Gå till innehåll

Rik av en slump


ElegantBB

Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är väl fråga om en serie i 7 delar, vad del 2 i veckan.

 

Nej allt finns inte på svt play, det mesta av eget material, vissa utländska serier i tex 7 dagar efter dom sändes på tv om dom har deal tex Ashes to Ashes var en sån, men den danska dokuserien verkar inte ha nån sån deal att visas på webben.

 

del 2 den 22 dec.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=74537&selectedDate=20081222

Rik av en slump

 

Dansk dokumentärserie från 2007. Del 2. Peter Jepsen, Henrik Sørensen och Poul Frederik Jensen har alla tre blivit plötsligt och oväntat rika. Pengar skapar möjligheter till att leva ett liv i lyx, men de tre hanterar sin nyvunna rikedom på helt olika sätt. En faktor att ta med i beräkningarna är jantelagen, då omgivningen ibland reagerar med både missunnsamhet och avundsjuka.

Även i SVT24 23/12 och SVT2 27/12

BREDBILD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K, men hur var det med dokumentärens värderingar gentemot pokerspel? Vilka bilder av spelet förmedlades? Hade han blivit rik "av en slump"? Hade han "lika gärna kunnat förlora hus och hem"?

 

 

efter att ha kollat på den medan jag grndade så sa de absolut ingeting om hurvida poker är gambling eller inte ivf. de koncetrerar sig på personerna och hur de upplever sin rikedom och hur det påverkat de inte ifall de skaffade sig pengar via EV+/EV- metoder.

 

jag skulle nog tro att den får några fiskar att nappa på både poker och tyvärr även lotterier

 

en annan positiv sak var att de andra var fula och feta medan grindern var fit och snygg, dessutom hade han en het tjej och bättre klädsmak än de andra, så hoppas att folk förstår att det är poker de ska prova och inte keno.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man hitta dokumentären? inga länkar (förstås!) utan kom gärna med reads!

Kommande visningar

Rik av en slump

12:35 - 13:05 imorgon på SVT2

Rik av en slump

09:00 - 09:30 den 28/12 på SVT Europa

Rik av en slump

21:30 - 22:00 den 29/12 på SVT2

Rik av en slump

22:00 - 22:30 den 29/12 på SVT Europa

Rik av en slump

20:30 - 21:00 den 30/12 på SVT24

Rik av en slump

23:40 - 00:10 den 1/1 på SVT2

Rik av en slump

23:40 - 00:10 den 1/1 på SVT Europa

Rik av en slump

09:05 - 09:35 den 4/1 på SVT Europa

 

tydligen hade jag fel innan, 3 avsnitt är serien(vet inte varifrån jag fick 7...kanske jag råkade träffa en hålpipa med river 7 eller nåt samtidigt jag skrev)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Het och het... Var hon inte lite väl smal?

 

 

vet inte vad du har för preferenser eller fetischer men det är bara att tuta och köra för min del.

 

däremot om hon var i klass med lottobarnets Shelby låter jag vara osagt.

 

 

 

 

Jag förstår dock inte hur lottobarnet har råd med allt då 22miljoner inte är så mycket pengar. antar att killen är gul efter 5-6år precis som alla andra lottobarn som klånkat i keno och sedan slaskat bort allt på en dag för att nästa sitta och fundera på var pengarna tagit vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...