deppa Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Nybörjare som jag är, så undrar jag ifall jag gjorde rätt Här? Jag tyckte att han(BUTEFO) spelade rätt vårdslöst mest hela tiden och chansade ganska rejält. 3an åkte precis innan och jag tyckte att jag borde trycka på ordentligt då fi hade sånt kraftigt överläge. Och blindsen är ju höga. *********** # 1 ************** PokerStars Game #23464244704: Tournament #130981040, $0.10+$0.00 Hold'em No Limit - Level XXI (4000/8000) - 2009/01/01 20:24:22 CET [2009/01/01 14:24:22 ET] Table '130981040 18' 9-max Seat #7 is the button Seat 7: Hero (70190 in chips) Seat 8: BUTEFO (469810 in chips) Hero: posts the ante 800 BUTEFO: posts the ante 800 Hero: posts small blind 4000 BUTEFO: posts big blind 8000 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero Hero: raises 61390 to 69390 and is all-in BUTEFO: calls 61390 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** BUTEFO: shows (a pair of Eights) Hero: shows (a pair of Eights - lower kicker) BUTEFO collected 140380 from pot *** SUMMARY *** Total pot 140380 | Rake 0 Board Seat 7: Hero (button) (small blind) showed and lost with a pair of Eights Seat 8: BUTEFO (big blind) showed and won (140380) with a pair of Eights ************************************************** Skulle jag ha väntat lite längre med AI? Ja det är väl den lägsta nivån på stars men, men:oops: likväl en turre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 jag tyckte att jag borde trycka på ordentligt då fi hade sånt kraftigt överläge. Hur tänkte du här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkiee5 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 det finns ju inte överdrivet många kort att ha på hand som är sämre än T4 så jag vet inte riktigt hur du tänkte där vänta på bättre kort.. trots att blindsen är stora Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Hade varit bra med runt 30k å mindre, men inte nu som sagt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deppa Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Hur tänkte du här? jag tänkte att om jag väntar så äter blindsen upp mig. Och jag funderade på en möjlig stop and go också (tror jag att det kallas) Alltså oavsett vad som kommer upp i turnen satsa rubb o stubb, för att då stjäla hans chips men då hade han o andra sidan kunnat köpa ut mig på ren bluff! Jo nog är det riskfyllt i hur jag resonerar men hur fasen skall man då resonera? Kanske också lite panikartat jag inser det:oops: . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poque Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 är det ingen rake alls på de här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 normal sett ska du bara dega med 3.8bb effektiva stackar, här har vi ante som gör att ursprungpotten är typ 15% större så dega vid typ 4.5bb effektivt stackdjup. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 är det ingen rake alls på de här? Det är sällan det rakeas i turneringar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolcatz Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 normal sett ska du bara dega med 3.8bb effektiva stackar, här har vi ante som gör att ursprungpotten är typ 15% större så dega vid typ 4.5bb effektivt stackdjup. Dock bör man väl kunna pusha med lite större stackar än så pga att folk synar inte med tillräckligt många händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Det är sällan det rakeas i turneringar... Jag måste betala rake för varje turnering jag spelar Vad vet du som inte jag vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 normal sett ska du bara dega med 3.8bb effektiva stackar, här har vi ante som gör att ursprungpotten är typ 15% större så dega vid typ 4.5bb effektivt stackdjup. nybörjarforum så tycker du kan sluta tramsa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkiee5 Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Det är sällan det rakeas i turneringar... det är väl standard att det rakeas typ 10% av BI i alla SNG's och MTT's? vad snackar du om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkiee5 Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 oookej, 0,1 + 0,0 nu fattar jag (i) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 nybörjarforum så tycker du kan sluta tramsa lol? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 nybörjarforum så tycker du kan sluta tramsa heltoks inlägg är ju det bästa hittills i den här tråden. jag tänkte att om jag väntar så äter blindsen upp mig. Och jag funderade på en möjlig stop and go också (tror jag att det kallas) Alltså oavsett vad som kommer upp i turnen satsa rubb o stubb, för att då stjäla hans chips men då hade han o andra sidan kunnat köpa ut mig på ren bluff! Jo nog är det riskfyllt i hur jag resonerar men hur fasen skall man då resonera? Kanske också lite panikartat jag inser det:oops: . Resonera logiskt bara. Uppskatta och jämför $EV (vilket här är lika med c$EV) för de olika altenativen. I exemplet i OP så skulle jag välja att bara ha en fold- och openshoverange. Sätt upp en synrange för fi, pokerstova din hand mot den rangen och se (räkna på) ifall han foldar tillräckligt ofta för att en shove ska vara profitabel. Att börja tänka framåt för att avgöra om en shove är profitabel eller inte (genom att titta på hur vi försöker att få så få situationer som är färdigt -$EV i framtiden) känns lite overkill eftersom det är postat i nybörjardelen av forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Lajban Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 För att försöka ge ett seriöst svar så tycker jag absolut att du var för aggressiv. Första handen heads up om jag förstod rätt? Du har tolkat honom som "vårdslös med många chansningar". Således får du tro att han synar med i princip vad som helst... Han har råd att möta dig all in ett par gånger. Om du tror att han synar så bör du inte trycka med den handen. Lägg den, dels vill du ha en bättre, dels ser han att du inte spelar allt och kanske då är mer villig att ge sig när du trycker längre fram. Får du rätt hand inom ett par händer och vinner en all in så har du helt plötsligt stack nog att hota honom... Grattis till andra platsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 vinner en all in så har du helt plötsligt stack nog att hota honom... Du verkar inte förstå så mycket om varians ifall du inte tror att hans stack hotar honom vid alla tillfällen som stacken är >0. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deppa Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Okidoki, tackar för svaren, inser att jag borde väntat till som minst 4,5 bb = 36000. När jag sitter så här i efterhand och funderar så dyker det upp längst bak i hjärnbarken ett minne om att : när jag sitter på den lilla blindsen i Hu och har tex 6-2 så har jag ca 30% att vinna en slumpmässig hand vid syn och att jag lägger ju endast 25% av vad potten är!! Man har onekligen då oddsen med sig. Så syn torde vara min melodi i detta läge? Rätta mig gärna, och tänker jag rätt? Kanske jag är för aggressiv i mina tankegångar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Tänk på omvända implicita odds också, samt jämnviktsstrategier givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
player076 Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 jämviktsstrategier va dä ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deppa Postad 3 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2009 Var ute på banan och lirade igen. Denna gång en 1 bords sng. Nu sattes det i min hand A-4 och jag hade ganska rejält med marker, så det var lite mer omvända än igår. Och här blåste jag på igen. 3an åkte given innan. Min fi här spelade ganska passivt och jag stal en hel del ifrån honom. Min tanke var att jag har marker och Aet i näven så denna första Hu hand löper jag linan ut. Orkar ni kommentera? En fråga till. Kan/vill någon rekommendera någon bra handanalys program för att jag kan se vars jag spelar bra/dyngit? *********** # 84 ************** PokerStars Spel #23505453275: Turnering #131277226, $1.00+$0.20 Holdem No limit - Omgång VII (100/200) - 2009-01-03 0:21:31 CET [2009-01-02 18:21:31 ET] Bord '131277226 1' 9-max Plats #6 har knappen Plats 6: Hero (11313 i marker) Plats 9: Mass_Debator (2187 i marker) Hero: lägger ante 25 Mass_Debator: lägger ante 25 Hero: lägger lilla mörken 100 Mass_Debator: lägger stora mörken 200 *** HÅLKORT *** Utdelat till Hero [As 4d] Hero: höjer 600 till 800 Mass_Debator: höjer 600 till 1400 Hero: höjer 800 till 2200 Mass_Debator: synar 762 och är all-in Ej synad satsning (38) returnerad till Hero *** FLOPP *** [Jd 8c 5d] *** TURN *** [Jd 8c 5d] [Ts] *** RIVER *** [Jd 8c 5d Ts] [Ac] *** VISNING *** Mass_Debator: visar [Qs Qd] (par i damer) Hero: visar [As 4d] (par i ess) Hero vann 4374 frånpott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 4374 | Avgift 0 Bord [Jd 8c 5d Ts Ac] Plats 6: Hero (knappen) (lilla mörken) visade [As 4d] och vann (4374) med par i ess Plats 9: Mass_Debator (stora mörken) visade [Qs Qd] och förlorade med par i damer Om du har några frågor, var vänlig kontakt vår support @PokerStars.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimmit Postad 3 Januari , 2009 Rapport Share Postad 3 Januari , 2009 *raderat fylleinägg* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 3 Januari , 2009 Rapport Share Postad 3 Januari , 2009 Måste pusha A4o där. Effektiva stackarna är 11bb och blir bara krångligt om man ska hålla på å rejsa osv med så pass små, dega bara. Om du har några frågor, var vänlig kontakt vår support @PokerStars.com haha? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 3 Januari , 2009 Rapport Share Postad 3 Januari , 2009 A4 off är en okej hand när ni bara är 2 spelare kvar, däremot skulle jag inte säga att det är en hand man ställer någon all-in med. Speciellt inte en tight spelare, som dessutom synat. Grattis till segern hur som ! Unexploit shove ju? Hur räknade du? (förutom fel) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pocket triss Postad 3 Januari , 2009 Rapport Share Postad 3 Januari , 2009 En fråga till. Kan/vill någon rekommendera någon bra handanalys program för att jag kan se vars jag spelar bra/dyngit? SitNGo Wizard, kostar en del dock, men är gratis att prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts