Gå till innehåll

Lönsamma bonusar/annat vi minns


heltok

Recommended Posts

Nu börjar pokerekonomin tryta i alla led. Vi som vart med ett tag minns hur enkelt det kunde vara att göra pengar förr. Kanske dags att minnas tillbaka lite nostalgiskt. Ni kan väl fylla på och kommentera hur mycket pengar ni gjorde på dem.

 

Expekt $5000

I samband med några dubbla promos så fick man 6x antalet fpp och en $5k bonus gick. Folk satt på $50+9 SNGER och backade rakt ut, backa $2k få $5k i bonus. Hört folk som turnerade runt hos tjocka släkten och clerade bonusar åt dem.

 

Mansions turrar

Varje dag gick det turrar på mansion, varannan dag mitt på dagen. $100k gtd $100 inköp eller något. Standard var att det var 50-100% övervärde. SNG-spelare blev stejkade, stejkare fick konkurrera om vem som ville ha lägst % av vinsten.

 

WorldPX

En pokersite som hade trög trafik prövar att ge 100% rb. Innan ryktet spred sig var siten faktiskt fiskig. Sedan blev den totalt utgrindad.

 

Party Poker comission free:

Party kör en promo, spela lite mer än vanligt, få x antal dagar med 100% rb. De som inte rört sitt konto på länge fick väldigt lätt att få 6dagar. Sedan en turre där det lottades ut 1-30 dagar till massa spelare. Utöver detta vanliga fpp värda typ 15%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förra året hade betsson 40% rakeback + $1500 10x bonus. Clearade 99% av bonusen under två veckor på SNG, fick min rb strax efter månadsskiftet. Spelade en SNG. Cashade ut. Är inte helt säker men tror att det var 40% rakeback (gross) + 50% turrerakeback och ytterligare 1-2% lite för någon annan minipromo som bettson hade. Dessutom mäktade jag med 16% ROI.

Det var bättre förra året (=.

Önskar jag var med "back in the days" oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns att bestpoker hade fyra bonusar på omkring €150 och det var rätt så lätta krav för att cleara den också. Det de inte hade tänkt på var ju dock att man clearade alla fyra samtidigt så det blev en väldigt generös bonus =).
Jupp, den var kul - kommer ihåg att Nusseman snackade med deras representant och sa "Ni vet om att det är över 100% rakeback va". Svaret var "det ska vara så, det går skitbra" - grejen var ju att folk rejkade som sjutton och bonusen betaldes ut 30 dagar efter insättning (som brukligt på B2B), så Best såg bara det stora rejkandet och inte den stora utbetalningen som skulle komma om en månad.

 

Expekt 5k-bonusen, ungefär samma sak där. Expekt fick panik när bonusarna började ramla ut. Riktig panik (och de skötte det halvklantigt för folk som hade kommit halvvägs i clearandet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars hade någon extra fpp-grejsemojs vilket gjorde att folk satt och spelade $5.000 H2H SnG all-in första handen, repeat repeat repeat, för att supersnabbt kunna bli Supernova Elite. Det varade ett dygn, sedan blev H2H exkluderat från den promon har jag för mig. Men det var tydligen stort +EV att betala $100 i rake per hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt $5000

I samband med några dubbla promos så fick man 6x antalet fpp och en $5k bonus gick. Folk satt på $50+9 SNGER och backade rakt ut, backa $2k få $5k i bonus. Hört folk som turnerade runt hos tjocka släkten och clerade bonusar åt dem.

 

Mmmmm, vilken bonus det var. Synd att man inte hade mer tid än att cleara den 1 gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde också Expekt bonus, som många andra sagt var den mkt viktig för min NL100 rulle på den tiden, trots att jag tappade 2k på mitt 12 tablande...

 

Sedan glömmer jag inte heller ner b2b gick över till cashbackgold, spelade på potraiser då och de förstod inte riktigt hur det fungerade. Hade en bonus som motsvarade 60% rakeback ungefär. Trots detta så fick jag även cashbackgold vilket som gav mig ca 100% rakeback. Detta var nästan än viktigare för min NL50 rulle än expekt bonusen var. Kommer ihåg att jag fick ut ca 500 eur extra varje månad, 10 inköp! Det var trevligt! Just det, hade vip-shop också :D

 

Jaja, det var bättre för som alla säger =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde också Expekt bonus, som många andra sagt var den mkt viktig för min NL100 rulle på den tiden, trots att jag tappade 2k på mitt 12 tablande...

 

Undrar hur många det var som satt med kort rulle, backade 2k och inte fick någon 5000$ bonus. Det lär ha varit rätt många och mindre kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...