Gå till innehåll

donate_kid - Plussa 10k på 50 dagar


HSvensson

Recommended Posts

Är det inte bättre att ta dagen som den kommer. Istället för att just hitta pluset på 250kr om dagen, Kanske därför du inte lyckas.

Sen att du ska ha 10k till 1 april förstår jag inte, vad spelar det för roll om du har tex 7k den 1a och du plockar hem dem sista 3k till 10 april?

Så slipper du stressa och hålla på. Samt kanske du själv mår bättre att inte ha en massa press på dig själv att du måste ha så & så mycket pengar vid det tillfället. Det slutar bara med att man tar ett och annat skott och blir gul.

Tror säkert du lyckas, du verkar inte vara helt blåst :D

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 430
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det inte bättre att ta dagen som den kommer. Istället för att just hitta pluset på 250kr om dagen, Kanske därför du inte lyckas.

Sen att du ska ha 10k till 1 april förstår jag inte, vad spelar det för roll om du har tex 7k den 1a och du plockar hem dem sista 3k till 10 april?

Så slipper du stressa och hålla på. Samt kanske du själv mår bättre att inte ha en massa press på dig själv att du måste ha så & så mycket pengar vid det tillfället. Det slutar bara med att man tar ett och annat skott och blir gul.

Tror säkert du lyckas, du verkar inte vara helt blåst :D

 

GL

 

Anledningen att jag sätter upp ett dagsmål är att annars kanske man bara lirar och inte tänker så mycket på hur mycket man plussar, men plussar man kontinuerligt en viss summa varje dag blir det fina cash i längden.

Vill liksom ha riktlinjer så man ser hur mycket man ligger efter och före och inte bara lirar och svävar i ovisshet hur mkt man är före / efter rent tidsmässigt, jag är en extrem planeringsmänniska! :P

 

Summan 10k "valde" jag dels för att jag tror det är runt den summan jag är back i år, om inte lite mer, samt att den var jämn, lol.

 

Anledningen till att jag ska ta ut varje dag är att jag inte ska plussa en massa och sen kanske jag har 3k på kontot, så blir jag dum i huvet och börjar skotta och sen losar jag 2k på en dag, nu har jag så jag börjar dagen med runt tusingen iaf på kontot så det känns lite säkrare och bunkrar (förhoppningsvis) på bankkontot istället..

 

Tack, det värmde verkligen ;)

 

--------------------------------------------------

 

Första sessionen är avklarad och det går bara inte att lira just nu. Detta ip'et (uppe hos brossan alltså) har tidigare varit ett monster ip och många klonkar har skett här uppe men denna månaden har ip'et verkligen inte gillat mig och jag blir så förbannat motriggad, och sen när har folk börjar syna all-in pre med 67off? Kanske han visste att sexan skulle komma på rivern ...*host*

 

Hade lotto vid två tillfällen i sessionen men säkert otur / oflyt / motrigg / tomtar till motståndare vid över 10 tillfällen...

 

slutar inte så farligt på -40:-

 

20 feb: -40:-

 

Jag är inte bara motriggad (mycket whain nu, sry men jag kan knappt beskriva vreden inom mig..) med pokern utan också med träningen! Skulle ju träna som attsingens här uppe men hade två första veckorna sjuk huvudvärk och nån skum nacksmärta uppblandat men härlig feber. De två sista veckorna har det varit förkylning och halsont på tapeten men nu när jag ska hem, nu mår jag bättre på den fronten och brossan kommer ju aldrig tro mig att jag har varit sjuk ...

 

Iaf ska vi lira badminton och jag är så sjuuukt sugen eftersom det var så längesen jag tränade, känner mig så äckligt onyttig och tjock ! Så efter duschen ikväll ska man bara ta på sig byxorna lite smidigt och då knäcker det till i ryggen och det gör lite ont...

 

3h senare gör det så sjukt ont och jag kan knappt gå :shock: vadå motrigg?

 

Dock känns det lite bättre nu (sitter iofs ner i en skön dyr kontorsstol lol) men gud vill väl inte att jag ska casha in på poker eller träna nån gång ...bara att acceptera, finns de som har det värre...

 

Nu ska jag börja packa ihop min saker, farsan kommer och hämtar upp mig kl 10 imorrn, varför valde jag den sjukt tidiga tiden ?! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får jätte gärna komma med idéer, frågor och tips. Behöver som sagt hjälp med om 250 kr / dag på 50 kr sittar är rimligt eller ej. Samt max förlust / dag behöver jag också hjälp med !

 

Tidigare i höstas hade jag en ROI på 17,73% på €5 sittar på RedBet, bra eller dåligt ?

 

Kul projekt, din ROI tror jag är hyfsad, svår att hålla på högre nivåer tror jag, ingen expert alls på S&G.

 

Till din fråga, det handlar ju bara om att räkna på det, anta att din ROI stämmer (Är rake inräknad?)så måste du spela 28 sittar per dag för att uppnå vinst på 250 :-, gör du det?

 

Att plussa 5 BI/dag låter spontant som ganska mycket. Men som sagt, med din ROI och 28 sittar så borde det funka.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tycker dina planer låter lite mysko.

 

Varför sträva efter en viss summa varje dag? Förmodligen kommer det bli så att du några dagar kommer förlora dina 240kr för att du "bara" skulle vinna den där sista 10an. Tror mer på att bara ha ett mål att ha så mycket då, och så mycket då.

 

Sen att alltid ha 18 inköp på kontot känns lite väl lite, men men.

Jag har ofta galna swings, men beror väl lite på hur man spelar vid bubbla osv.

 

Sen att spara pengar till MTT pengar känns också ganska larvigt, varför inte ha en rulle till allt? Kommer ju förmodligen bli så att du spelar dåligt vid vissa bubblor i MTTs just för att det blir scared money: "Jag vann ju inköpet hit för ja plussa 350, ja får inte bubbla ja kankse inte kan lira MTTs på 2 veckor igen annars"

 

Men GL! Jag hade dock satsat på ett ha 10k den 1april istället för att vinna 250kr varje dag, det känns som att det bara kommer sluta illa och man känner sig pressad osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul projekt, din ROI tror jag är hyfsad, svår att hålla på högre nivåer tror jag, ingen expert alls på S&G.

 

Till din fråga, det handlar ju bara om att räkna på det, anta att din ROI stämmer (Är rake inräknad?)så måste du spela 28 sittar per dag för att uppnå vinst på 250 :-, gör du det?

 

Att plussa 5 BI/dag låter spontant som ganska mycket. Men som sagt, med din ROI och 28 sittar så borde det funka.

 

Lycka till

 

ROI'n är räknad på höstens resultat på €5 sittar när jag lirade på RedBet, kanske är lite fel eftersom jag tror jag hade nån bonus hela tiden, men ungefär 17 iaf.

 

Hur räknar du ut det att jag måste spela 28 sittar? förklara gärna :)

 

Tack för uppmuntran! =)

 

Ja tycker dina planer låter lite mysko.

 

Varför sträva efter en viss summa varje dag? Förmodligen kommer det bli så att du några dagar kommer förlora dina 240kr för att du "bara" skulle vinna den där sista 10an. Tror mer på att bara ha ett mål att ha så mycket då, och så mycket då.

 

Sen att alltid ha 18 inköp på kontot känns lite väl lite, men men.

Jag har ofta galna swings, men beror väl lite på hur man spelar vid bubbla osv.

 

Sen att spara pengar till MTT pengar känns också ganska larvigt, varför inte ha en rulle till allt? Kommer ju förmodligen bli så att du spelar dåligt vid vissa bubblor i MTTs just för att det blir scared money: "Jag vann ju inköpet hit för ja plussa 350, ja får inte bubbla ja kankse inte kan lira MTTs på 2 veckor igen annars"

 

Men GL! Jag hade dock satsat på ett ha 10k den 1april istället för att vinna 250kr varje dag, det känns som att det bara kommer sluta illa och man känner sig pressad osv.

 

Jag har inte 250 kr / dag som ett stenhårt måste, men en riktlinje så man har lite koll på vart man ligger, men inser att iaf nu ibörjan kommer jag ligga under min riktlinje nästan hela tiden.

 

MTT inköpen är för att det finns större swings i MTT's, såg nån gång för ett tag sen när jag lirade 3 turrekvällar i rad, nästan inte en enda ITM och lirade väl 10 st, FETA swings ! Därför känns det tungt om man ska lira bort vinsterna från sittarna till förmån för MTT's när det ändå är stora swings, klyddigt skrivet det där ...

 

Mitt mål är som sagt 10k till den 1 april men med olika riktlinjer för att få in mer fokus och motivation att nå en viss summa varje dag. Också att känns att om jag är plus 250 kr på den dan och ligger hyffsat intakt i planeringen behöver jag inte spela mer. Hade jag inte haft några riktlinjer hade jag kanske lirat vidare utan att veta hur jag låg till i förhållande till mitt mål, lättare att losa stora summor då, min vision iaf.

 

Tack för kommentarerna! Har inte utvecklat detta till 100% än, väldigt roligt att få olika kommentarer och tips! Fortsätt gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du först och främst ska jobba på ditt spel på något sätt. Du slår inte nivåerna som du tror att du gör. Du har många feltänk gällande spelet. Först när du börjar vinna kommer dina br regler göra någon nytta.

 

+1

 

Du klagar på varians och otur men du har för många misstag i ditt spel för att kunna klaga på otur och varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du först och främst ska jobba på ditt spel på något sätt. Du slår inte nivåerna som du tror att du gör. Du har många feltänk gällande spelet. Först när du börjar vinna kommer dina br regler göra någon nytta.

 

+1

 

Du klagar på varians och otur men du har för många misstag i ditt spel för att kunna klaga på otur och varians.

 

+ för många loggade spel.

+ en annan stor sak

 

Säg några misstag och fel jag har i mitt spel då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg några misstag och fel jag har i mitt spel då? :)

 

 

Jag tänker inte lägga ner någon jättetid på coaching av dig eftersom det betalar 0kr/timmen. Jag kan inte så mycket om ditt spel, men jag tror att du är för tight (nästan helt säker). Pushar du ens dåliga händer i slutet?, som ju är något av basic i sng spel. Hur skulle du beskriva ditt sng spel själv? Tar du potter som inte är dina? Sedan handlar det om en vilja att lära sig och att söka information om man inte kan analysera själv och lära sig. Många spelare som du möter är sådana som du tycker "lottar" och du anser bra mycket sämre än du själv. Jag tror att en del av dessa spelare är bättre än dig och har bättre resultat än du. Du klagar då på "variansen" och att du har sådan "otur". Tråkigt om det är så att du ska få all otur och de all tur, eller är det något annat?

 

Dina resultat hittils är du är marginell vinnare på spelet. Har du rb/bonus då plussar du den. Mycket tyder på att det kommer fortsätta så om du inte blir bättre.

 

Du har inte 17% ROI på €5.

 

Edit: Du är fortfarande vinnande och du gör alltså bättre resultat än snittet, men som sagt du har att jobba på, då många på nivåerna gör bättre resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte lägga ner någon jättetid på coaching av dig eftersom det betalar 0kr/timmen. Jag kan inte så mycket om ditt spel, men jag tror att du är för tight (nästan helt säker). Pushar du ens dåliga händer i slutet?, som ju är något av basic i sng spel. Hur skulle du beskriva ditt sng spel själv? Tar du potter som inte är dina? Sedan handlar det om en vilja att lära sig och att söka information om man inte kan analysera själv och lära sig. Många spelare som du möter är sådana som du tycker "lottar" och du anser bra mycket sämre än du själv. Jag tror att en del av dessa spelare är bättre än dig och har bättre resultat än du. Du klagar då på "variansen" och att du har sådan "otur". Tråkigt om det är så att du ska få all otur och de all tur, eller är det något annat?

 

Dina resultat hittils är du är marginell vinnare på spelet. Har du rb/bonus då plussar du den. Mycket tyder på att det kommer fortsätta så om du inte blir bättre.

 

Du har inte 17% ROI på €5.

 

Edit: Du är fortfarande vinnande och du gör alltså bättre resultat än snittet, men som sagt du har att jobba på, då många på nivåerna gör bättre resultat.

 

Jag kommer självklart inte att lägga ut hela min strategi här offentligt men ja, jag spelar offensivt i bubbelspelet och anser mig duktig på detta. Tempo ökning tror jag mig inte ha några problem med. Ser jag svaghet i min motstådares spel snor jag många potter från den personen. Många gånger kollar jag upp spelarna på sharkscope för att veta ungefär hur bra dem är och ändra mitt spel utifrån den informationen.

 

Det är ju självklart svårt att säga om det bara är otur och tur, men jag tror inte någon spelare inser hur mycket otur jag har haft den senaste månaden (förutom de som har haft lika mycket otur själv såklart). Helt osannolikt!

 

Jag har sagt att min ROI kanske inte stämmer till 100% men litar ju så mycket mer på min egna än på sharkscope. På svenskaspel ligger jag på runt 17% iaf på 50 krs sittar (enligt sharkscope).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har över 1000 spelade sng på RedBet. Om du inte har något att jobba på är det bara att köra på. Det vänder. Däremot lägger jag nog ner mina besök här. Kanke kikar in någon gång av ren nyfikenhet.

 

Jag har väl inte över 1000 på €5 nivån?

 

Sa jag något olämpligt eftersom du lämnar? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl inte över 1000 på €5 nivån?

 

Sa jag något olämpligt eftersom du lämnar? ;)

 

Totalt på 5, 10 och 20. Lite över 50% på 10 nivån. Jag försöker väl hänga lite mindre på pf. Jag har försökt komma med några idéer och hjälpa till. På enbords sng krävs det bra många mindre spelade turneringar för att det ska jämna ut sig jämfört med 45-manna sng, MTT med +1000 spelare eller nåt. Om man inte har spel där man har bra snittinkomster, då snittet är det man faktiskt vinner, då kan man inte räkna med att det går spikrakt uppåt. Vi vet ju båda att det finns både upp och nedgångar i poker. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt på 5, 10 och 20. Lite över 50% på 10 nivån. Jag försöker väl hänga lite mindre på pf. Jag har försökt komma med några idéer och hjälpa till. På enbords sng krävs det bra många mindre spelade turneringar för att det ska jämna ut sig jämfört med 45-manna sng, MTT med +1000 spelare eller nåt. Om man inte har spel där man har bra snittinkomster, då snittet är det man faktiskt vinner, då kan man inte räkna med att det går spikrakt uppåt. Vi vet ju båda att det finns både upp och nedgångar i poker. Lycka till!

 

Jag har fått bra idéer och tankeställningar från dig, tack och bock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt kan du av ICM ? Hur mkt anpasarar du dig vid olika stackstorlekar ? osv osv..

 

Kmr ihåg en hand med dig för rätt så länge sen där du limpa sb i en MTT där jag var bb och sen när jag shova för hela din stack så syna du med A3 det där kan ju aldrig vara bra spel t.ex. Vet inte om du har förändrat mkt i ditt spel på sistone men en sån sak är betydande vid sngs och varenda lilla misstag kan vara betyande för din roi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt kan du av ICM ? Hur mkt anpasarar du dig vid olika stackstorlekar ? osv osv..

 

Kmr ihåg en hand med dig för rätt så länge sen där du limpa sb i en MTT där jag var bb och sen när jag shova för hela din stack så syna du med A3 det där kan ju aldrig vara bra spel t.ex. Vet inte om du har förändrat mkt i ditt spel på sistone men en sån sak är betydande vid sngs och varenda lilla misstag kan vara betyande för din roi.

 

Det är klart att man har med det i sina beräkningar men ändå kanske lite dålig på det. Tex om jag ställer som shortstack på AQ och får syn av, låt säga KT av en storstack så visst, jag hade otur men han gör ändå rätt som synar, så du menar?

 

Kan nog vara ofta jag whainar på otur (när det också är otur), men CL ändå gör rätt som synar med en sämre hand, just tackvare hans stackstorlek.

 

Har ingen aning om vilken MTT du snackar om, kan ha många olika anledningar till att jag synade där isåfall, tiltad, trött, satte dig på bluff osv osv.

 

Ibland har man sjukt oflyt i en annan turnering och åker och då när man bara har en turnering kvar där man inte ligger så bra till kan man börja spela chansartat bara för att antingen åka direkt eller komma upp i fältet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel i lördags, inget igår och inget idag heller eftersom jag gick upp för typ en timme sen, ska till sjukgymnast kl 15 och sen till ängelholm för att kolla Rögle efter det. Hemma kanske vid 23, kanske lirar då om jag inte kl 7 imorrnbitti ska köra med farsan upp till Kalmar på möte och vara där hela dan kanske...

 

Nu jobbar vi istället in en seger för Rögle !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...