Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

Ta det lugnt, kör ner huvudet i nåt kallt. Tänk på att du gjorde en jättefin Januari månad. Jaga inte detta nu så du går ifrån ditt spel och börjar spela mer variansfyllt spel ( vet att jag gör det när jag jagar backet ), brukar oftast sluta med att man tiltar och sen fullkomligen slänger bort pengarna. Känn lugnet nu och kör ditt spel, är ju bara den 2.a så du hinner lugnt reparera detta och få en fin månad igen :)

 

Japp, ska försöka ta till mig det du skriver för du träffar rätt bra på mig där. Två bra plussdagar och jag är ikapp, men tung start må jag ju säga.

 

Jag spelade inte jättebra igår, men gjorde inte heller några jättemissar. Varje gång jag spelade en 3betad pott cbetade jag och var sen tvungen att vika. Just handen AQ tror jag att jag 3betade säkert 10-15gånger utan träff igår. Ganska konstigt faktiskt :-P

 

Aja, jag klarar mig väl så länge det inte blir fler sånna här sessioner irad... Let us hope :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grünerlökka, arbetslös för tillfället.

 

Okej, ålder och vart flyttar du nudå? :)

 

Jag är 19 fyller 20 i år..

Flyttade till norge i slutet av augusti och kom hem den 23e december.. Vi bodde i en trea i St Hanshaugen, precis bredvid Ica där. Antar att du vet vart det ligger eftersom det är typ 1km mellan grunerlökka och St. Hanshaugen. Vart jobbade du innan då?

Sök jobb på Meny i Tveita, hälsa från Fredrik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 19 fyller 20 i år..

Flyttade till norge i slutet av augusti och kom hem den 23e december.. Vi bodde i en trea i St Hanshaugen, precis bredvid Ica där. Antar att du vet vart det ligger eftersom det är typ 1km mellan grunerlökka och St. Hanshaugen. Vart jobbade du innan då?

Sök jobb på Meny i Tveita, hälsa från Fredrik :)

 

Ah okej.. Japp vet vart det ligger :-)

 

Jag jobbade på Vectura, ett lager. Nu söker jag nytt inom lagerarbete, får se när det lossnar.

 

Klarar mig än så länge på pokern. Iofs har jag inte cashat ut nåt på senaste men... ;-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk dag igår, sjuk dag idag.

 

Har gjort min längsta session nånsin nu, jag ger mig verkligen inte när jag har ett - att ta igen. Denna gång lönade sig faktiskt ihärdigheten. Hör och häpna, CobbV har slagit personligt rekord för en session, där jag totalt lyckats kamma hem 6,5k.

 

Fint va?

 

+160kr för månaden! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah okej.. Japp vet vart det ligger :-)

 

Jag jobbade på Vectura, ett lager. Nu söker jag nytt inom lagerarbete, får se när det lossnar.

 

Klarar mig än så länge på pokern. Iofs har jag inte cashat ut nåt på senaste men... ;-P

 

Har du Truckkörkort ? Isåfall är det hur lätt som helst att få jobb..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk dag igår, sjuk dag idag.

 

Har gjort min längsta session nånsin nu, jag ger mig verkligen inte när jag har ett - att ta igen. Denna gång lönade sig faktiskt ihärdigheten. Hör och häpna, CobbV har slagit personligt rekord för en session, där jag totalt lyckats kamma hem 6,5k.

 

Fint va?

 

+160kr för månaden! :-P

 

Snyggt jobbat, o där var du på fötter igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gratz gratz .)

 

ty =)

 

Snyggt jobbat, o där var du på fötter igen :)

 

Yesbox! :-) Hoppas på en bra fortsättning också. Nu ska jag ta o göra något vettigt idag på dagen istället för att spela, har inte hjälpt till så mycket här i lägenheten på senaste så tänkte ta o diska all skit. Vår diskmaskin är trasig... tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP, du får iaf. mig att byta bord om du poppar upp i pos. mot mig. Det är du, csproffs,paradoks, elderserbo o några till som får mig att vilja byta både sajt o liv o nivå. god damn, låt oss fiskar mysa på micronivån, utan 36% 3-bet. ; )

 

// Pitney

 

Hehe. Alltid roligt att höra att man är lite klurig att spela mot. Men handlar väl egentligen mest om vem som är bäst på att råna fiskarna :-D

 

Hehe, jag ska vara snäll mot dig i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det swingar rätt bra för dig med...:)

 

Usch och fy viken skitdag....första dagen på 2.5/5 och jag blir totalt våldtagen. Normalt att svinga mellan -4k till 0 till -2k till 0 till -4k på mindre än 1000 händer? Och jag är ju ffs TAG..:D Slängde bort ett inköp på karlkalkyls triss men annars är jag nöjd med spelet...

 

Får se om jag skiter i 2.5/5 denna månaden...går iaf ner om jag får under 20k...

 

 

Edit:

 

Im back bitches! Vände 4k backet till 600 plus...:) Satt med en fin 4k stack på ett bord...länge sen det hände...:D

 

T.o.m Cobbv kändes mänsklig och 3bettade mig inte en enda gång de händerna vi möttes..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är 19/16 och ganska tightvek men helt ok spelare i övrigt, en sån spelare som man faktiskt kan göra lite moves mot utan att skämmas

 

Är spelet okej?

 

Total number of players : 4

Seat 1: CobbV ( $1448.18 )

Seat 2: JooF83 ( $1019.83 )

Seat 5: PippoInza ( $1005 )

Seat 3: Shindig ( $1489.48 )

JooF83 posts small blind [$2.5].

Shindig posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Kh As ]

PippoInza raises [$17.5].

CobbV raises [$65].

JooF83 folds.

Shindig folds.

PippoInza calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ Td, 8s, Qc ]

PippoInza checks.

CobbV checks.

** Dealing Turn ** [ Th ]

PippoInza bets [$100].

CobbV calls [$100].

** Dealing River ** [ 6d ]

PippoInza checks.

CobbV bets [$235].

 

Tja. Jag hade KJ kanske är dåligt att syna med det när du 3bettar men gjorde det mest för du 3bettadade mig rätt mkt och fick nog :) På flop tänkte jag check raisa dig, men blev ju ingen bet från dig. Men mot mig är din river bet rätt dålig för det är nog bara KJ jag bettar turn med som jag foldar på river. Ungefär alla andra händer som jag betar turn med synar jag river och har bättre än A hög. aja lycka till i forsättningen förutom mot mig. Funderar på att gå upp till 5-10 snart, tror du det är mkt tuffare där? Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Jag hade KJ kanske är dåligt att syna med det när du 3bettar men gjorde det mest för du 3bettadade mig rätt mkt och fick nog :) På flop tänkte jag check raisa dig, men blev ju ingen bet från dig. Men mot mig är din river bet rätt dålig för det är nog bara KJ jag bettar turn med som jag foldar på river. Ungefär alla andra händer som jag betar turn med synar jag river och har bättre än A hög. aja lycka till i forsättningen förutom mot mig. Funderar på att gå upp till 5-10 snart, tror du det är mkt tuffare där? Ciao

 

Ahm. Tack för comment. Tror också att jag förstått att bet är rätt dåligt, check känns obligatoriskt nästan, såhär i efterhand.

 

Tror dock inte det är helt omöjligt att spelare med din spelstil betar låga par där för att skydda sin hand på nåt sätt. Kanske inte just du dock.

 

Har faktiskt ingen koll alls på 5/10 nivån. Har bara testat den nån gång! Men om det lossnar för mig lite i februari kanske vi ses där uppe i mars :-) Beror helt på hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det swingar rätt bra för dig med...:)

 

Usch och fy viken skitdag....första dagen på 2.5/5 och jag blir totalt våldtagen. Normalt att svinga mellan -4k till 0 till -2k till 0 till -4k på mindre än 1000 händer? Och jag är ju ffs TAG..:D Slängde bort ett inköp på karlkalkyls triss men annars är jag nöjd med spelet...

 

Får se om jag skiter i 2.5/5 denna månaden...går iaf ner om jag får under 20k...

 

 

Edit:

 

Im back bitches! Vände 4k backet till 600 plus...:) Satt med en fin 4k stack på ett bord...länge sen det hände...:D

 

T.o.m Cobbv kändes mänsklig och 3bettade mig inte en enda gång de händerna vi möttes..;)

 

Hehe, skön post ;-) Dom swingsen är dock rätt vanliga för mig iaf. Vet inte varför det svingar så hårt för mig...

 

GL vi ses på borden :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick det dåligt igår? Varje session jag körde så satt du där...:) Och flera av stackarna var 1000kr jämnt viket aldrig är ett bra tecken...:D

 

Hm, spelade inte så mycket igår så förstår inte att jag satt där hela tiden :-P

 

Var ganska kallt i allmänhet igår, gjorde några kalla bluffar som verkligen mötte toppen av FI's range hela tiden... slutade -1k så var inte direkt nån större katastrof

 

Sov 2 timmar inatt eftersom jag aldrig somnade då jag vänt på dygnet, upp kl 6 för att jobba 7-16. Riktigt jävla slut nu, ska till en tjejkompis som fyller år också så måste vara halvvaken iaf... :-P Vetifan om de blir nå poker idag. Kan säkert vara bra med en dag ledigt ändå. Seg start på månaden, vila i form kanske är det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello! Inget spel igår pga diverse andra skojiga tillställningar. Idag har jag jobbat också så är trött som fan. Har grindat nu 3h dock och hittar 3100+et. Känns skönt att äntligen få lite kort, fick dock sjukt bra kort idag men inte överdrivet betalt på dessa. Men man ska inte klaga när man slutar 3 inköp upp :)

 

Vänder också månadsresultatet till +sidan vilket känns skönt, hoppas att det får sitta i ett tag! Kanske månaden ut? :-D

 

Imorrn är jag ledig och ska mysa på hela dagen framför pokern/pokerfilm/Stieg Larssons böcker. På kvällen blir det utgång men jag tar det nog ganska lugnt, får så lätt minnesluckor annars :roll:

 

Sovdags. Har ju lyckats med att kliva upp tidigt så är ju trött för en gångs skull :-) Night!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...