Gå till innehåll

För aggro?


Recommended Posts

PokerStars Spel #23423009025: Turnering #129736498, $50+$5 Holdem No limit - Omgång X (300/600) - 2008-12-31 6:05:27 CET [2008-12-31 0:05:27 ET]

 

Bord '129736498 7' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: DinamiT93 (7815 i marker)

Plats 2: I EyeDeA I (18596 i marker)

Plats 4: speedracer4 (17265 i marker)

Plats 5: SimpleVr6 (7804 i marker)

Plats 6: oldnmade (36465 i marker)

Plats 7: dubber29 (27430 i marker)

Plats 8: Detta är Jag! (4415 i marker)

Plats 9: Bdubbs2004 (13250 i marker)

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Mig [Qc Qs]

dubber29: synar 600

Jag: höjer 3765 till 4365 och är all-in

Bdubbs2004: höjer 8835 till 13200 och är all-in

DinamiT93: lägger sig

I EyeDeA I: lägger sig

speedracer4: lägger sig

SimpleVr6: lägger sig

oldnmade: lägger sig

dubber29: synar 12600

*** FLOPP *** [Kh Ac Ts]

*** TURN *** [Kh Ac Ts] [3d]

*** RIVER *** [Kh Ac Ts 3d] [9h]

*** VISNING ***

dubber29: visar [Kd Kc] (triss, kungar)

Bdubbs2004: visar [Qd Qh] (par i damer)

Jag: visar [Qc Qs] (par i damer)

 

Sjukt irriterande att jag var kortdöd i 2h+ och satt och folda bort mig från turneringen mer eller mindre, tittar ner på QQ och hade ungefär 5-6BB stacksize, push all-in fel där?

 

jag var verkligen dömd att misslyckas i denna känns det som :evil:

Tankar? Kunde jag agerat annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kk + qq vilket gjorde mig chanslös :D

Nej, men ville mest få lite mer tankar kring handen, tack för snabba svar i vilket fall som helst!

 

Du är för vek. Bli inte så kort. Agera tidigare medan du fortfarande har en hyffsad fold equity, dvs du har så stor stack att det tar emot för dina motståndare att syna en allin från dig...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer bara få syn av bättre när satsar så hårt preflopp, här fick du in det med mindre än 2% segerchans, var det bra spelat? Folda och vänta på bättre läge.

 

Lugn nu! Du kan inte på fullaste allvar mena att du tycker han ska folda QQ till en limp, med ett m-värde som är lägre än 5 ???.

 

 

Det är ju världens självklaraste push sett till den stack han har. Du ska vara sanslöst dålig för att vänta på ett "bättre läge" med QQ och den stacken. In med degen, tugga set upen och inse att du omöjligt kunde gjort något annat imo.

 

Allt annat än push här vore sanslöst uselt!

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn nu! Du kan inte på fullaste allvar mena att du tycker han ska folda QQ till en limp, med ett m-värde som är lägre än 5 ???.

 

 

Det är ju världens självklaraste push sett till den stack han har. Du ska vara sanslöst dålig för att vänta på ett "bättre läge" med QQ och den stacken. In med degen, tugga set upen och inse att du omöjligt kunde gjort något annat imo.

 

Allt annat än push här vore sanslöst uselt!

 

Förre

 

Jag hade nog kunnat lukta mig till att det fanns en KK ute iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog kunnat lukta mig till att det fanns en KK ute iaf.

 

Så folda QQ till en limp utg med ett m-värde lägre än 5 är alltså på fullaste allvar din rekomendation?

 

Ditt m-värde är dessutom snart under 4 med tanke på att du snart har blindsen. Får jag QQ i det här läget är jag glad som ett barn och skyfflar med ett stort leende in markerna och förlorar med njutning de ggr jag får stryk av AA och KK.`

 

Lite intressant att du sätter honom på rangen AA och KK i det här läget eftersom det rimligtvis innebär att du måste folda KK också eftersom du då som bäst spelar om en split mot KK och förlorar mot AA, så du foldar alltså KK också här?

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ganska intressant om än lite basic.

 

Misstaget Nash har gjort dock och som gör att hela kalkylen faller är i fjärde stycket där differensdiversalen likställer (pi=pi)+*X1<89,12*(65fi-94sk) med det subverisva antagandet att pf*Xz23,91(-AK13*-903,59) på något sätt skulle motsvara ett litroklateriskt icke substraktivt urval av en begränsad bastofligol, oberoende av det preordinära ksif-kriteriet, gör att det är lite svårt att ta honom på allvar. Det är ju ganska uppenbart att han glömt att ta hänsyn till faktumet att pmi-l-effekten är kumulativ vid icke linjära kristaser som i 43,8(*6+8,78/43-14,2)(X-y7), istället för abstrulent som han har som baslinje för sina kalkyler och resonemang.

 

 

Hade han bara tagit sig tid att rätta till sådana, som jag skulle vilja påstå, rena slarvfel, så hade förmodligen formeln applicerat bättre. När jag tog upp detta med Rebonius och Conspiracy så var vi dock helt eniga om att Nash hade rätt i sitt antagande angående dab-teab teoremet där klustrifikationen helt enkelt neutraliserar variansen och på sätt framkallar en så kallad shupparadox där de bästa förutsättningarna i ett initialskede av tex en turnering, alltså kan få ett så kallat minusplusvärde där det helt enkelt inte finns en korrekt action, beroende på att just yeknod-principen applicerar ungefär som Sklanskys kända racehorse-paradox!

 

Dock måste jag säga att jag på det hela taget gillar hans infallsvinklar och tankesätt och man ska komma ihåg att detta var näst intill revolutionerande tänkande på 50-talet, även om det idag är ett välkännt faktum hos de flesta normalbildade 15-åringar!

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så folda QQ till en limp utg med ett m-värde lägre än 5 är alltså på fullaste allvar din rekomendation?

 

Ditt m-värde är dessutom snart under 4 med tanke på att du snart har blindsen. Får jag QQ i det här läget är jag glad som ett barn och skyfflar med ett stort leende in markerna och förlorar med njutning de ggr jag får stryk av AA och KK.`

 

Lite intressant att du sätter honom på rangen AA och KK i det här läget eftersom det rimligtvis innebär att du måste folda KK också eftersom du då som bäst spelar om en split mot KK och förlorar mot AA, så du foldar alltså KK också här?

 

Förre

 

Jag sätter honom inte på AA eller KK, jag sätter honom på KK, har jag själv KK så åker markerna in såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter honom inte på AA eller KK, jag sätter honom på KK, har jag själv KK så åker markerna in såklart.

 

Så limp utg ger dig information om att hans range är KK?

 

Känns som om den här dialogen helt plötsligt blev rätt löjlig.

 

Eftersom du här säger att du uppenbarligen har förmågan att sätta spelare på EN specifik hand så kan du aldrig ha förlorat en turnering i hela ditt liv right?

 

Förklara gärna ditt resonemang hur du kommer fram till att han har KK och inget annat.

 

Här har jag sjukt mycket att lära märker jag.

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så limp utg ger dig information om att hans range är KK?

 

Känns som om den här dialogen helt plötsligt blev rätt löjlig.

 

Eftersom du här säger att du uppenbarligen har förmågan att sätta spelare på EN specifik hand så kan du aldrig ha förlorat en turnering i hela ditt liv right?

 

Förklara gärna ditt resonemang hur du kommer fram till att han har KK och inget annat.

 

Här har jag sjukt mycket att lära märker jag.

 

Förre

 

Hela den här tråden har ju varit löjlig ända sedan TS första post så varför sluta där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela den här tråden har ju varit löjlig ända sedan TS första post så varför sluta där?

 

När en person som i Ts fall tar sig tid, postar handhistory och sedan skriver ner sina funderingar för att få vettiga svar, så är det ju förbannat arrogant att avfärda den som löjlig!

 

Vad är meningen med ett forum om folk inte kan skriva in om sina tankar, frågor och funderingar?

 

Jag tycker att man gärna kan skämta, skoja och ha humor i sina poster, men varför sitta och medvetet skriva tips och analyser bara för att förvirra folk som försöker lära sig spelet?

 

Moderatorerna borde rensa bort lite av det drägg som med avsikt är ute för att förstöra konstruktiva trådar.

 

Vem fan orkar skriva i ett forum när dom vet att dom antingen blir hånade eller får 10 idiotiska svar där folk inte är seriösa?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...