mpee Postad 29 December , 2008 Rapport Postad 29 December , 2008 Standard? Inga stats/reads på fi. Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 9 players The Official DeucesCracked.com Hand History Converter UTG: $1000.00 UTG+1: $679.49 UTG+2: $210.00 MP1: $1000.00 MP2: $1000.00 CO: $955.00 Hero (BTN): $1000.00 SB: $1035.00 BB: $1404.00 Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN with 4 A 1 fold, UTG+1 calls $10, 4 folds, Hero raises to $45, 2 folds, UTG+1 calls $35 Flop: ($105.00) T K K (2 players) UTG+1 bets $102, Hero raises to $302, UTG+1 raises to $502, Hero raises to $702 Citera
Leooo Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Ganska standard spel om man är LAG av naturen. Men eftersom det är FR också kan det vara rätt intressant att bara syna flopp där hans range förmodligen K,x (som han åsnespelar) och se vad som kommer på turn. Om han bettade med 10an kommer han förmodligen checkfolda om han hade kungen och du träffar din 8/9 outare turn så kommer han förmodligen att stacka av vilket som. Känns inte han kommer bara insta vika flopp tillräckligt ofta för att det skall vara okej att shova färgdraget som bara har Ev+ mot en liten range händer. Men idén ärju att han skall folda vilket gör spelet okej. Med read på FI som TAG vilket fr spelare ofta är synar jag nog bara för att se hur handen utvecklar sig på turn men mot FI's spel finns risken att man stackar av här. Citera
sexyterran Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Obv att han har triss och vill att du SKA pusha därför han betar så lite, för att fejka fold eq... deg - då har du typ 25% chans att vinna så.... e nog fold... jag hade degat Citera
Rebonius Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Obv att han har triss och vill att du SKA pusha därför han betar så lite, för att fejka fold eq... deg - då har du typ 25% chans att vinna så.... e nog fold... jag hade degat Jättedåligt att folda rakt av ju. Citera
mpee Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2009 Satte fi på en vidare range än Kx 10x. tror många donkbets i detta läge är pockets 66, 77, 88 och kanske ännu lägre. Vet inte hur många Kx man bör vara orolig för här? fi limp/synar onekligen UNG+1. Citera
Leooo Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Satte fi på en vidare range än Kx 10x. tror många donkbets i detta läge är pockets 66, 77, 88 och kanske ännu lägre. Vet inte hur många Kx man bör vara orolig för här? fi limp/synar onekligen UNG+1. Om fi har 2,2-9,9 kommer hanju checka turn, och med tanke på att han leder rätt ut fullpott post så lär hanju inte försöka sig på moves som Check-raise turn eller liknande. Tror bara syn är bra post om du inte är den spelare som försöker kontrollera bordet, då kan raise/shove vara fint spel. Antar att handen slutade med att fi hade nått i stil med K,J och du inte fick dra ut lr? Citera
mpee Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2009 Ok. Nu har vi ju inte en massa åsikter i tråden men kul med líte svar åtminstonde. Köper absolut en syn på floppen för att sedan omvärdera på turn. Eventuellt att det är lite små spew att ta min linje men tycker ändå mitt agerande känns godkänt. Att vika flopp som någon nämde känns dock helfel. Resterande del utav handen; Flop: ($105.00) T K K (2 players) UTG+1 bets $102, Hero raises to $302, UTG+1 raises to $502, Hero raises to $702, UTG+1 calls $132.49 all in Turn: ($1373.98) 7 (2 players - 1 is all in) River: ($1373.98) 9 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $1373.98 UTG+1 shows 2 2 (two pairs, Kings and Twos) Hero shows 4 A (a pair of Kings) Hero wins $0.00 UTG+1 wins $1370.98 (Rake: $3.00) Citera
Leooo Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Ok.Nu har vi ju inte en massa åsikter i tråden men kul med líte svar åtminstonde. Köper absolut en syn på floppen för att sedan omvärdera på turn. Eventuellt att det är lite små spew att ta min linje men tycker ändå mitt agerande känns godkänt. Att vika flopp som någon nämde känns dock helfel. Resterande del utav handen; Flop: ($105.00) T K K (2 players) UTG+1 bets $102, Hero raises to $302, UTG+1 raises to $502, Hero raises to $702, UTG+1 calls $132.49 all in Turn: ($1373.98) 7 (2 players - 1 is all in) River: ($1373.98) 9 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $1373.98 UTG+1 shows 2 2 (two pairs, Kings and Twos) Hero shows 4 A (a pair of Kings) Hero wins $0.00 UTG+1 wins $1370.98 (Rake: $3.00) Tilt, äre det real dollars lr kr? Citera
jkkman Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Det där kan väl aldrig vara bra spel av Fi? Citera
ebisumaru Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 ditt spel är standard han spelar asdåligt Citera
mpee Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2009 Givetvis spelar fi katastrofalt dåligt. 5/10 är absolut inte min vanliga nivå så jag var lite osäker om jag spelade handen för "fancy". Ett problem jag och säkert många andra har när man går upp i nivå. Citera
jkkman Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Givetvis spelar fi katastrofalt dåligt. 5/10 är absolut inte min vanliga nivå så jag var lite osäker om jag spelade handen för "fancy". Ett problem jag och säkert många andra har när man går upp i nivå. Känner igen mig. Citera
ebisumaru Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Fattar vad du menar. Allt annat än att raisa är dock fancy. Citera
Sideshow Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Fattar vad du menar. Allt annat än att raisa är dock fancy. Vad tycker du om att syna flopa och dega över alla turnar? Känns som att mer tior kan vika + att vi balanserar upp vårat floppspel (då vi väl synar ganska ofta med JJ/QQ/QJ/AA och även ett par nötter) Citera
calzer Postad 5 Januari , 2009 Rapport Postad 5 Januari , 2009 tycker du gör helt rätt i att höjja, sen när han gör höjjningen till 500 där känns det ju inte jätte bra men det är ju bara att gå allin Citera
RoyleAxe Postad 7 Januari , 2009 Rapport Postad 7 Januari , 2009 Jag lirar mkt 5/10 FR på Party och det skulle säga en hel del mer om du skrev nicket på FI. Du skriver att det är en TAG-lirare, men över hur många händer (kanske är Ponchiito du lirat mot, lol) ? Hursomhelst spelar han den helt bedrövligt och raisa flop känns ganska standard. Att han kommer ha ett K här mer än jättesällan är inte logiskt. Leda ut ca pott på den brädan är som ngn annan skriver snarare ett midpocket och ibland färgdrag (men mindre troligt just dennan hand eftersom du har färgdraget själv). Ett K brukar ofta tag-fiskar i denna situation lira med checkminraise flop eller checksyn för att sedan leda river om du checkar efter turn. Sizen på din 3bet på flop är bra och då han degar så kan du ju inte hitta folden då han inte har ngn djup stack. Linjen att syna flop o dega över de flesta turns kan också funka så länge FI inte betar pottcommittande. Citera
mpee Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2009 Jag lirar mkt 5/10 FR på Party och det skulle säga en hel del mer om du skrev nicket på FI. Du skriver att det är en TAG-lirare, men över hur många händer (kanske är Ponchiito du lirat mot, lol) ? Hursomhelst spelar han den helt bedrövligt och raisa flop känns ganska standard. Att han kommer ha ett K här mer än jättesällan är inte logiskt. Leda ut ca pott på den brädan är som ngn annan skriver snarare ett midpocket och ibland färgdrag (men mindre troligt just dennan hand eftersom du har färgdraget själv). Ett K brukar ofta tag-fiskar i denna situation lira med checkminraise flop eller checksyn för att sedan leda river om du checkar efter turn. Sizen på din 3bet på flop är bra och då han degar så kan du ju inte hitta folden då han inte har ngn djup stack. Linjen att syna flop o dega över de flesta turns kan också funka så länge FI inte betar pottcommittande. Skrev aldrig att han var en TAG. Fi är waynemillar. Vilket iof borde kvitta då jag inte hade någon information om spelaren, när handen utspelade sig. Dina tankar kring handen går helt i samma linje som mina egna. Skönt att få höra detta från en som är reg på nivån. Btw, köper du mina fördomar att Partys fullringsbord är mycket fiskigare än t.ex borden på Stars på 2/4 uppåt? OT i min egen tråd, men vafaan.. Citera
RoyleAxe Postad 7 Januari , 2009 Rapport Postad 7 Januari , 2009 Ah, ok, ser nu att det inte var du som skrev det om TAG waynemillar är ingen reg på 5/10 FR, utan troligen ngn som tog ett skott. Att partys FR-bord skulle vara fiskigare än Stars kan jag faktiskt inte uttala mig om eftersom jag spelat extremt lite på Stars. Dock tycker jag inte att det är fiskigare än exv. iPoker eller FTP Citera
Recommended Posts