Gå till innehåll

Vad betyder 0.05/0.10


jupiter

Recommended Posts

0.05/0.10 är storleken på mörkarna, normalt sett no limit med 10$ som maxinköp.

 

Levla veti fan:

 

Level (spelterm)

Från Wikipedia

(Omdirigerad från Levla)

Hoppa till: navigering, sök

 

Level eller nivå är en term inom bords- och datorrollspel som med ett siffervärde visar hur bra en rollperson är. Även fiender, magier och så vidare kan ofta beskrivas med en level. I levelbasserade spelsystem samlar man i regel på erfarenhetspoäng som vid vissa förutbestämda intervall belönar karaktären med en ny level som ger en allmän höjning av dennes värden. Att gå upp en nivå kallas ofta för att levla. Ett exempel på spel som använder levels är Dungeons & Dragons som också ligger till grund för många datorrollspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser levla som det svenska ordet för 'level', ett verb som har sitt ursprung antingen i twoplustwo-forumet eller närliggande kretsar.

Det betyder att man är ironisk, dvs inte skriver exakt vad man menar. Ironin är analog till hur man i poker kan tänka på olika nivåer typ zeroth 'vilka kort har jag', first 'vilka kort har fi', second 'vilka kort tror fi att jag har'. Man lägger sig alltså med fördel en meta-nivå högre än meningsmotståndaren.

Ibland ser hela diskussionstrådar på forumet ut som en enda stor level. Det innebär att de flesta är ironiska, dubbelironiska, trippelironiska, låtsas vara bittra fiender men bara har roligt .

Bästa försvaret mot levling är att ignorera den och diskutera med allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...