thegrinders Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Lider verkligen med dig trots att jag inte känner dig, du verkar springa som en nakenråtta:rolleyes: Hoppas de vänder, och när de väl vänder så kommer du sönderrejjjpaa, gl dude Citera
iamivar Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 du är väl redan inbokad på att testa den skånska rigglinan om några veckor? håll ut tills dess så kommer det rulla på finfint sedan Citera
gibbsson Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Ta en/nån veckas paus, byt alla avatarer och bakgrunder och typ stick i väg till nån annan duktig så sitter ni och lirar tillsammans eller att han sitter bakom eller nåt. Håller med på alla punkter. Paus, ut o festa och typ chilla med lite vänner i ngn park och så Tror alla här vet att du är kapabel till pokermässigt. Riktigt segt när man springer kallt bara:( Många bra tips! Kan bara hålla med att en kombo av dessa granterat hade varit nyttigt! Sen att man är degen/envis är inget man kan hjälpa:D Lider verkligen med dig trots att jag inte känner dig, du verkar springa som en nakenråtta:rolleyes: Hoppas de vänder, och när de väl vänder så kommer du sönderrejjjpaa, gl dude tack för lyckönskningen! du är väl redan inbokad på att testa den skånska rigglinan om några veckor? håll ut tills dess så kommer det rulla på finfint sedan Visste inte att vi skulle få ta del av riggen också! Ser ut som de flesta kunde iaf, kommer bli legendariskt. Jag och Luppen kan nog behöva pengar till bussbiljetter om vi fortsätter springa i samma riktning, hoppas Ebi stejkar oss utan makeup . Citera
gibbsson Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Låg nere i soffan med den bärbara och tänkte logga in på ftp för att spela turbon. Får fram "väntar på tillstånd" som man kan få ibland om man är inloggad på en annan dator.. Aha tänkte jag, måste vara inloggad på datorn där uppe.. Försöker logga in på stars, får fram fel lösen 2 gånger irad. PANIK! Springer upp och ftp var inte igång här uppe. Men nu kunde jag logga in på både ftp och stars (har givetvis olika lösen på alla sidor). Givetvis kan jag skrivit fel lösen på stars 2 gånger inget konstigt i det, men att ftp blir väntar på tillstånd känns inte alls bra:S Bara att byta alla lösen och rensa datorerna? Citera
vuns187 Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 yup. logga in på nån polares dator o byt lösen o sen formatera din dator. Citera
gibbsson Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2009 snabbt svar från ftp! Ingen hade varit inne där, hur fan det nu gick till=) Känns som att det fattas lite $ på stars men det kan ha att göra med downswingen också Citera
storkiz Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Full Tilt Poker Game #14121728511: $75,000 Guarantee (102943330), Table 36 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 22:19:31 ET - 2009/08/18 Seat 1: sMokInMySkIzArD (6,965) Seat 2: bobyM (4,055) Seat 3: Parnish (6,130) Seat 4: rev hockey (5,775) Seat 5: ztorkiz (4,686) Seat 6: mendieta19 (5,259) Seat 7: gencass (2,970) Seat 8: rdbarbosa (17,000) Seat 9: Caustic One (2,705) sMokInMySkIzArD antes 25 bobyM antes 25 Parnish antes 25 rev hockey antes 25 ztorkiz antes 25 mendieta19 antes 25 gencass antes 25 rdbarbosa antes 25 Caustic One antes 25 sMokInMySkIzArD posts the small blind of 120 bobyM posts the big blind of 240 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to ztorkiz Parnish folds rev hockey folds ztorkiz folds mendieta19 raises to 480 gencass raises to 2,945, and is all in rdbarbosa folds Caustic One calls 2,680, and is all in sMokInMySkIzArD has 15 seconds left to act sMokInMySkIzArD folds bobyM folds mendieta19 has 15 seconds left to act mendieta19 calls 2,465 gencass shows Caustic One shows mendieta19 shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** gencass shows a pair of Sevens mendieta19 shows a flush, Queen high mendieta19 wins the side pot (530) with a flush, Queen high Caustic One shows a pair of Sevens mendieta19 wins the main pot (8,625) with a flush, Queen high *** SUMMARY *** Total pot 9,155 Main pot 8,625. Side pot 530. | Rake 0 Board: Seat 1: sMokInMySkIzArD (small blind) folded before the Flop Seat 2: bobyM (big blind) folded before the Flop Seat 3: Parnish folded before the Flop Seat 4: rev hockey folded before the Flop Seat 5: ztorkiz folded before the Flop Seat 6: mendieta19 showed and won (9,155) with a flush, Queen high Seat 7: gencass showed and lost with a pair of Sevens Seat 8: rdbarbosa folded before the Flop Seat 9: Caustic One (button) showed and lost with a pair of Sevens Citera
mendieta19 Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 jamen de slutade ju inte så bra sen ändå haha!! Citera
storkiz Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Sista handen är väl ingen höjdare Citera
Teredo Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Bara att byta alla lösen och rensa datorerna? Börja med att scanna hela datorn nu med ditt Antivirus program, för att möjligen hitta ifall du har ett virus eller någon attackerat dig. Har du flera datorer så ska du även scanna dessa efter virus! Jag skulle byta samtliga lösenord på diverse sidor och paltser på internet där mina uppgifter finns. Något som är tokigt viktigt att upperätthålla då du väl installerat om datorn är: 1.) Ha igång en personlig brandvägg, ex. Windows Firewall. 2.) Ha alltid de senaste uppdateringarna/patcharna installerade i Windows. 3.) Installera Antivirus och se till att det alltid är uppdaterat med senaste uppdateringarna/patcharna. Övrigt. Skulle rekomendera att använda Internet Explorer 8 istället för andra webbläsare, den har fått väldigt höga testresultat ur ett säkerhetsperspektiv. GL med grindandet! Citera
Luap Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Börja med att scanna hela datorn nu med ditt Antivirus program, för att möjligen hitta ifall du har ett virus eller någon attackerat dig. Har du flera datorer så ska du även scanna dessa efter virus! Jag skulle byta samtliga lösenord på diverse sidor och paltser på internet där mina uppgifter finns. Något som är tokigt viktigt att upperätthålla då du väl installerat om datorn är: 1.) Ha igång en personlig brandvägg, ex. Windows Firewall. 2.) Ha alltid de senaste uppdateringarna/patcharna installerade i Windows. 3.) Installera Antivirus och se till att det alltid är uppdaterat med senaste uppdateringarna/patcharna. Övrigt. Skulle rekomendera att använda Internet Explorer 8 istället för andra webbläsare, den har fått väldigt höga testresultat ur ett säkerhetsperspektiv. GL med grindandet! Varför inte nyaste firefoxen med noscript och adblock? Vad jag vet/har hört blir det inte så mycket säkrare än så. Har du x64 operativsystem kan du vara extra ball och köra shiretoko (firefox's renodlade 64bitars browser) med samma setup. Då får du inget flash-stöd så att du kan se på youtube och sådant, men säker är du i alla fall! För övrigt skulle jag inte rekomendera windows firewall, utan jag skulle gå på något bättre såsom Eset Smart Security (Det är i grund och botten Nod32 antivirus med firewall, antispam och allt annat fluff). Bitdefender är väl decent också? Reserverar mig för eventuella fel då jag inte är lika påläst som på den gamla goda sweclockerstiden Citera
Teredo Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Varför inte nyaste firefoxen med noscript och adblock? Vad jag vet/har hört blir det inte så mycket säkrare än så. Har du x64 operativsystem kan du vara extra ball och köra shiretoko (firefox's renodlade 64bitars browser) med samma setup. Då får du inget flash-stöd så att du kan se på youtube och sådant, men säker är du i alla fall! Firefox kanske är lika säkert idag men i december månad 2008 rankades Firefox som en av de mest sårbara appliaktionerna som fanns tillgängliga för Windows plattformen. troligen har det åtgärdars men tillförlitningen hos mig har inte förändrats, därav Inetnet Explorer 8. http://blogs.zdnet.com/security/?p=2304 För övrigt skulle jag inte rekomendera windows firewall, utan jag skulle gå på något bättre såsom Eset Smart Security (Det är i grund och botten Nod32 antivirus med firewall, antispam och allt annat fluff). Bitdefender är väl decent också? Windows Firewall är minst lika bra och duger väl....men den kräver mer utav användaren än vad en bundlad Firewall-modul till ett Antivurs program gör. Du behöver bla. specifiera vilka program som du tillåter få åtkomst till internet. Windows Firewall har kanske inte heller lika bra inspektering som ett antivurs men det duger bra. Skulle dock rekomendera en firewall modul som ingår i ett antivirus för att dessa kräver mindre konfigurering från användaren. Hur som, en brandvägg ska vara på! Dock fortfarande viktigast att se till att maskinen är installerad med de senaste uppdateringarna och detta ska ske fortast möjligt efter att dem släppt för att minimera risken för att bli infekterad av ett virus. Brandväggar och antivirus hjälper mkt men det löser inte allt. Citera
ulaf Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 snabbt svar från ftp! Kors i taket! Citera
gibbsson Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Finalborden lyser med sin frånvaro.. Blev precis 12a i 50r turbo... STD Citera
gibbsson Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 1-tabling ftw! Blev iaf 2 itm ikväll och 1k i cashes. Nu blir det paus till söndag vilket jag behöver. Citera
gibbsson Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 1-tablingen lever! ITM i 1k på AP, lite över avg med 17 kvar gogogo Citera
gibbsson Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Otroligt nöjd att få klonka men 20k till hade inte gjort nåt.... Blev 2a i 1k på AP/UB för 28500=) Stage #1841584502 Tourney ID 4558567 Holdem Multi Normal Tournament No Limit 6,000 - 2009-08-20 10:26:46 (ET) Table: 29 (Real Money) Seat #7 is the dealer Seat 3 - MYBALLZURFACE (483,988 in chips) Seat 7 - XRIVERISTAX (406,012 in chips) MYBALLZURFACE - Ante 600 XRIVERISTAX - Ante 600 XRIVERISTAX - Posts small blind 3,000 MYBALLZURFACE - Posts big blind 6,000 *** POCKET CARDS *** Dealt to XRIVERISTAX [10d Kh] XRIVERISTAX - Raises 12,555 to 15,555 MYBALLZURFACE - Raises 42,368 to 48,368 XRIVERISTAX - Calls 32,813 *** FLOP *** [10h 3d 8h] MYBALLZURFACE - Bets 61,238 XRIVERISTAX - Raises 168,000 to 168,000 MYBALLZURFACE - All-In(Raise) 373,782 to 435,020 XRIVERISTAX - All-In 189,044 MYBALLZURFACE - returned (77,976) : not called *** TURN *** [10h 3d 8h] [9s] *** RIVER *** [10h 3d 8h 9s] [7s] *** SHOW DOWN *** MYBALLZURFACE - Shows [Js Qc] (Straight, eight to queen) XRIVERISTAX - Shows [10d Kh] (One pair, tens) MYBALLZURFACE Collects 812,024 from main pot *** SUMMARY *** Total Pot(812,024) Board [10h 3d 8h 9s 7s] Seat 3: MYBALLZURFACE (big blind) won Total (812,024) All-In HI:(812,024) with Straight, eight to queen [Js Qc - P:Qc,P:Js,B:10h,B:9s,B:8h] Seat 7: XRIVERISTAX (dealer) (small blind) HI:lost with One pair, tens [10d Kh - B:10h,P:10d,P:Kh,B:9s,B:8h] Citera
padrinosftw Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Gratz, måste varit en sjuk lättnad Citera
Hakflem Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Fint! Man kan alltid whina sig ur downswings! Citera
Recommended Posts