HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Ute ur Återköpet, sitter på BB med 77, alla fram till SB lägger som höjer dubbelt, jag ställer direkt och han hittar en relativt snabb syn med K7 trots att han inte hade så lite marker, gissa vad han floppar? Såg riktigt bra ut i Texas Snabbis men i skrivande stund mötte jag AA med min 99 och är nere på riktigt lite. Ser ut att bli en tidig och riktigt misslyckad turneringsafton... Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Ute ur Snabbisen, uppäten av blindsen. Fin dubbling i Sverigerankingen precis dock, uppe på 5000 där Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 morr jaså? =) Har haft snortur i Sverigerankingen; först gör jag ett dåligt spel och kommer ner på 2k, sen ett dåligt preflop spel men bra flopspel som gör att jag dubblar till 4k Sen har jag 99, synar en raise, en annan kille ställer, raisaren synar och så gör även jag. Flopp kommer 5 högt, han ställer och jag synar, sätter honom på AK / AQ, alt. 88 77 66. Han har KK. Turn 9 Uppe i 9800 nu, rank 13 / 210 Ajja ..nån gång ska man lotta I texas går det riktigt segt, sitter på startstack fortfarande, lirar ju bara dessa två. Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Sitter en timme i Texas och foldar, får bara skit, orkar inte med sånt längre utan ställer på A4, möter AK - ute Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Är med bra i Sverigerankingen, rank 12 / 80 just nu... Följande hand utspelade sig precis, jag gör en fold utan att direkt tänka här på flopp, rätt eller fel? Tar jag honom med min kicker eller har sjuan här? Såhär i efterhand sätter jag honom på AA, AK, KQ eller KJ, vad säger ni? ***** Hand 940553718 ***** 200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 8 februari 2009 22:56:05 SVERIGERANKINGEN (Vanlig/Turnering) Plats 1: Erriv (12874.00) Plats 2: Nettan (2927.00) Plats 8: donate_kid (17324.00) Plats 3: petfel (5180.00) Plats 4: Unknown (0.00) Plats 5: Lucas* (20.00) Plats 6: Quill (10676.00) Plats 7: klooke (4947.00) Plats 9: pu69 (19589.00) Plats 10: triple-x (10755.00) Nettan lägg LM 200.00 petfel lägg SM 400.00 ** Giv ** Erriv [N/A, N/A] Nettan [N/A, N/A] donate_kid [Kh, Ds] petfel [N/A, N/A] Lucas* [N/A, N/A] Quill [N/A, N/A] klooke [N/A, N/A] pu69 [N/A, N/A] triple-x [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Lucas* Lägg Quill Lägg klooke Syna 400.00 donate_kid Syna 400.00 pu69 Lägg triple-x Lägg Erriv Lägg Nettan Lägg petfel Passa *** Flop(Board): *** : [7s, 7r, Ks] *** Bet Runda 2 *** petfel Satsa 812.00 klooke All-in 4547.00 donate_kid Lägg petfel Lägg *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3249.00 Erriv Lägger mig Vinst: 0.00 Nettan Lägger mig Vinst: 0.00 donate_kid Lägger mig Vinst: 0.00 petfel Lägger mig Vinst: 0.00 Lucas* Lägger mig Vinst: 0.00 Quill Lägger mig Vinst: 0.00 klooke Vinner potten Vinst: 3249.00 pu69 Lägger mig Vinst: 0.00 triple-x Lägger mig Vinst: 0.00 I skrivande stund, eller iaf 2 min innan dog internet för någon minut..tror ni jag blev nervös eller vadå? Losade dock inte så mkt på det i turneringen! Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Snuskigt kortkall just nu och medel har sprungit ifall mig med råge...5 min till paus! Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Paus nu, shortstack 31/36 just nu, måste dubbla snarast, 30 är ITM men måste ha en dubbling innan vi bara är 30 kvar, GO GO GO !!! Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Helvete...ute 35e plats, chansar på Q8s men får dirrsyn av AK som håller, klantigt av mig som *** !!! Hela 880 back på bara turneringar ikväll, sorligt ! Citera
dexter. Postad 8 Februari , 2009 Rapport Postad 8 Februari , 2009 kollade några händer... sista var kanske lite onödig att gå all in med Q8 suit... Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 kollade några händer... sista var kanske lite onödig att gå all in med Q8 suit... Riktigt klantigt men kände mig sjukt stressad av blindsen, sry att du inte fick kolla längre Citera
dexter. Postad 8 Februari , 2009 Rapport Postad 8 Februari , 2009 Riktigt klantigt men kände mig sjukt stressad av blindsen, sry att du inte fick kolla längre Lugnt! Tänkte dra igång senaste avsnittet av Supernatural ändå Jo kan förstå att du blev lite stressad. Du var ganska short. Men livet fortsätter väl Citera
HSvensson Postad 8 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2009 Lugnt! Tänkte dra igång senaste avsnittet av Supernatural ändå Jo kan förstå att du blev lite stressad. Du var ganska short. Men livet fortsätter väl Hade väl 3 - 4 händer kvar innan BB men med facit i hand skulle jag väntat Blev dock glad när jag såg att det var AK jag var uppe mot, mindre glad dock när jag såg kungen på flop Tungt som fan att lira 4 timmars pokern i streck och backa 880:-... Citera
MJ Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 Hur i helsike får ni ihop att svs har högt rake på sngs på hela jävla marknaden? dom kör ju 10% rakt igenom till skillnad från vissa sajter som har 20% på samma låga nivåer! Ganska enkelt att få det till att de har högst rake. På nivåer $5.50 och över ligger de ju högst. Många ligger på halva deras rake (när man räknar rb) och de stora (stars+FTP) har ofta under 8%+vip-shop eller rb. Men det är sant att på 20kr nivån har de en låg rake. Edit: Sedan är många inte så noga med % räkning när de tror att 100+10, 200+20 osv är 10% rake. Citera
HSvensson Postad 9 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2009 +1010:- på 40 min, är bara 262:- från 3000:- strecket, snälla...låt mig få det idag så jag kan kan dela på rullarna, en sit & go rulle och en MTT rulle. Blir så sjukt stora swings om man har båda tsm .. Mår inte helt hundra idag, ont i halsen, trött, trots att jag sovit 10h typ och sen är jag helt seg... Ska dock duscha, röja, handla och göra mat nu sen blir det lite mer lir ikväll så jag kan nå de där förbannade tre tusen Förresten så går NHL bra, vann grundserien i storartad stil. Mötte Buffalo i första matchen i slutspelet, vann där med 7-1 så simulerade mig vidare i resten av matcherna, 4-0 i games Möter New Jersey i kvarten, ska krossas ! Citera
HSvensson Postad 9 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2009 Där satt den ! Äntligen har jag nått mitt mål! Rullen är nu uppe i 3068:- ! Tar ut 1068:- och drar in €100 på RedBet. RedBet Start: €100 Typ: Sit & goes Startnivå: €5 Strategi: €100 - €200 = €5 €200 - €300 = €10 Ta ut €100 €200 - ? = €10 Svenska Spel Start: 2000:- Typ: MTT's Startnivå: 50 - 300:- Strategi: Här är det tidsfråga, vilket kommer först; gulningen eller klonken? Ska försöka att bara lira MTT's på SvS men samtidigt försöka hålla kontot på någerlunda nivå, helst minst 2000:- Går det för lång tid innan klonken kommer = kontot minskar radikalt så försöker jag lira upp det via sittar. Dröjer det "för länge" med klonken har jag en plan b = Lira in MTT avgifterna via sittar. Lirar sittar på middagen / e-middagen, plussar kanske 360 kr, dessa har man då till MTT's den kvällen, inte nåt mer. Gäller bara att skaffa en diciplin också, någon som säljer? Citera
HSvensson Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 Halsont och sjukt förkyld idag ..whain whain whain ... Också lite whain på att jag var helt säker på att Rögle lirade ikväll och var därmed taggad på den matchen men näää...de lirar på torsdag och då kan jag inte se matchen, skoj ... Lirade första sessionen på Redbet idag, 4 sittar bara, + €3, rätt drygt imo...fiskarna där synar på typ allt pre-flop, galet att se men ska kämpa på på den nivån ändå! Lirade två turneringar på SvS idag, gick rätt bra i båda men sen började jag slarva och ute med svansen mellan benen... Fortsätter att lira lite turrar och sittar idag, sen blir det många turrar på SvS ikväll! Väntar på den stora klonken ... Citera
HSvensson Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 Har sån jääävla oflyt i MTT's ! Kan fan inte vinna en enda coinflip ai pre ...finns inte Citera
HSvensson Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 luckbox ? Har gått så j*vla dåligt idag i MTT's, Texas kl 21 gick väl okej, men åkte precis som 45'a, 30 ITM HE HE HE HE Redbet är lillplus för dagen, men skit samma när SvSkontot är back som ett rent helvete... Citera
HSvensson Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 gul? Det beror på hur man ser det =) Citera
HSvensson Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 Ett tag sen jag var aktiv här i dagboken. Min kristianstadsvistelse under denna månaden har varit både bra och dålig; var ju tänkt att jag skulle träna en hel del, men varit sjuk i princip hela månaden och inte varit i närheten av träningskläderna. Pokermässigt har det varit rent åt helvete, detta året har varit katastrofalt för min del på den fronten! Har säkert gjort över 10 försök att "ta igen backet" men det går bara inte. Var på god väg ett tag då jag gjorde €100 - €498 på 6 dagar, skulle ta ut €250 när jag kom upp till €500 men nä, då går det bara rakt ner istället när man är 2 jävla fitteuro ifrån ! Har losat på tok för mycket för min del, och bara satt in -> gulat kontot, satt in -> gulat kontot osv osv. Motriggen är spottat mig i ansiktet på tok för många gånger för att jag ska låta det fortsätta, utdragen av 3 outare i 2st Sverigerankingar på sistone, första slutar jag 7a och andra på 13e plats, vinner man sånna (som man borde enligt sannolikhetslagarna) har man en klonk hemma, väldigt små mariginaler i sådana tillfällen som absolut inte varit på min sida. Jag har ju cash så jag överlever, men inte direkt meningen att de pengarna jag använt till poker var ämnat för det, därför börjar jag nu på ett litet projekt istället som skall motivera mig lite, hoppas jag iaf... Behöver dock lite hjälp med riktlinjer och regler från er forumiter! Såhär ser min plan ut: * Start: 1000:- (20 feb) * Mål: 10.000:- (1 april) * Tid: 40 dagar * Mål / dag: 250 kr (rimligt?) * Max förlust / dag: ??? HJÄLP! * Metod: 50+5 krs 5 pers sit & goes på SvS * Uttag: Plussar jag 250 kr eller mer tar jag ut 250 kr. Detta görs varje dag för att minska risken för tilta upp så mycket. Plussar jag mindre tar jag ut allt över 1000 kr. Måste alltså minst finnas 1000 kr i kassan alltid! * Övrigt: Plussar jag mer än 250 kr får jag "spara" dessa till MTT's men inte ta något från "sit & go rullen". Har jag plussat 350 kr får jag alltså inte köpa in mig till en 100+10 kr turre, även om det bara gäller 10 kr! Får dock spara överskottet till framtida MTT's. Detta är alltså min idé. Den 1 April är det meningen att jag ska vara uppe i 10k, det kan gå åt skogen eller lyckas jätte bra, jag har ingen aning eftersom jag har haft världens sjukaste motrigg detta året men ser positivt på det iaf ! Ni får jätte gärna komma med idéer, frågor och tips. Behöver som sagt hjälp med om 250 kr / dag på 50 kr sittar är rimligt eller ej. Samt max förlust / dag behöver jag också hjälp med ! Kommer att börja med det idag och hoppas verkligen att jag får en vettig start nu. Eftersom jag kommer att ta ut varje dag (förhoppningsvis) så kör jag egen statistik i ett excelark där jag ser placeringar, resultat, ROI etc. Tidigare i höstas hade jag en ROI på 17,73% på €5 sittar på RedBet, bra eller dåligt ? Citera
HSvensson Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 Underbar start för mig! *NOT* !!!! Det är nåt helt fruktansvärt vad jag är motriggad, tror bara att nån skojjar med mig faktiskt... Först drar FI ut mig KK vs. hans J5, all-in flop och han drar en RR färg Sen A8 för mig, A på flop, blir all-in och han drar in en RR stege AQs mot AJo, J på turn Värsta kommer dock här: T9, ställer på floppen T 4 2, dirrsyn av 99, turn 9...KUUUL 1 outare .. Inte för att banga ur, men börjar om, INTE pga av resultatet men glömde helt enkelt att anteckna mina placeringar i sittarna och hittar jag på lite kommer inte det att ställa överens med rullen och resultaten. Glömde också att nollställa Pokerhome som jag kommer att använda mig av under resans gång. Behöver lite hjälp med max förlust / dag och rimligt plusmål för dagen, kom igen nu ! Citera
Recommended Posts