Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså nu börjar det bli lite mkt... förlorat en KK mot KK idag då han drar 4kortsfärgen, ett set där han drar 4outarn med hålpipan samt ett AA där han drar 2outarn för set på rivern. Alla dessa är 2k potter... wtf

 

Okej för att svs vill gula mig i denna jävla missär. Men för i helvete. Var lite snäll såhär kring påsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kämpa på cobby, det vänder tillslut.

 

De sjuka är att det faktiskt vände. Låg som värst -7000 idag men vänt det till +1300 nu. Spelar inte för tillfället men får se om jag kanske spelar lite till senare.

 

Var riktigt vidriga utdragningar där ett tag, sen vände det, klonkade inte jättehårt egentligen men fick betalt med alla TP's och alla bluffar gick in så plötsligt hade man vänt skiten.

 

Vetifan om ja vågar sätta mig igen nu.. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar typ 5000+ idag har sprungit fint drog bla ut en AA med QQ. Åkte dock på en KK mot AA allin pre så de är väl halvjämnt...

 

Rolig hand från dagen :-D

 

Tänkte skjuta river för att få bort lite drag sen insåg jag att jag leder över drag och FI inte är speciellt bluffig...

 

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 4: CobbV ( $977.50 USD )

Seat 5: Lizaa ( $857.87 USD )

Seat 1: koongen ( $595.81 USD )

Seat 2: NewIngron ( $1525.32 USD )

Seat 3: valencia ( $1166.50 USD )

CobbV posts small blind [$2.50 USD].

Lizaa posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 4d Ad ]

koongen calls [$5.00 USD]

NewIngron folds

valencia calls [$5.00 USD]

CobbV calls [$2.50 USD]

Lizaa checks

** Dealing Flop ** [ 7d, 8c, Kd ]

CobbV bets [$20.00 USD]

Lizaa folds

koongen calls [$20.00 USD]

valencia calls [$20.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

CobbV checks

koongen bets [$40.00 USD]

valencia calls [$40.00 USD]

CobbV raises [$200.00 USD]

koongen folds

valencia calls [$160.00 USD]

** Dealing River ** [ Qc ]

CobbV checks

valencia checks

CobbV shows [4d, Ad ]

CobbV wins $507.01 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejehejehej allihopa!

 

Efter dagens breakeven session på 5/10 fick jag lust att spela lite 2,5/5 ikväll o varva ner. Sprang på rätt fint mot superfiskarna där och hittade 2,3k+et så slutar dagen 2100 upp. Känns finfint.

 

Har tyvärr inga intressanta händer att lägga upp så de får vänta, en liten rolig grej var att jag lyckades med tre st 3barrels första 150händerna. Inte så likt tajta mig... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg en del minus sen händer denna.. rätt roligt att folk tar 3bets personligt...

 

3betat denna killen typ 5öppningar irad :-D

 

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, April 17, 08:34:52 ET 2009

Table Diana Turbo 29 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Fredde_87 ( $1349.51 USD )

Seat 2: CobbV ( $1213.76 USD )

Seat 3: britt82 ( $295.28 USD )

Seat 5: Flarpen ( $180.00 USD )

Seat 4: Slobol ( $365.67 USD )

britt82 posts small blind [$2.50 USD].

Slobol posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Th Qh ]

Flarpen folds

Fredde_87 raises [$20.00 USD]

CobbV raises [$70.00 USD]

britt82 folds

Slobol folds

Fredde_87 calls [$50.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6c, Tc, Ts ]

Fredde_87 checks

CobbV bets [$100.00 USD]

Fredde_87 raises [$345.00 USD]

CobbV calls [$245.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Fredde_87 bets [$837.50 USD]

CobbV calls [$798.76 USD]

** Dealing River ** [ 4d ]

Fredde_87 shows [7s, 7h ]

CobbV shows [Th, Qh ]

Fredde_87 wins $38.74 USD from main pot

CobbV wins $2420.02 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg en del minus sen händer denna.. rätt roligt att folk tar 3bets personligt...

 

Ja, det finner jag också väldigt komiskt och det inträffar relativt ofta. Spelade mot radicalen i förrgår på 2 bord och det blev väldigt mkt 3 och 4-betande. Efter en stund blir ena bordet HU och jag sitter ut och lämnar. Han ber mig då komma tillbaka på andra bordet eftersom jag uppenbarligen har något otalt med honom. Jag "lollar" och säger att jag visst kan spela honom men att han får sätta sig på ett HU-bord isf.

 

Vadå otalt liksom? Jag har aldrig bytt ett ord med snubben och inte spelat speciellt många händer heller. Jag trodde det var poker vi spelade? Alltid trevligt om man kan få FI's på tilt iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finner jag också väldigt komiskt och det inträffar relativt ofta. Spelade mot radicalen i förrgår på 2 bord och det blev väldigt mkt 3 och 4-betande. Efter en stund blir ena bordet HU och jag sitter ut och lämnar. Han ber mig då komma tillbaka på andra bordet eftersom jag uppenbarligen har något otalt med honom. Jag "lollar" och säger att jag visst kan spela honom men att han får sätta sig på ett HU-bord isf.

 

Vadå otalt liksom? Jag har aldrig bytt ett ord med snubben och inte spelat speciellt många händer heller. Jag trodde det var poker vi spelade? Alltid trevligt om man kan få FI's på tilt iaf :)

 

Haha skön historia. Speciellt när det gäller en reg som faktiskt borde veta bättre :-P

 

Att FI's tiltar av detta kan jag ändå förstå, det är ju rätt jobbigt. Men är man smart lämnar man bara bordet om det inte är allt för juicy :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...