Animaniac Postad 12 April , 2005 Rapport Postad 12 April , 2005 Nån som ska dit i år? Jag och en pokerpolare ska dit, blir det fler så borde man nästan köra en ful öl-metal-och-poker-turnering mellan banden. Alltid kul med sånt. Var det nån som var där förra året och såg min fin-fina midsommarstång jag hade byggt av metspön och badringar förresten? http://old.wacken.com/index_eng.html Pillar dit en liten länk //Hickmott Citera
Hickmott Postad 12 April , 2005 Rapport Postad 12 April , 2005 Skulle gärna åka, men har för mycket annat planerat till sommaren. Mycket bra band bekräftade. Marduk live måste vara något av det grymmaste man kan se. //Hickmott Citera
Matteprof Postad 12 April , 2005 Rapport Postad 12 April , 2005 Its a no can do, men det hade varit kul. Jag tycker annars Sweden Rock Festivals startfält är starkare. Dit ska i allafall jag åka och det ska bli GRYMT... men vem fasen vill lira poker på en festival? Citera
Animaniac Postad 12 April , 2005 Författare Rapport Postad 12 April , 2005 Tsss, ditt länkpill gjorde så att mitt svar försvann i etern, din skurk. Gör väl ett nytt då, så kul har jag på jobbet Som sagt, mycket bra band som dyker upp, det blir ruskigt kul. Komer Marduk till Wacken alltså? Guld isf, ännu ett måste-se-band, känner dock på mig att det blir måååånga tyskar att trängas med Funderar faktist på att åka till sweden rock också, det är ju trots allt ett par bra band som åker dit som inte ska till Wacken... Bara resan som är ett bekymmer, orkar inte åka med en massa hårdrockare som är fullare än vad jag är Citera
dominator Postad 12 April , 2005 Rapport Postad 12 April , 2005 Instämmer helt med matteprof. Sweden rocks lineup är inte att leka med, hujeda mej. Det kommer bli grymt! Citera
O Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Sweden rock har ett sorgligt startfält i år anser jag. Om man gillar hård musik och skall på festival i sommar så är det Hultsfred som gäller. Visst snittåldern är rätt låg men banden knäcker hårt. SRF är för mycket 80-talsrock för mig. Citera
Matteprof Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Sweden rock har ett sorgligt startfält i år anser jag. Om man gillar hård musik och skall på festival i sommar så är det Hultsfred som gäller. Visst snittåldern är rätt låg men banden knäcker hårt. SRF är för mycket 80-talsrock för mig. Men w00t? Det är ju bara Slayer som är något att ha av de hårda banden på Hultsfred. Resten av de du kallar hårda banden är ju bara några av de överhypade NRJ/MTV-banden som kläckts när hårdrocken kom tillbaka. Söker man hårda band är givetvis Wacken en klart mycket bättre festival än Hultsfred. Hultsfred är för sorgliga gymnasiekids och för fjortisar som vill dricka folköl för första gången. Till SRF far däremot folk för att höra musiken medan folk vallfärdar till Hultsfred för själva festivalen (och många utan att bry sig om vilka band som spelar). För mig som är musikintresserad och då hellre går ut på krogarna när man bara vill festa får därför Hultsfred en Autofold... Citera
Hickmott Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Sweden rock har ett sorgligt startfält i år anser jag. Om man gillar hård musik och skall på festival i sommar så är det Hultsfred som gäller. Visst snittåldern är rätt låg men banden knäcker hårt. SRF är för mycket 80-talsrock för mig. Men w00t? Det är ju bara Slayer som är något att ha av de hårda banden på Hultsfred. Resten av de du kallar hårda banden är ju bara några av de överhypade NRJ/MTV-banden som kläckts när hårdrocken kom tillbaka. Håller i stort med dig här, med undantag för The Haunted. Sweden Rock har mycket bra i år. Nästan synd att man inte ska ner... //Hickmott Citera
Matteprof Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Håller i stort med dig här, med undantag för The Haunted. Sweden Rock har mycket bra i år. Nästan synd att man inte ska ner... //Hickmott Ja och två moderatorer (insatta i ämnet) kan ju knappast ha fel . En festival som skulle passa dig Hickmott borde ju annars vara Ozzfest. http://www.ozzfest.com/bands.html Black Sabbath, Iron Maiden, In Flames, The Haunted m.fl oooo baby Citera
Hickmott Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Håller i stort med dig här, med undantag för The Haunted. Sweden Rock har mycket bra i år. Nästan synd att man inte ska ner... //Hickmott Ja och två moderatorer (insatta i ämnet) kan ju knappast ha fel . En festival som skulle passa dig Hickmott borde ju annars vara Ozzfest. http://www.ozzfest.com/bands.html Black Sabbath, Iron Maiden, In Flames, The Haunted m.fl oooo baby För att inte nämna Arch Enemy, Rob Zombie och Killswitch Engage. Tur att festivalen utspelar sig precis runt knuten då //Hickmott Citera
Animaniac Postad 15 April , 2005 Författare Rapport Postad 15 April , 2005 Mmm, the haunted är grymma live, speciellt nu när de har gamla sångaren igen Matteprof, kunde inte sagt det bättre själv Citera
Animaniac Postad 20 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2005 Sparkar liv i den här tråden igen, det börjar ju dra ihop sig... Blev lite besviken på sweden rock, inte tillräckligt mycket metal Så jag blev helt enkelt tvungen att beställa blijett till Wacken Så, några fler som åker dit, kan inte tänka mig att jag är den enda från det här forumet? Citera
Recommended Posts