Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inga fler kommentarer på 88an?

 

Spelat lite ikväll men har verkligen inte stött på några intressanta händer alls. Spelade en hand dåligt i en 4betad pott som kostade 650 kr, annars va de mest standard spel. Sprang helt okej och slutade nästan 2 inköp upp.

 

I övrigt har jag gått o blivit halvsjuk vilket känns lite trist. Ska försöka sova lite bättre så kanske de går över snabbare, har ju faktiskt kommit igång med träningen rätt bra så hade varit tråkigt att behöva ta ett längre uppehåll. Ännu ett skäl att inte festa i helgen utan istället köra grindhelg, bra tillfälle mtp att de är löning!

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga fler kommentarer på 88an?

 

 

 

Nja jag vet inte om jag är något big fan av det där spelet.

Jag har svårt att tro att du har tillräckligt med FE för att göra det där spelet. Du får ju liksom nästan aldrig syn av något du slår, förutom drag som bommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja jag vet inte om jag är något big fan av det där spelet.

Jag har svårt att tro att du har tillräckligt med FE för att göra det där spelet. Du får ju liksom nästan aldrig syn av något du slår, förutom drag som bommar.

 

Mja, jag gör det ju för värde iofs. Tror ändå han måste syna med en hel del händer han skjuter med då han tror sig vara commited, han bör ju skjuta ganska light också för att "försvara" sin hand.

 

Iaf så synade han, river spader 3 och han muckar. Ingen aning vad han hade faktiskt men blev lite konfunderad då eftersom färgkortet landa och jag vann ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra en helkväll med poker men vafan. Det är så sanslöst bra väder i Oslo att man verkligen inte kan göra annat än grilla. Efter grillningen blir det ölbingo, får se hur nykter/onykter jag är och om det blir nå lir senare. Årets första grillning står på dörren.

 

Later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra en helkväll med poker men vafan. Det är så sanslöst bra väder i Oslo att man verkligen inte kan göra annat än grilla. Efter grillningen blir det ölbingo, får se hur nykter/onykter jag är och om det blir nå lir senare. Årets första grillning står på dörren.

 

Later!

 

Inte bra med Damer i Oslo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bra med Damer i Oslo?

 

Hehe jofan :-) Träffa faktiskt en del fina jenter igår, 90er som ska ta studenten. DVS perfekt... :-D

 

:roll:

 

Hah fan längesen man hörde nåt från dig, leeeeeege?! :-)

 

Ja de va ett tag sen :) allt rullar på faktiskt, bor i oslo typ två månader till sen blir de tillbaka hem till sundsvall. Själv då? Hur går pluggandet och djandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska händelserik gårdag faktiskt. Jag tänkte spela mycket men de blev inget alls. Ganska rolig grej som hände där btw, när vi kom dit hade inte bingon börjat och jag köpte en öl och tog mig mot toaletten, på väg in till toan öppnades en dörr och jag kikade in lite snabbt (svårt att inte kolla). Där inne satt typ 20 pers vid 3 st pokerbord och lirade. Jag gick ganska snabbt till baren, tog ut lite pengar och rakt in till pokerborden. Jag var rätt full och låtsades vara helt katastrofal, openraisade till 30 (dom spelade 1/2) och visade upp min fina bluff när jag vann potten. As roligt att se när alla tittade på varran och småskrattade. Det roliga var att alla var helt otroligt jävla dåliga, tyvärr gick det sanslöst jävla segt och jag orkade inte mer än typ 15 händer innan jag ville festa istället. Tror man hade kunnat göra rätt bra pengar där om man orkade sitta nåra timmar.

 

På ölbingon kom det senare massa 90er (dom festar mycket nu i Oslo eftersom dom går ut gymnasiet). Började prata med en rätt snygg tjej sen sa polarna att vi skulle dra så vi drog upp, sen insåg dom att klockan va typ 1 och det inte var någon idé att dra så vi gick tillbaka. Tog en stund att hitta jentan men gick ju efter ett tag. Tyvärr blev det inget av med henne eftersom jag började skämtbråka med polaren och måla med en penna i hans ansikte så jag blev visst utslängd av vakten... :roll:

 

Hur som helst så tänkte jag ju lira ikväll men nu kom lite kompisar och peppar som fan så det blir utgång istället. Får nöta nån annan gång istället :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de va ett tag sen :) allt rullar på faktiskt, bor i oslo typ två månader till sen blir de tillbaka hem till sundsvall. Själv då? Hur går pluggandet och djandet?

 

Nice, du har varit där länge nu ju?.. Hah jaa va ska man säga, pluggandet rullar väl på, börjar lessna lite dock.. djandet har ju alltid bara varit på skoj men va rätt längesen ja rörde grejerna faktiskt! Försöker ta och lära mig de här jävla skitspelet nån gång, lirar NL50-100 iaf och startar coaching med en DC-coach på måndag så förhoppningsvis kanske man kan sluta med alla fiskmoves en gång för alla :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, du har varit där länge nu ju?.. Hah jaa va ska man säga, pluggandet rullar väl på, börjar lessna lite dock.. djandet har ju alltid bara varit på skoj men va rätt längesen ja rörde grejerna faktiskt! Försöker ta och lära mig de här jävla skitspelet nån gång, lirar NL50-100 iaf och startar coaching med en DC-coach på måndag så förhoppningsvis kanske man kan sluta med alla fiskmoves en gång för alla :-P

 

Mm vart längre än det var tänkt från början, va ju så kasst med jobb. Finanskrisen slog till även här...

 

Hehe låter bra det :-) Vad ska du köra för coach och vad kostar det? Tror det är en ganska bra grej men tycker iofs att man bör slå lägsta nivåerna själv ändå. Tror iofs det kan löna sig rätt snabbt, det är ju bara några inköp, och det är väl så man får se det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tänkte ju lira en hel del idag men bakis som man var blev de inte så mycket spel på morgonen. Tog sen en kebab med 4 kompisar, kycklingkebab obv eftersom den vanliga kebaben smakar spya i Norge. Sen dess har jag bråkat med internet som vägrar fungera normalt, går att sitta på internet förutom att det lägger ner lite då o då. Känns inte så aktuellt att lira däremot, har haft nog med förstörda inköpspotter när internet lagt ner. Orkar fan inte med sånt.

 

Lite tråkigt att de inte va lika bra väder idag som igår, va så sanslöst jävla bra igår asså, man blir ju lycklig in i själen av detta väder. Fick lite färg igår också, brorsan klagade på mig när han va här på besök att jag va vit så jag får väl kämpa på lite :-D

 

Ska se om jag hittar några intressanta händer, har ändå fått in 1,5k händer i helgen tror jag så helt dött har det inte varit. Ser faktiskt bra ut för månaden också :-)

 

På nåt sätt känns det jävligt bra att jag tog festandet och solandet före pokern den här helgen även om de var löningshelg. Lirade så äckligt mycket under påsk att jag typ tänkte i pokertermer hela tiden, kändes som att jag var sinnessjuk typ. Lika bra att inte lira sönder hela helgen även om de vore roligt att krossa löningsfisken och dra in cashen :-D

 

Fan vad jag skriver. Later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand från idag, tror inte jag kan få in det bra alls med bet/syn men min hand är ju definitivt en värdehand så jag kör CRAI istället, okej spel?

 

finns det nån annan vettigare linje?

 

fi är okänd då han precis kom till bordet

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,002)

BB ($960)

Hero ($1,128)

CO ($534)

BTN ($902)

 

Dealt to Hero Q:club:A:spade:

 

fold, SB raises to $17.50, BB calls $17.50, Hero raises to $80, fold, SB calls $62.50, fold,

 

FLOP ($182) 6:club:9:heart:J:heart:

 

Hero bets $125, SB calls $125,

 

TURN ($432) 6:club:9:heart:J:heart:A:diamond:

 

check, SB bets $324, Hero raises to $923

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar dagen 3100 upp efter att ha nött sen jag slutat jobbet, bara middag mellan, försöker nöta så mycket som möjligt nu när jag ändå är sjuk (träningspaus) och samtidigt vill hitta på annat roligt på helgerna. Blev ett fint pluss men inte överdrivet ändå, kunde varit bättre då jag förlorade 2 st KK mot QQ allin pre varav ena var på 5/10, riktigt sura faktiskt.

 

Internet fortsätter dampa och idag dog det igen, har dock haft tur på senaste tiden då det inte har dött i allt för stora potter. Idag tappade jag bara en 200pott, vet inte om ja skulle vunnit eller förlora den dock.

 

Aja, vore roligt om nån duktig eller iaf nån kommenterade och gav sina tankar på AQ handen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand från idag, tror inte jag kan få in det bra alls med bet/syn men min hand är ju definitivt en värdehand så jag kör CRAI istället, okej spel?

 

finns det nån annan vettigare linje?

 

fi är okänd då han precis kom till bordet

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,002)

BB ($960)

Hero ($1,128)

CO ($534)

BTN ($902)

 

Dealt to Hero Q:club:A:spade:

 

fold, SB raises to $17.50, BB calls $17.50, Hero raises to $80, fold, SB calls $62.50, fold,

 

FLOP ($182) 6:club:9:heart:J:heart:

 

Hero bets $125, SB calls $125,

 

TURN ($432) 6:club:9:heart:J:heart:A:diamond:

 

check, SB bets $324, Hero raises to $923

 

Tycker det är bra spelat. Enda handen jag ser som han kan slå dig med är väl AJ eller AKhjärter. Tror inte han sitter på set eller 2par på flop givet action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...