Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

Att jag leder men han har färgdrag eller överkort lr kanske t.o.m både och...

 

Alltså varför ska vi köra CRAI, potten är 400 och han har 400 kvar, betar han är han commited....

 

Marginellt är väl fel ord om det är färgdrag. Då är det väl typ max 20% chans för fi att sätta färgen.

 

Anledningen till CRAI tycker jag är att om han sitter på något annat än en kåk eller KK+ så kommer han folda mot din bet. Så för att få in mer pengar i potten så är väl check bra. Då kan han bluffa eller höja med en svagare hand och eftersom han då typ måste syna ditt ställ så kan du lika gärna ställa.

Så tänker jag iaf. Men inte sagt att det är rätt, bara som jag tror.

 

Fast visst. Är fi passiv och synig så kanske han aldrig bettar ut på turn med annat än stålet. Så då kan du väl betta. Men varför inte locka in honom med en mindre bet så att han kanske felaktigt kan syna med sitt färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår hur du tänker, men om han har t.ex färgdrag med 1 överkort har han plötsligt 8+3 outs (jag hade väl damen om jag minns rätt). Mtp på att risken för tillbakacheckning är rätt stor är det den jag oroar mig för.

 

Har iaf en ny hand som jag funderat lite över, eller egentligen inte handen men...

Jag funderade lite på att checkraisbluffa här eftersom han nog slänger de flesta A, sen insåg jag att jag nog inte checkraisar en enda värdehand här... nån som har några idéer på bra händer att checkraisa här mot standard fi?

 

För att variera spelet lite...

 

 

***** Hand History for Game 900089548 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 30, 18:41:16 ET 2008

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 5: CobbV ( $971.77 )

Seat 2: BadForYou ( $107.18 )

Seat 3: 6jm9 ( $948.44 )

Seat 4: U-Turner ( $796.53 )

CobbV posts small blind [$2.5].

BadForYou posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 3s 3c ]

6jm9 calls [$5].

U-Turner calls [$5].

CobbV raises [$17.5].

BadForYou folds.

6jm9 folds.

U-Turner calls [$15].

** Dealing Flop ** [ As, 6h, 7c ]

CobbV bets [$37.5].

U-Turner calls [$37.5].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

CobbV checks.

U-Turner bets [$55].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns bara onödigt att härja med några händer alls på den brädan.

 

Check/raisar du med 33 där så tror jag att du får syn/omslag av väldigt många händer.

 

89, AT, AQ, AK, A7, A6 eller set.

A9 plockar upp några halvkassa outs och ibland synar AJ.

 

Visst skulle du kunna göra en check/raise med ex KQs eller liknande. Kanske variera spelet med AT om du tror han bettar turn.

 

Känns mest jobbigt att krånga till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har iaf en ny hand som jag funderat lite över, eller egentligen inte handen men...

Jag funderade lite på att checkraisbluffa här eftersom han nog slänger de flesta A, sen insåg jag att jag nog inte checkraisar en enda värdehand här... nån som har några idéer på bra händer att checkraisa här mot standard fi?

 

Woot hur spelar du AA/AQ+ här då skjuter du alltid 3 gator oop? Jag hade checkraisat mot random åsna som synar alla floppar med alla träffar eller om jag vet att fi floatar ofta. Om fi är överdrivet tight-passiv hade c/f varit bra men mot i princip vad som helst annars hade jag höjt. Exempel på samma spel med nuts:

 

BossMedia Game #889647360: Table Diana 5 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 22:13:16 - 2008/12/19

Seat 2: chricko ($1574.30)

Seat 4: riverjack ($2866.61)

Seat 5: Acheron ($1031.45)

Seat 1: KRXKZY ($1816.27)

Seat 3: Sparlåga ($877.46)

Acheron posts the big blind of $5.00

riverjack posts the small blind of $2.50

Sparlåga is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to riverjack Ace of HeartsAce of Diamonds

KRXKZY folds

chricko folds

Sparlåga folds

riverjack raises $20.00

Acheron calls $20.00

*** FLOP *** 10 of Clubs4 of Clubs8 of Hearts

riverjack bets $35.00

Acheron calls $35.00

*** TURN *** 10 of Clubs4 of Clubs8 of HeartsKing of Hearts

riverjack checks

Acheron bets $75.00

riverjack raises $305.00

Acheron folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha någon värdehand i din checkrange i första handen, vilket man obv vill, så är väl QsQx ungefär den hand som först borde åka in där. Vad tycker du att du får ut av att betta?

 

Sen är väl en enkel tumregel i andra handen att aldrig få för sig att köra skumma bluffar med mindre än 4 outs. Det finns liksom ingen anledning till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha någon värdehand i din checkrange i första handen, vilket man obv vill, så är väl QsQx ungefär den hand som först borde åka in där. Vad tycker du att du får ut av att betta?

 

Sen är väl en enkel tumregel i andra handen att aldrig få för sig att köra skumma bluffar med mindre än 4 outs. Det finns liksom ingen anledning till det.

 

Okej, ja den enda anledningen jag hittar till att beta där blir väl isf för att jag vill skydda min hand och inte ge gratiskort till Ax spader t.ex. Det kanske är grovt feltänk eftersom jag ger bort 400 så ofta när han har överpar/J.

 

I andra handen tog jag mig vettet till att folda. Såhär i efterhand var nog det smartast, funderade lite över vad man kan checkraisa där dock, blir det uteslutet set och öppna stegdrag/nötfärgdrag? Jag gillar inte att checkraisa 2par där eftersom jag som sagt tror att han slänger Ax ofta och då blir nog mer värde i att köra betbet på turn/river.

 

edit: om vi checkar i första handen, foldar vi då om han ställer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I först handen så glider ju qq in i värderangen, dvs vi craiar. Man vill ju inte ha en helt död checkrange sas. I andra handen så blir det lite feltänkt om du "tror" att han oftast släpper ett A där. Säger man så så kan man ju lika gärna gå c/r med 100% av sin range och få fett EV med det, vilket obv inte stämmer överens med praktiken. Du borde alltså förmodligen bluffa mer, men samtidigt välja dina bluffar noggrannare. För att välja sånt med outs blir det väl naturligt att bluffa med sina pipor, oesd och bottenpar typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I först handen så glider ju qq in i värderangen, dvs vi craiar. Man vill ju inte ha en helt död checkrange sas. I andra handen så blir det lite feltänkt om du "tror" att han oftast släpper ett A där. Säger man så så kan man ju lika gärna gå c/r med 100% av sin range och få fett EV med det, vilket obv inte stämmer överens med praktiken. Du borde alltså förmodligen bluffa mer, men samtidigt välja dina bluffar noggrannare. För att välja sånt med outs blir det väl naturligt att bluffa med sina pipor, oesd och bottenpar typ.

 

Ah, bra förklaring :) ty, varför kom jag inte på det själv..

 

Hur som helst drog jag en bluff idag för 1k som jag grämer mig över, fattar inte hur han kunde hitta synen dock. Men när jag tänker efter var bluffen å andra sidan ganska dålig, iaf mot en FI jag inte vet något om.'

 

Hittade 1150+ igår och lyckades hitta 1400+ idag så de rullar på. Inga större + för att vara 2 bord 2,5/5 men alla + är goda såhär i rullebyggandet :-)

 

Har tyvärr ingen intressant hand på lut men de dyker väl upp något.

 

Ikväll vankas det nyårsfirande vilket ska bli najs, tyvärr har ja lite ont i huvvet, men de ska nog ordna sig :-D

 

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter mitt i en session nu som har gått väldigt stabilt upp och ner, inga större förluster eller vinster.

 

EDIT: Slutar +1200 :)

 

Har en hand här som jag funderar lite över. FI är 29/18 med en hög WTSD alltså ganska fiskig. Han har gjort en del tveksamma spel och spelar ganska passivt allt som allt.

 

Jag tror han floatar flop med AK och alla spaderdrag. Är valuebeten för light?

 

***** Hand History for Game 899494412 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 30, 00:08:59 ET 2008

Table Diana 37 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: CobbV ( $1460.11 )

Seat 4: jot ( $469.45 )

Seat 5: Hulken44 ( $627.83 )

Seat 1: BigDwarf ( $992.5 )

Seat 2: NANCY ( $654.97 )

CobbV posts small blind [$2.5].

jot posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Qs Qd ]

Hulken44 raises [$17.5].

BigDwarf folds.

NANCY calls [$17.5].

CobbV raises [$77.5].

jot folds.

Hulken44 calls [$62.5].

NANCY folds.

** Dealing Flop ** [ 8d, Js, 8s ]

CobbV bets [$123].

Hulken44 calls [$123].

** Dealing Turn ** [ Jd ] (Pott ~430)

CobbV bets [$428.5].

 

Haha, Fick mig ett riktigt gott skratt då Hulken är en nära vän till mig och jag ringde upp han när jag läste detta :) Han lovade att gå in och kommentera, han har alltid nöten här imo. GL i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Fick mig ett riktigt gott skratt då Hulken är en nära vän till mig och jag ringde upp han när jag läste detta :) Han lovade att gå in och kommentera, han har alltid nöten här imo. GL i fortsättningen!

 

Hehe, extra roligt att han synade och muckade isf :) AKs säkert :-D

 

tacktack och gott nytt år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulken44 här...

 

jävligt kul att se dig posta en hand mot just mig där du analyserar mitt spel som fiskigt och att jag har "gjort en del tveksamma spel och spelar ganska passivt allt som allt" . Jag har inga problem med att ta lite kritik och skulle gärna se att du postade hur det gick fortsättningsvis i handen efter som att jag inte har ett minne av det hela :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulken44 här...

 

jävligt kul att se dig posta en hand mot just mig där du analyserar mitt spel som fiskigt och att jag har "gjort en del tveksamma spel och spelar ganska passivt allt som allt" . Jag har inga problem med att ta lite kritik och skulle gärna se att du postade hur det gick fortsättningsvis i handen efter som att jag inte har ett minne av det hela :)

 

Hehe :)

 

** Dealing Flop ** [ 8d, Js, 8s ]

CobbV bets [$123].

Hulken44 calls [$123].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

CobbV bets [$428.5].

Hulken44 is all-In.

** Dealing River ** [ 4d ]

CobbV shows [ Qs, Qd ] two pairs, queens and jacks.

CobbV wins $3 from side pot#1 with two pairs, queens and jacks.

CobbV wins $1263.16 from the main pot with two pairs, queens and jacks.

 

funkade denna gång men tror grabbarna har rätt när de säger att CRAI är bättre, trots att du nog tar gratiskortet då och då

 

gl i framtiden och gott nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt år och nya utmaningar. Jag ser fram emot det nya året pokermässigt, måste själv säga att december är den månaden jag garanterat utvecklats mest på poker sen jag började spela. Kanske inte nån stor grej mtp att jag inte utvecklats så mycket senaste året men :-D

 

Känner ändå att det ger lite hopp, även om jag spelat länge utan att utvecklas har jag plötsligt börjat göra det nu, mest för att jag egentligen tänker mer och också mer logiskt. Jag är lite rädd nu att jag börjar spela dåligt så fort jag blir runbad, det har varit väldigt få setups o liknande på sistonde. Hur som helst, det får jag försöka tackla när det kommer, kan inte oroa mig i onödan heller.

 

Sen gäller det också att ta till sig av de tips man får, jag hoppas att bra spelare kommer in och hjälper mig för att underlätta utvecklandet. Det gäller för mig att lägga upp händer eller funderingar som jag också kan tänka på även kommande sessioner så att jag inte bara glömmer bort det jag lär mig. Känns som att de har varit ett av mina största problem. Tänker för lite :-D Klassiskt?

 

Det ska bli ett spännande år. Det känns verkligen som att detta kan bli väldigt bra eller en väldig besvikelse. Vi får väl se, antagligen kommer jag krossa :-D

 

Inledde f.ö året med standardplusset ~1250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en till session eftersom jag verkligen inte har något för mig alls. Hittade ett till behövligt + på 1350. Känns gött :-D

 

Gjorde ett lite annorlunda spel som ja tänkte höra lite vad folk säger om.

 

FI spelar nån sorts semiLAG stil 25/18/2,6. Vet inte alls om de är bra eller inte egentligen. Mina tankar var iaf så att han hyffsat ofta floatar flop med 99/TT/FD. När jag checkar turn skriker jag verkligen svaghet och mtp på att han rätt aggro tror ja han skjuter med i princip alla sina drag varav jag kan shovea tillbaka.

 

Betar jag får jag ofta ett jobbigt beslut på river beroende på vad som landar, känns som en aggro spelare kan bluffa bort mig ofta men också klämma värde ur mig när han väl har bättre hand.

 

Har ingen aning om detta är bra eller inte, kanske vrider för mkt på allt....

 

Table Britta 33 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $383.41 )

Seat 2: MoeZart ( $113.3 )

Seat 3: Hakim1337 ( $507.26 )

Seat 4: Engh ( $209.26 )

Seat 5: ES-Rey ( $363.58 )

CobbV posts small blind [$1].

MoeZart posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Kc Jc ]

Hakim1337 raises [$10].

Engh folds.

ES-Rey folds.

CobbV raises [$31].

MoeZart folds.

Hakim1337 calls [$22].

** Dealing Flop ** [ 5h, 8s, Js ]

CobbV bets [$46].

Hakim1337 calls [$46].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

CobbV checks.

Hakim1337 bets [$114].

CobbV is all-In.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en till session eftersom jag verkligen inte har något för mig alls. Hittade ett till behövligt + på 1350. Känns gött :-D

 

Gjorde ett lite annorlunda spel som ja tänkte höra lite vad folk säger om.

 

FI spelar nån sorts semiLAG stil 25/18/2,6. Vet inte alls om de är bra eller inte egentligen. Mina tankar var iaf så att han hyffsat ofta floatar flop med 99/TT/FD. När jag checkar turn skriker jag verkligen svaghet och mtp på att han rätt aggro tror ja han skjuter med i princip alla sina drag varav jag kan shovea tillbaka.

 

Betar jag får jag ofta ett jobbigt beslut på river beroende på vad som landar, känns som en aggro spelare kan bluffa bort mig ofta men också klämma värde ur mig när han väl har bättre hand.

 

Har ingen aning om detta är bra eller inte, kanske vrider för mkt på allt....

 

Table Britta 33 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $383.41 )

Seat 2: MoeZart ( $113.3 )

Seat 3: Hakim1337 ( $507.26 )

Seat 4: Engh ( $209.26 )

Seat 5: ES-Rey ( $363.58 )

CobbV posts small blind [$1].

MoeZart posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Kc Jc ]

Hakim1337 raises [$10].

Engh folds.

ES-Rey folds.

CobbV raises [$31].

MoeZart folds.

Hakim1337 calls [$22].

** Dealing Flop ** [ 5h, 8s, Js ]

CobbV bets [$46].

Hakim1337 calls [$46].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

CobbV checks.

Hakim1337 bets [$114].

CobbV is all-In.

 

Jag tror du överreppar din hand här, hur ofta synar han svagare hand egentligen på turn? Aldrig. om du däremot bettar turn och låter han shovva kan du få in pengarna mot en range som du leder mot. Som spelat skulle jag checksyna hellre än CRAI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du överreppar din hand här, hur ofta synar han svagare hand egentligen på turn? Aldrig. om du däremot bettar turn och låter han shovva kan du få in pengarna mot en range som du leder mot. Som spelat skulle jag checksyna hellre än CRAI.

 

Jo precis överreppar min hand gör jag ju garanterad, det spelar dock ingen roll i det resonemanget jag förde, alltså att det finns så otroligt många dragkombos han kan ha här och det är därför jag gör spelet. Om han väljer att syna min shove då eller inte beror ju inte på min handstyrka utan om han anser att han har odds för det eller inte. Så det blir ju en valuebet även om ja kanske reppar överpar eller vad jag nu reppar.

 

Om du väljer checksyn, vilka rivrar checksynar du igen och vilka foldar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis överreppar min hand gör jag ju garanterad, det spelar dock ingen roll i det resonemanget jag förde, alltså att det finns så otroligt många dragkombos han kan ha här och det är därför jag gör spelet. Om han väljer att syna min shove då eller inte beror ju inte på min handstyrka utan om han anser att han har odds för det eller inte. Så det blir ju en valuebet även om ja kanske reppar överpar eller vad jag nu reppar.

 

Om du väljer checksyn, vilka rivrar checksynar du igen och vilka foldar du?

 

Check foldar bara om ett A kommer och beroende på hur stort han bettar, CRAI på kung och bara syn på resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså fy fan vilken jävla lirare han är8-).

 

Roligt att han drog ut mig först i en 1,5k pott sen i en 2k pott sen rivrade jag triss mot hans turnade stege som också blev 2k pott, finns det något lättare sätt att förlora pengar förutom att kanske spola ner dem i toaletten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar nu och har precis haft min största förlustdag nånsin. Som jag skrev förut blev jag utrivrad 2 gånger och kom i en setup en annan. Detta följdes av riktigt dåligt spel och ännu mer riktigt sjuka setups.

 

Får väl ta nya tag även om spelandet känns grymt tungt nu, hade gått så bra, 1 förlustdag sen 13e december sen skiter sig allt genom att ta förlusterna för 10 dagar på 1 dag.

 

Hur som helst vet jag ju att jag kan spela och plussa fint. Denna varians gör mig tyvärr galen. Varför ska psykologin vara så klurig för...

 

Rullen ligger iaf nu åter på 15k vilket ändå får anses vara ok då den var 2k för 2 månader sen. Nu äre bara att vända på steken och försöka hitta ett par fina + så kanske man kan få en hyffsad månad i januari ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...