Gå till innehåll

Speglad visning av bildskärm, PC skrivbord till TV


Pokervinnaren

Recommended Posts

Hej

 

Jag har anslutat min samsung-TV till min stationära Samsung-PC (grafikkort GeForce 8800GTS) med en VGA-kabel i PC-ingången. Nu försöker jag att få skrivbordet på PC:n till både PC:n och till TV, så kallad speglad visning. Just nu kan jag bara få utökad visning, dvs jag har bara mitt skrivbord på PC-skärmen och inte på TV:n.

 

Sedan läser jag under Windows hjälp:

 

"Ändra utökad visning till speglad visning

 

Följande procedur fungerar endast för bärbara datorer. Om du använder en stationär dator kan du ändra en utökad visning till en speglad visning genom att använda programvara som medföljde grafikkortet eller bildskärmsdrivrutinen."

 

När jag läst detta testade jag att använda NVIDIA:s (mitt grafikkorts programvara, ?) kontrollpanel -> Ställ in flera bildskrämar -> tryckte i alternativet "Samma på båda skärmar (klona)".

 

När detta var gjort kommer det upp på TV:n när jag har PC-inågngen på, på TV:n: "Mode not supported".

 

Men det borde väl gå att få så kallad speglad visning så jag kan spela spel och dylikt från PC:n på min TV? Men hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...