rätt snygg. Kul att man kan se hur många händer man spelat, verkar vara ett hyffsat turneringsutbud och väldigt bra trafik på microstakes cg.

Kommer ge SvS en chans, får se hur det går. Börjar nog grindandet på allvar nästa vecka då jag hunnit få in rullen och förhoppningsvis mår lite bättre. I helgen ska jag till Varberg och partajja så inihelvete så då blir det inte heller ngn grind.

Nuvrande spelkapital (vågar såklart inte skriva br efter denna tråd:http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/52837-inkoep-br-management-hur-funkar-det-daer-2.html#post1158534): ~370 spänn i väntan på Cryptostålarna. Förresten, har för mig att tecknet "~" egentligen betyder typ "rätvinklig med" eller nått liknande men det verkar rätt allmänt vedertaget på internet betyda "ungefär lika med". Är det jag som är helt lost som vanligt eller minns jag verkligen något från gymnasiematten? Vore spännande om någon kunde upplysa mig om sakernas förhållanden..

Skoj att du startat en dagbok på pf och du gav mig en anledning till att skriva mitt första inlägg (efter många år som en stum läsare av foruminlägg) Givetvis kommer denna dagbok följas!

Haha, kul att du hittat hit! Nu vill jag se många skarpa analyser av mina postade hh!

Men jag råder dig över att fundera på valet av ny site. Helt klart finns det ingen framtid på Crypto som läget ser ut idag, detta nätverk som jag en gång i tiden "lurade" dig till. Även om SvS är ganska fisktätt (enligt rykten), så tycker jag du ska passa på att spela på något annat nätverk medan vi svenska pokerspelare har denna möjlighet kvar.

Oj, tycker mig märka lite politiskt engagemang här. Jättenöjd med spelutredningen? Lol! In och skriv i tråden!

Lycka till med spelandet och skrivandet!

Tack! Och detsamma till dig din lilla uppsatsfisk! ;-)

Nu blir det nog en timmas spel innan jag hoppar till sängs. GL alla som läser dagboken!

*Jag är medveten om syftningsfelet men orkar inte ändra - vem vet - kanske kan det tom roa någon..

Postad
Förresten, har för mig att tecknet "~" egentligen betyder typ "rätvinklig med" eller nått liknande men det verkar rätt allmänt vedertaget på internet betyda "ungefär lika med". Är det jag som är helt lost som vanligt eller minns jag verkligen något från gymnasiematten?

Mkt möjligt att du har rätt angående rätvinkligheten. "Är ungefär lika med" noteras ju egentligen med ett likhetstecken som är vågformat, alltså två stycken "~", en ovanpå den andra. Men det tecknet finns inte på tangentbordet, så man gör det enkelt för sig genom att använda "~" ist. Så har jag antagit att det är iaf.

Mera i avdelningen notationsklurigheter:

"6 * 4 = 4!"

Sannerligen chockerande..

Postad
Mkt möjligt att du har rätt angående rätvinkligheten. "Är ungefär lika med" noteras ju egentligen med ett likhetstecken som är vågformat, alltså två stycken "~", en ovanpå den andra. Men det tecknet finns inte på tangentbordet, så man gör det enkelt för sig genom att använda "~" ist. Så har jag antagit att det är iaf.

Mmm.. letade som fan efter det tecknet men kom fram till att det inte fanns med. Ditt antagande låter vettigt.

Mera i avdelningen notationsklurigheter:

"6 * 4 = 4!"

Sannerligen chockerande..

Oopps, u lost me! Känner mig riktigt korkad nu :oops:

Förresten Klyka, den där jj-handen du postade i din db, hade du spelat den annorlunda om den inträffade nu när du fått fundera lite?

Gick rätt kass sist gång jag spelade. Bara två bord och ganska kort session. Hade jobbat upp mig lite (köpte bara in för 100bb) när denna hand inträffar. Tyvärr ingen read på fi, har inte utmärkt sig på något sätt.

***** Hand 914876861 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 januari 2009 22:17:24

Anna 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Hero (175.77)

Plats 4: Tengil11 (200.50)

Plats 1: Fi(152.13)

Plats 2: XINAIR (170.85)

Plats 5: BanjoManjo (188.18)

Tengil11 lägg LM 0.50

BanjoManjo lägg SM 1.00

** Giv **

Hero [Dr, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

Fi Syna 1.00

XINAIR Lägg

Hero Höj till 4.50 -> Position och bra hand, ez raise!

Tengil11 Lägg

BanjoManjo Lägg

Fi Syna 4.50

*** Flop(Board): *** : [9h, Dk, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Passa

Hero Satsa 7.00 ->Bra träff, dragig bräda. Fortsättningssatsar!

Fi Höj till 31.50 -> Oops!

Hero Höj till 100.00 ->I efterhand känns det här jävligt spewigt. Hans cr är ganska stor och alla höjjningar från min sida gör mig commitad? Kan jag bara syna på en så dragig bräda? Fold finns väl inte?

Fi All-in 147.63

Hero Syna 147.63

*** Turn(Board): *** : [9h, Dk, Kk, Ek]

*** River(Board): *** : [9h, Dk, Kk, Ek, 4r]

*** Showdown *** : Rake: 7.64 Totalpott: 298.12

Fi [10k, Knh] Stege med ess i topp Vinst: 298.12

Tar tacksamt emot synpunkter på handen ovan! Är det standard eller superfiskigt att stacka av 150bb med topptvå på dragig bräda?

Tänkte sätta in 4k och hålla mig till 0,5/1 nu till en början. Ni som har spelat mer än mig på SvS - är det vanligt att folk köper in för maxbeloppet? Känner mig lite ovan med 200bb vid bordet när det sitter några som har ännu mer. Vad ska jag tänka på?

Imorgon tänkte jag laga till denna rätt: http://www5.arla.se/Default.aspx?id=17653&RecipeID=14475 och kolla "På spåret".

Rock n´roll ftw!

Postad

Mja, den där 6*4 = 4! var bara en liten kluring.. Kan lika gärna skrivas 4! = 6*4, så blir det lite klarare. Alltså 4-fakultet, vilket noteras 4!, som är 1*2*3*4.

JJ-handen, ja. Ty för påminnelsen, den skulle jag göra lite simulationer på. På 2+2 kom vi inte så mkt längre än att vi tyckte att alla tre alternativ (fold, syn och push) var rätt likvärdiga. Får återkomma när jag gjort simulationer.

Din hand, hmm. Typisk situation där jag känner mig vilsen.. Spontant lutar jag nog åt att syna dock. Som du säger så committar vi oss genom en raise. Det innebär att en raise i praktiken är all in, vilket är på tok för stort imo. Visserligen ger vi bort en del equity genom att bjuda på ett gratiskort, men det är nog mindre än det vi ger genom att låta hans bra händer få praktbetalt samtidigt som han får en enkel fold med övriga händer.

Postad

Idag har jag tatt det lugnt. Lagade god mat, kollade favvoprogrammet "På spåret" (lol åt Mosambique), drack gott vin och myste med tjejen. Svårt att tänka mig en bättre fredagskväll. Wiiee, vilken partykille man är :mrgreen: But then again, imorgon ska jag till Varberg med två kompisar och hälsa på en tredje amigo. Svårt att tänka mig en roligare morgondag. Antar att var sak har sin tid som nån smartare än mig sa..

Mja, den där 6*4 = 4! var bara en liten kluring.. Kan lika gärna skrivas 4! = 6*4, så blir det lite klarare. Alltså 4-fakultet, vilket noteras 4!, som är 1*2*3*4.

Såklart! ..hmm.. för att vara ärlig så minns jag inte ett skit av det där från min halvhjärtade gymnasiematte. Kanske framstod jag som mer matematikintresserad än jag är då jag började flumma om ett sporadiskt kunskapsfragment som dök upp i min lilla fiskhjärna. Nu har jag dock avhjälpt denna lilla pinsamhet genom min vän Wiki. Varje dag som innebär att man lär sig något nytt är en bra dag, tack för hjälpen på traven Klyka!

JJ-handen, ja. Ty för påminnelsen, den skulle jag göra lite simulationer på. På 2+2 kom vi inte så mkt längre än att vi tyckte att alla tre alternativ (fold, syn och push) var rätt likvärdiga. Får återkomma när jag gjort simulationer.

Läste även 2+2-tråden och tyckte det var en väldigt intressant hand med bra analyser. Bra jobbat med engelskan förresten, du uttrycker dig väl även på utrikiska. Eftersom det var så close call vore det kul att få del av resultaten. Kan man väga in metagameaspekter på en sådan hand, givet att det är en turnering man spelar återkommande? (Ursäkta om det är en råfiskig fråga, är som sagt totalt turretomte)

Din hand, hmm. Typisk situation där jag känner mig vilsen.. Spontant lutar jag nog åt att syna dock. Som du säger så committar vi oss genom en raise. Det innebär att en raise i praktiken är all in, vilket är på tok för stort imo. Visserligen ger vi bort en del equity genom att bjuda på ett gratiskort, men det är nog mindre än det vi ger genom att låta hans bra händer få praktbetalt samtidigt som han får en enkel fold med övriga händer.

Tycker inte du verkar lika vilsen som jag. Raise känns för brant och varför bjuda på 100bb när fi vaknar upp med en hand som slår oss? Känns lite.. onödigt typ. Fast å andra sidan, om en blank faller på turn vet i fan om jag orkar lägga mot bet från fi. Hmm, tack för kommentaren iaf!

Spelade några timmar igår och det var ett bergochdalbaneäventyr! Bara 4 bord (blir så trångt på laptopen med fler bord i normal vy och jag pallar fan inte miniwiev av nån anledning). Med 200bb i inköp kan några stora potter skapa swings jag är ovan vid. Löljligt kul när det går bra men så tiltande att jag blir fysiskt svettig när det går emot. Har dock gott hopp om att kunna slå nivån (0.5/1 :shock: ).

Satte in 3k igår och hade 220 kvar från min "testdeposit". Efter gårdagens spel hade jag.. hmm.. när jag ska kolla saldot på kontot samtidigt som jag skriver detta funkar inte SvS-klienten. Aja, ca 3.5k. Kommer i fortsättningen att referera till detta belopp som min br även om jag är medveten om att det inte är benämning som är helt teoretiskt korrekt då jag även om jag skulle gula detta har möjlighet att sätt in mer. Vore såklart najs att slippa dock!

Hade tänkt leta upp lite hh:s att posta men då SvS trilskas får det vänta till nästa gång.

Till Klyka min (enda?) trogna läsare: när åker tomteluvan av på avataren? Är inte Tjugondedag Knut passerad? Är det något statement där du vill visa upp tomtighet? I så fall behöver du kanske en självförtroendeboost! Allt är juh relativt men från min horisont är du knappast någon tomte!

Ingen grind ikväll då jag är lite för rödvinsgullig och inte heller speciellt sugen. Nästa vecka blir det nya tag. Lycka till alla ni som ska grinda sönder fyllefiskarna i helgen!

Over and out!

Postad

Hehe, man tackar för de orden. =) Visserligen är det ingen statement om tomtighet, men det kan lika gärna få vara det. Eller snarare en stående friskrivning. Mjo, visst har vi passerat tjogonde knut, men denna tomteluva har rent av hängt med sen förra julen. Vore ju trist att bryta ett vinnande koncept..

Wiki har lärt mig en fruktansvärd massa. 50% av mina nördkunskaper, förutom pokern då, har jag inhämtat på wikipedia.

Jag återkommer med JJ-handen, antagligen både i dagboken och tråden på 2+2. Ja just ja, det där med 2+2 och engelska (tack förresten ;)) - jag började posta lite mer flitigt på 2+2 för några månader sen, mkt som en övning. Jag anstränger mig för att försöka uttrycka mig så väl som möjligt, och slår upp ord vartefter på tyda.se, allt för att lära mig språket samtidigt som jag förbättrar mina kunskaper om poker och andra intressanta saker. Två flugor i en smäll. Har också konverserat med en användare där som gewtt mig lite kommentarer på mitt språk PM-ledes, har lärt mig mkt på den vägen. Ännu en oväntad positiv effekt av pokerintresset!

Låter som en bra kväll igår. Själv hade jag en riktigt misslyckad kväll. Började trevligt med förkalas hos en vän, men väl ute på lokal så tappade jag bort sällskapet och blev en smula för berusad (möjligen i omvänd ordning :mrgreen:). Därefter träffade jag på en arbetskamrat och hakade på henne på efterfest, men var alltför seg för att kunna delta i festligheterna, och stapplade så hem utan att ha spridit särskilt mkt glädje alls på den annars trevliga fest som pågick runt omkring mig.

Bortkastad kväll och en helt onödig baksmälla på jobbet idag/natt.. :( Nyss hemkommen, snart sömn.

Fortsätt klonka, och snart är du nog van vid 200 BB och vill inte återgå till 100 BB!

• 3 weeks later...
Postad

Var längesedan jag skrev här, har insett att jag inte kommer ha tid att uppdatera efter varje gång jag spelat men kommer ändå försöka återkomma på någorlunda regelbunden basis.

Har inte spelat jättemycket men ligger lite plus, om jag hade kunnat hålla mig från turrarna hade det sett än bättre ut. Tänkte ta tillfället i akt att skriva av mig lite frustration över saker jag stör mig på hos SvS:

-Varför finns det ett förvalsalternativ som heter "Lägg mig" och ett som heter "Lägger mig"? Haha.. sjuk bugg! Det här tycker jag egentligen är rätt roligt..

-Varför finns inte "Vänta på stora mörken" som förvalsalternativ om man suttit ute en stund? Jävla meck med "Jag är tillbaka"-knappen.. TILT!

-Vilka regler är det egentligen som gäller för när man får se motståndarens kort vid syn på rivern? Jag tycker det känns som att det är helt godtyckligt! Eller.. egentligen fattar jag att det naturligtvis inte är så men helt normala regler är det INTE!?

-Tar det lång tid att starta klienten eller är det min dator som är seg?

Hmm.. trivs trots det ovanstående rätt bra. Alla klienter har väl sina upps and downs.

Verkar som att Klyka (min enda läsare) blivit avstängd. Då jag inte haft tid att hänga så mycket på pf har jag missat anledningen. Någon som missklickat sig in här som vet orsaken?

Har sett att det är många som börjat posta videos och annat från youtube i sina dagböcker. Är inte säker på att jag vet hur man gör men jag provar så får vi se om det blir rätt. Från den roligaste serie som någonsin visats på tv.

Nu är det dags att spela lite. Nästa gång ska jag försöka rota fram nån mer hh som kan vara intressant.

Over and out!

Postad

Igår var det ingen rolig grind. Fisk överallt! Till höger, vänster, framför och bakom.. och själv var jag den största fisken av alla! Spelade sinnessjukt dåligt så det blir inga hh, för pinsamt! Hursomhelst så roade jag mig med att slå upp ordet "fisk" i Poker Encyklopedia..

fisk subst. ~en ~ar

ORDLED: fisk-en

Fisken är ett online- och casinolevande däggdjur utan tydliga och gemensamma fysiska kännetecken, undantaget den karaktäristiska gula färg som i perioder är den dominerande färgteckningen hos artens praktexemplar. Den rutinerade spelaren kan trots detta identifiera icke-gul fisk på förhållandevis kort tid (ofta mindre än 30 min). Det är till övervägande delen genom beteende och uppförande fisken avslöjar sig. Det har genom observationer kunnat påvisas att populationen till övervägande del består av hannar, vad det beror på är dock inte fullt klarlagt. En teori som framkastats gör gällande att det kan härledas till fiskens naturliga habitat som vanligen är lokaliserade till miljöer med riklig tillgång till alkohol. Fisken trivs med likasinnade och hittas därför ofta i stim även om ensamlevande individer också är vanliga.

Det finns många olika arter av fisk, inte sällan uppvisar de olika arterna betydande skillnader i beteende. Det tycks också som att en del individer inom en art under sin livstid kan utvecklas och lämna sin dominerade plats i näringskedjan, ehuru det vanligaste är att de förblir på den nivå de känner sig bekväma med. Alla pokermiljöer befolkas av fisk, då en del miljöer är mer krävande än andra inträffar det märkliga fenomen som går ut på att den individ som betraktas som fisk i en miljö vore att betrakta som högre stående livsform i en annan dito.

Desperat fisk, som insett att de befinner sig längst ner eller som önskar avancera genom näringskedjan, brukar vanligen en metod som populärt kommit att kallas ”skottning” i sin strävan uppåt i hierarkierna. Forskarna ställer sig frågande till detta fenomen då det hittills inte gått att förklara rationellt, speciellt inte med tanke på att fisken på grund av den ökända ”scared-money”- effekten blir om möjligt än mer omdömeslös vilket oundvikligen leder till nederlag. Beteendet tycks dock ha positiva effekter för såväl andra individer av fisk i den aktuella miljön som mer utvecklade livsformer som har skottningsfisk som basföda.

Fisken har många fiender varav hajen är den mest välkända. Det finns dokumenterade fall där fisk de facto tillfogat hajar stor skada, även om detta är tämligen ovanligt och i ett evolutionärt perspektiv isolerade händelser utan avgörande betydelse.

Det är bevisat att fisk saknar nödvändig logisk och matematisk förmåga för att på längre sikt överleva i de miljöer de idag bebor. Att fisken som art ändå fortlever har förklarats med det stora tillskott av nya individer som konstant fyller på populationen, inte minst tros sk. bonusar vara en bidragande faktor. Även om fiskens hjärnkapacitet bevisligen är begränsad tycks det också som att även synorganen är starkt begränsade till sin funktion då fisk vid upprepade tillfällen (tycks det som) endast kunnat se sina egna kort och inte uppfattar de gemensamma på bordet.

Som tidigare nämnts är det förhållandevis enkelt att identifiera fisk, förutom de ovan nämnda kännetecknen kan yttranden och kommentarer från fiskar ofta avslöja dem. Citaten nedan kan ibland ge ledtrådar om att den som står för det sagda kan vara fisk:

”Mäh.. klart jag gick med, dom var juh sooted”

”En gång fick jag aa tre gånger i rad, jag menar, vad är oddsen på det egentligen?”

”Jag har lagt av med inthörnättpoker, det är förjävla riggat, jag menar, en gång hade jag… (varpå lång och oändligt meningslös story om en hand som fisken förlorat berättas, i typfallet har fisk #1 aa och får in det mot fisk #2 som har kk och drar ut..

Det finns många olika fiskarter, några av de mer kända är ”Spewfisken”, TAG-firren” och ”Hellmuthen”.

Spewfisken

Denna fisk är inte sällan en fisk som varit med ett tag i gamet och lyckats undvika gulning. Uppträder ofta självsäkert och överskattar sin förmåga i de flesta sammanhang. Kan under samtal framstå som hyffsat normalbegåvad och kan i situationer utanför pokerborden oftast lösa enklare matematiska räkneuppgifter. I regel förloras dock den förmågan i närheten av internetuppkopplingar och gröna filtar. Det är mycket vanligt att denna fisk lider av det ökända ”must-win-every-hand-i-play-syndromet”. Det har vid otaliga tillfällen konstaterats att spewfisken gladeligen stackar av 250bb med tptk, trots kompetent motstånd och fruktansvärd bräda. Arten ursäktar sig gärna med att berömma sin egen aggressivitet: ”jag synade mig åtminstone inte ai, det var jag som gick ai!”

För typexempel av Spewfisk se "Reaperboy" på pf.nu

TAG-firren

En mer sällsynt art är TAG-firren, som i mycket kan karaktäriseras som Spewfiskens motsats. TAG-firren går väldigt sällan till showdown då allt utom nötterna spelas mycket försiktigt. Detta är något som naturligtvis utnyttjas av bättre fiskar och hajar. Ytterligare en faktor som hämmar TAG-firrens utveckling är den ofta överdrivna rädslan för gulning, vilket gör att den nödvändiga klättringen uppåt i nivå inte görs vid rätt tidpunkt.

Hellmuthen

Huruvida denna fisk verkligen är att betrakta som fisk eller ej råder det delade meningar om. Det finns argument både för och emot, och debatten lär fortsätta. Se nedan för videoklipp som styrker tesen att det verkligen handlar om fisk (ursäkta den dåliga kvalitén):

---

Simma lugnt!

Postad
Skulle inte kunnat beskriva spewfisken bättre om jag så ens skrev min egen självbiografi.

:lol:

Har kommit på att jag MÅSTE skaffa något trackerprogram, gärna med fungerande HUD till SvS. Det som gjort att jag bestämmt mig är att det är inte roligt att leta handhistorik på SvS. Tiltande minst sagt. Vad funkar bäst till nämnda sajt? Jag har erfarenhet av PT2 och HMs trialversioner..:oops:

Sen har jag funderat vidare på det här med det dubbla inköpet och känner mig ärligt talat lite vilsen. Någon som har några bra tips för djupstackat spel? Antar att position blir än viktigare när stackarna blir större? Hur spelar ni starka färgdrag (typ :Ah::Qh::5h::7c::Th: -bräda)?

Detta klipp är från mitt favvo-program på tv (bortklippt). Björn Hellberg är en rolig farbror!

När vi ändå är inne på SVT så garvade jag rätt mycket åt detta klipp oxå.. Att Stålmannen skymtar förbi är ren bonus!

Varit dålig på att uppdatera resultaten så skriver hur mycket "rullen" är på för tillfället. Om jag vill få den att växa gör jag bäst i att hålla mig borta från turrar.. Har inget egentligt finansiellt mål som jag siktar mot men lite diffusa tankar om att det vore trevligt att spela ihop lite fickpengar till en semester med sambon.

BR: 3656:-

See ya!

Postad

Kort session idag. Som vanligt upp och ned som en jojjo. Gjorde det sämsta spelet hitills på SvS i en hand när jag fick för mig att hjältesyna. Så sjukt off i den handen att jag inte tror jag vågar posta den. Imorgon ska jag försöka lägga upp några händer om jag hittar i den jävla handhistoriken..

Hade triss mot lägre triss i en hand vilket räddade sessionen. Kul att vara på rätt sida för en gångs skull.. På väg uppåt nu kanske?

BR: 3975:-

Postad

Ok, dax för lite handhistorik.

Ingen read på fi, då h*n nyss satt sig. Vilken linje brukar ni välja i dessa lägen? Jag valde den klassiska fisklinjen med syn på flopp och cr på turn (även om jag borde ha miniraisat för att det skulle vara ändå tydligare vad jag har..). Känner mig lite lost vad gäller betsizingen, gärna synpunkter på den!

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 februari 2009 23:37:29

Anna 111 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Hero (228.55)

Plats 5: simon53 (154.32)

Plats 1: tom35 (191.34)

Plats 2: Lundiish88 (201.33)

Plats 4: Fi (211.42)

Lundiish88 lägg LM 0.50

Hero lägg SM 1.00

** Giv **

tommycosmo :5c::5d:

simon53 [N/A, N/A]

tom35 [N/A, N/A]

Lundiish88 [N/A, N/A]

Slampolina [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi Höj till 3.50

simon53 Lägg

tom35 Lägg

Lundiish88 Lägg

Hero Syna 3.50

*** Flop(Board): *** :2h::Qs::5s:

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

Fi Satsa 5.62

Hero Syna 5.62

*** Turn(Board): *** : :2h::Qs::5s::3d:

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

Fi Satsa 14.05

Hero Höj till 49.18

Fi Syna 49.18

*** River(Board): *** : :2h::Qs::5s::3d::Kd:

*** Bet Runda 4 ***

Hero Satsa 115.00

Fi All-in 153.12

Hero Syna 153.12

*** Showdown *** : Rake: 10.58 Totalpott: 412.76

Hero [5k, 5r] Triss i femmor Vinst: 412.76

Oj, min dotter är arg på nått. Måste kolla vad det är, återkommer ikväll med fler händer. Till dess: flame on!

Postad
pokertracker samt holdemmanager funkar. Dock ett rent helvete att få igång pokertracker så kör på manager imo.

(jag fixar inte att få igång något av dem iofs :oops: )

Funkar klockrent ihop med HHconverter

Postad
pokertracker samt holdemmanager funkar. Dock ett rent helvete att få igång pokertracker så kör på manager imo.

(jag fixar inte att få igång något av dem iofs :oops: )

Funkar klockrent ihop med HHconverter

Tack så mycket ska kolla in HM och HHconverter!

Denna hand är standard antar jag? Inga reads, tror inte fi har några på mig heller. Om vi inte vore så djupa så pushar jag nog pre. Antagligen lyckades jag dra ut AA?

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 februari 2009 22:52:01

Anna 70 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Hero (282.89)

Plats 2: Fi (198.45)

Plats 4: Southpaw56 (137.41)

Plats 5: MotoX (340.55)

Plats 3: sammylee (200.00)

MotoX lägg LM 0.50

Hero lägg SM 1.00

sammylee lägg SM 1.00

** Giv **

Hero: :Qg::Qb:

*** Bet Runda 1 ***

Fi Höj till 4.00

sammylee Syna 4.00

Southpaw56 Lägg

MotoX Lägg

Hero Höj till 16.50

Fi Höj till 40.00

sammylee Lägg

Hero Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : :Qs::2c::3s:

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

Fi Satsa 80.00

Hero All-in 242.89

Fi All-in 158.45

*** Turn(Board): *** : :Qs::2c::3s::Ks:

*** River(Board): *** : :Qs::2c::3s::Ks::4b:

*** Showdown *** : Rake: 10.03 Totalpott: 391.37

Hero [Dk, Dr] Triss i damer Vinst: 391.37

Fi Lägger mig Vinst: 0.00

Denna hand blir det spew igen (eller?). Ingen read på Fi 1. Fi 2 är lös och aggro, har dock visat bra händer vid showdown, dock har han oftast tatt ner potterna innan visning. Tar tacksamt emot alla synpunkter här..

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 februari 2009 23:00:49

Anna 31 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Fi 1(159.51)

Plats 3: tur95 (270.68)

Plats 5: Hero(193.99)

Plats 4: WaxOn (100.00)

Plats 2: Fi 2 (208.99)

WaxOn lägg LM 0.50

Hero lägg SM 1.00

** Giv **

Hero: :6s::7g:

*** Bet Runda 1 ***

Fi 1 Syna 1.00

Fi 2 Syna 1.00

tur95 Lägg

WaxOn Syna 1.00

Hero Passa

*** Flop(Board): *** : :6h::Qd::7d:

*** Bet Runda 2 ***

WaxOn Passa

Hero Satsa 3.00 -> Självklar bet

Fi 1 Höj till 8.00

Fi 2 Syna 8.00

WaxOn Lägg

Hero Höj till 22.00 -> Oj, raise och syn! Tp hos Fi 1 och drag hos Fi 2? Jag vet inte var jag står i handen och det känns som att det finns loads av farliga kort som kan komma på turn. Vill ha värde av sämre händer och raisar igen..

Fi 1 Syna 22.00

Fi 2 Syna 22.00

*** Turn(Board): *** : :6h::Qd::7d::4s:

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 35.00 ->Wtf? Högre tvåpar ute? sett? Nu är jag helt lost. Gör ett sista försök att ta potten

Fi 1 Lägg

Fi 2 Syna 35.00

*** River(Board): *** : :6h::Qd::7d::4s::Jd:

*** Bet Runda 4 ***

Hero Passa -> Ger upp..

Fi 2 Satsa 140.00

Hero Lägg

Bättre att bara syna floppen och spela "poker" efter det? (Hoppas inte för då är jag körd..:roll: )

Måste bara berätta om en sjuk dröm jag hade inatt. Jag var i Vegas för jag hade vunnit ett bi till WSOP ME på nätet. Väl där så kommer jag på att jag ska spela en satelit-SNG till ME ($1k bi, 1 biljett i potten, 10k startmarker totalt på bordet) som uppvärmning eftersom jag har väldigt liten livevana och för att jag behöver träna då jag är en kass pokerspelare :mrgreen:

Hursomhelst, allt flyter på bra (jag sade ju att det var en dröm!) och när vi är framme vid HU så leder jag med 6k mot 4k. Min motståndare ser ut rätt mycket som en jävligt trött, något yngre och betydligt dummare Greg Raymer. Han sitter och stirrar på mig med gigantiska koögon och sörplar Coca-cola hela tiden. Eftersom jag redan har mitt inköp börjar jag fundera på en deal. Jag föreslår att han kan få köpa biljetten av mig (givet stackstorlekarna) för $5.5k och att vi fortsätter spela färdigt. Om jag vinner så får han betala mig ytterligare $1k för biljetten, men om han vinner så får han den för endast $5.5k. När jag stakar fram mitt förslag på knacklig skolengelska så sitter han bara och glor på mig en lång stund innan han börjar sörpla Cola igen samtidigt som casinopersonalen börjar asgarva. Drömmen slutar med att jag sitter och känner mig som världens största idiot..

Om man skulle göra en deal liknande den i drömmen, hur skulle den kunna se ut? Givet att man ändå vill spela ner till en vinnare och reservera något mindre pris till denne?

Mvh

Postad

Jag missklickade mig in här (:mrgreen:), så jag kan ju berätta varför jag blev bannad. Jag nämnde djens i ett inlägg, vilket jag inte får göra. Vi har lite history, oc det slutade med att devalanteriel sa att de av oss som skriver något om den andra får ban på en månad. Nu var det andra gången jag råkade glöma av det. Lätt hänt dock, tänkte inte ens på det men det var väl fair, antar jag.

Postad
Jag missklickade mig in här (:mrgreen:), så jag kan ju berätta varför jag blev bannad. Jag nämnde djens i ett inlägg, vilket jag inte får göra.

Ojdå, hoppas du inte blir bannad igen nu då ;-) Kul att du är tillbaka iaf, du har varit saknad. Var du verkligen avstängd en månad, sjukt fort tiden går!

Eftersom det varit dåligt med handhistorik i denna db tänkte jag posta några som jag grunnat på. Då kör vi!

Ingen read på fi, vad gör jag när han miniraisar floppen? Förutsätter raise, vad väljer ni för betzise?

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit )

Anna 27 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: darlingyou (89.01)

Plats 3: Hero(319.24)

Plats 2: simon53 (117.00)

Plats 4: -Fi(125.12)

Plats 5: Hatebreed (234.06)

Hatebreed lägg LM 0.50

darlingyou lägg SM 1.00

** Giv **

Hero: :Ac::As:

*** Bet Runda 1 ***

simon53 Syna 1.00

HeroHöj till 4.50

Fi Syna 4.50

Hatebreed Lägg

darlingyou Syna 4.50

simon53 Lägg

*** Flop(Board): *** : :8s::4s::6d:

*** Bet Runda 2 ***

darlingyou Passa

Hero Satsa 11.00

Fi Höj till 22.00

darlingyou Lägg

Hero ?

Här är några händer från en turre jag spelade i lördags. "Kvällskvisten" med 700 någonting spelare. Jag brukar spela snortajt men efter ett snack med LaRzOn provade jag en ny taktik, funkade riktigt bra.. Ska ändå hålla mig borta från turrarna om jag vill plussa nått.

Denna hand var kul. Jag gör VÄLDIGT sällan sånna här spel, hur dåligt är det egentligen? Vad ska han ha lixom?

***** Hand 939529318 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 februari 2009 22:59:07

Kvällskvisten (Vanlig /Turnering )

Plats 1: petlin1 (3660.00)

Plats 2: jb70 (4402.00)

Plats 3: PerPoker (1408.00)

Plats 4: Oygen (6665.00)

Plats 5: Fi (3482.00)

Plats 6: WestRidge (5220.00)

Plats 7: Hero (4555.00)

Plats 8: matro (1963.00)

Plats 9: brink (4904.00)

Plats 10: iceman77 (5210.00)

WestRidge lägg LM 75.00

Herolägg SM 150.00

** Giv **

Hero :6h::6s:

*** Bet Runda 1 ***

matro Lägg

brink Lägg

iceman77 Syna 150.00

petlin1 Lägg

jb70 Lägg

PerPoker Lägg

Oygen Lägg

Fi Syna 150.00

WestRidge Lägg

Hero Passa

*** Flop(Board): *** : :5c::4d::Kc:

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

iceman77 Passa

Fi Satsa 150.00

Hero Syna 150.00

iceman77 Lägg

*** Turn(Board): *** : :5c::4d::Kc::Qs:

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

Fi Satsa 300.00

Hero Syna 300.00

*** River(Board): *** : :5c::4d::Kc::Qs::7s:

*** Bet Runda 4 ***

Hero Passa

Fi Satsa 450.00

Hero Syna 450.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2325.00

Fi [Ek, 8r] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Hero [6h, 6s] Par i sexor Vinst: 2325.00

Hur gör ni här? Antar att man kan pusha väldigt brett här? Någon som har en vettig range?

750.00/1500.00 Texas Hold'em (No Limit )

Plats 1: jaws79 (16429.00)

Plats 2: Las1 (14519.00)

Plats 3: Tony N (2328.00)

Plats 4: hm........ (32918.00)

Plats 5: Shadowbear (19064.00)

Plats 6: trucken3 (16194.00)

Plats 7: Hero (15660.00)

Plats 8: THEHEX (12963.00)

Plats 9: aneol1 (17312.00)

Plats 10: mice33 (7350.00)

Herolägg LM 750.00

THEHEX lägg SM 1500.00

** Giv **

Hero:6c::6d:

*** Bet Runda 1 ***

aneol1 Lägg

mice33 Lägg

jaws79 Syna 1500.00

Las1 Syna 1500.00

Tony N Lägg

hm........ Lägg

Shadowbear Lägg

trucken3 Lägg

HeroAll-in 15660.00

THEHEX Lägg

jaws79 Lägg

Las1 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 6000.00

HeroVinner potten Vinst: 6000.00

Ok, en sista!

Jag har inte gjort mycket väsen av mig på detta bord och många sitter och väntar på att klättra i placeringar. Bubblan har spruckit och det är ca: 35 spelare av 7xx kvar. För min del så är det top tre som gäller, om jag blir 35:a eller 11:a spelar ingen större roll.. Fi har haft en bra kortrush och spelat bra efter vad jag kunnat se. Har visat bra händer vid showdown. Jag har ingen FE om jag trycker..

1000.00/2000.00 Texas Hold'em (No Limit )

Plats 1: jaws79 (13044.00)

Plats 2: Las1 (11769.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: Fi (49512.00)

Plats 5: Shadowbear (16814.00)

Plats 6: kingpinn (60283.00)

Plats 7: Hero(18160.00)

Plats 8: THEHEX (16426.00)

Plats 9: aneol1 (12062.00)

Plats 10: mice33 (16950.00)

Herolägg LM 1000.00

THEHEX lägg SM 2000.00

** Giv **

tommycosmo [7s, 7r]

*** Bet Runda 1 ***

aneol1 Lägg

mice33 Lägg

jaws79 Lägg

Las1 Lägg

FiHöj till 8000.00 -> Stor höjning (4x). Har ingen FE men Fi borde ändå ha en hyffsat stor range här?

Shadowbear Lägg

kingpinn Lägg

Hero ?

Ok, det var pokern. Dax för dagens musik:

Skitgammal låt som jag säkert är typ ensam i Sverige om att gilla (min sambo är inte jätteförtjust i den direkt :shock:). Håll till godo!

Pöss!

Postad

Nja, det var nåt knas, verkar det som. Mina infractions är inte förfallna, men banningsmeddelandet sa att jag skulle vara välkommen tillbaka nu. Såg dock att Dev skrivit att det var en månad i "Bannade användare"-tråden. Så vart det iaf inte.

Hint: Du outar ditt nick i AA-handen.

Ingen ork att tänka mer än så på dina HHs nu. Ska sova. Ja, vid denna tidpunkt. =) Laters!