Gå till innehåll

Från statoil till microstakes!


trixxter

Recommended Posts

Ett års slavande på statoil, två års tofflande, hundratusentals kronor 'investerade' i ett förhållande, nu står jag här;

nybliven singel, arbetslös, semi-fattig och ingenstans att bo.

 

Nu har jag tänkt glida runt som en liten parasit och bo hos folk som orkar med mig, grinda för att överleva, och tillslut landa i göteborg. Det här blir helt enkelt en dagbok om alkohol, patetiska raggningsförsök vs skrytsamma erövringar, en gnutta självömkan och kanske lite poker då och då. Slänger nog även gärna in ett inlägg eller två om lite käk, styrketräning och liknande ibland, för det är ju aldrig fel.

 

Jag heter Johan, och mitt huvud täcks av dreads. Jag lyssnar gärna på hårdrock och metal, men inte är det fel på lite trance-dunk ibland. Helst av allt hade jag gått i ide under vintern, för att slippa sova på sommaren och alla dess festivaler, där jag lever som bäst..

 

Slänger upp ett inlägg om lite poker senare, för nu måste jag iväg till systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett års slavande på statoil, två års tofflande, hundratusentals kronor 'investerade' i ett förhållande, nu står jag här;

nybliven singel, arbetslös, semi-fattig och ingenstans att bo.

 

Nu har jag tänkt glida runt som en liten parasit och bo hos folk som orkar med mig, grinda för att överleva, och tillslut landa i göteborg. Det här blir helt enkelt en dagbok om alkohol, patetiska raggningsförsök vs skrytsamma erövringar, en gnutta självömkan och kanske lite poker då och då. Slänger nog även gärna in ett inlägg eller två om lite käk, styrketräning och liknande ibland, för det är ju aldrig fel.

 

Jag heter Johan, och mitt huvud täcks av dreads. Jag lyssnar gärna på hårdrock och metal, men inte är det fel på lite trance-dunk ibland. Helst av allt hade jag gått i ide under vintern, för att slippa sova på sommaren och alla dess festivaler, där jag lever som bäst..

 

Slänger upp ett inlägg om lite poker senare, för nu måste jag iväg till systemet.

 

 

Hehe , skön start..

Önskar dig God jul och lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ohoo, julklapp till mig själv. En hel buffé av flasköl av alla slag, en Bacardi razz och ett par 7.0-cider ( alltid fint med lite saft att börja med i bakfyllan ;) ).

 

Nu ska jag åka till Nässjö för att fira lite jul med släkten och festa med gamla polare.

 

Ska försöka följa :)

 

Om du orkar kan du berätta vad du menar med pengar förlorade på förhållandet...låter ju typ som du var rik och hon drog med dina pengar.

 

Vad lyssnar du på för metal???

 

Riktigt så dramatiskt var det inte.. :) Visst hade jag en del pengar till att börja med, och tjänade även under förhållandet.. Men kvinnoälskare som man är så skämde jag bort henne ganska rejält, bara mig själv att skylla. Men det var ju trevligt under tiden :)

 

Jag är inte så mycket för det hårdaste, mer melodiskt. Finntroll, Korpiklaani, Volbeat ( ifall det nu räknas till metal ), hmm.. Disturbed, Killswitch engage, lite Arch enemy och Childrem of bodom har man lyssnar på förr.

 

Vad lyssnar du själv på?

 

-

 

Poker ja! Hmm, jag spelar just nu microstakes på Unibet, har 'krossat' nl€20 under december och drar väl mig uppåt till nl€50 nu i januari. Spelade precis en liten session på 2.5K händer :o för att jaga breakeven, men inte fan lyckades jag för det. 1.5 bi back på hyffsat bra lir..

 

 

December:

nl20dec2.JPG

 

 

Nu måste jag verkligen dra mig, ni lär höra om mina fyllebravader senare i veckan., behöver verkligen lite kvinno-"kärlek" just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, jag kan fan inte sluta le. Av någon outgrundlig anledning hamnade jag i staden jag växte upp i, och inte besökt på flera år, igår. Och vilken kväll det blev.. 19 år, låååånga ben, perfektion, jag sprang på mitt gamla ex :D och sexigare än så blir det inte. Blackjack-plussande och drinkarna flödade, jag är nöjd 8-)

 

Ikväll blir det lugnt, tänkte försöka pressa in ett par tusen händer poker, då det blivit dåligt med sånt de senaste dagarna.

 

Lycka till Promoe. Har du mycket pengar att röra dig med just nu eller är det bara pokern som räddar dig ? Kul iaf, denna kommer följas

Vad kommer du ifrån?

hmm, jadu,. jag fick en slutlön från jobbet som jag klarar mig på ett litet tag, och så har jag ju min lilla online-rulle. Tanken just nu är väl att casha ut min RB varje månad, men får se hur det blir.

 

just nu befinner jag mig i jönköping :)

 

Låter nästan lite som mitt liv fast jag har takunder skallen iaf :). hur många bord lirar du? GL

 

jag spelar mellan 4-8 bord, beroende på action och hur bakfull jag är xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Du får uppdatera lite, ;)

 

Han kanske klippte sig och skaffade sig ett jobb. :-P

 

Okok! Haha, nejni, dreadsen sitter kvar, och jobba, det är fan inte min grej ;P

 

Efter drömkvällen på hotellet fortsatte jag och tjejen att träffas, vi impuls-bokade en all inclusive-resa till egypten i januari som vi var iväg på i en vecka.. Ja, allt flöt liksom på perfekt.

 

Eftersom jag i dåläget inte hade någonstans att bo, och det stod en lägenhet ledig i hennes pappas hyreshus, föll det ganska naturligt att vi flyttade ihop efter någon månad :)

 

Just nu bor alltså jag, min perfekta andra hälft, och katten Geisha i en 2a i min gamla hemstad. Staden faller mig inte riktigt i smaken, för liten, för tråkig, och det är fortfarande Göteborg som ska bli slutdestinationen ( tycker jag iaf ).

 

Jag har grindat mig igenom nl€50 med ganska stabil plus-statistik, cashat ut varje månad och levt bra på det. Nu har jag en hyffsat fin nl€100-rulle, och spelar också där, jag befinner mig på b2b.

 

Framtidsplanen sträcker sig till augusti, och en månad i thailand. 'Svärfar' hade visst en nybyggd villa där nere :o oops, 'Klonk'.

 

Och med ett leende på läpparna tänker jag tillbaka på min tid på statoil, och ex-kollegorna som fortfarande står där och slavar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...