Gå till innehåll

eisendieta119 äter lax 2011


gibbsson

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så här ska det se ut i dagboken!8-)

 

Jag mår inte bra.. bustat allt utom 1k. Har sjuka smärtor i knät efter ett inhopp i seriepremiären, bara gjort 2 träningar och knät klara helt enkelt inte av maxlöpningar.

Kändes ok när jag spela men nu kan jag knappt lyfta benet:-?

 

Dessutom är jag så trött att jag satt mobilen på ringning och snoozar mig framåt:lol:

 

För trött för att skriva något vettigt så svarar ang handen i morgon.

 

Edit: Klättrat upp till en 8e plats på p5s rankingen=)

 

edit2: bust kkvsAk PÅ RIVERN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Jag tror att det kräver mycket, mycket mer för att spela 2k 500:ingar på stars med + än det krävs för att spela 2k söndagsturrar med plus.

 

De flesta i den här turren, iaf lil, spelar väl dock vinnande i betydligt tuffare turneringar än söndagsturrar. Av det man sett i t ex MTT-videos på cardrunners levlas det en hel del mellan regs, och jag gissar att lilholdem har stor respekt för eisenhower1. Tror att du underskattar tänkandet från de bästa mtt-regsen även om de kanske inte tänker poker i ett lika stort perspektiv som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag ens går vidare med den här diskussionen vill jag diskutera en annan sak lite kort:

 

Det känns lite som att han kan sätta oss på en semisnäv range och vi har typ ingen aning om vad han har utan kör bara på att vi typ tror "att han borde bluffa ofta här för att turneringsdonks är veka mot allins"

 

Känns så jäkla sårbart när han har massa info om oss men vi har lite info om honom, därför jag blir lite äcklad av spelet, men sen så vet jag att alla andra linjer inte är så roliga heller. Sen är det nog inte sant att den enda skillnaden på att han kan sätta oss på max AA skulle vara att han kan värdebetta en triss utan att oroa sig, utan han borde väl bluffa oss rätt så mkt oftare om han vet att vi aldrig kan ha nuts lr close to it, eller har jag fel?

 

Om man är bra på 2k fullring sngs gör ingen skillnad, snarare tvärtom, dom är vekast i stan,bara det att dom är 5-20 BBs proffs typ.

 

Jag håller med om mkt av de tendenser Hjort pratar om, men tycker du fokuserar för mkt på det och underskattar spelarnas uppfattning om varandra en hel del här precis som Ulaf skrev nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du bettar turn med händer som AJhh här så ser jag inte hur du inte ska kunna behålla en checkrange som inte blir totalt slaktad som en direkt följd av detta.. Samtidigt finns det ju knappast något dåligt riverkort för din hand...

 

Du menar att om jag bettar turn med AJhh här så borde alla mina turncheckar vara för att ge upp i princip? Min hjärna blir ägd av dubbelnegationen, har läst meningen säkert 10 ggr nu lol :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du checkar händer som tål river bättre, alternativt redan är väsentligt bättre än AJhh där, och räknar med att dessa checks är tillräckligt många för att balansera upp din check-range?

 

Att bluffa den turnen extremt ofta är väl ett kapitel i sig, och inget jag förväntar mig att du ska kunna lyckas med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du checkar händer som tål river bättre, alternativt redan är väsentligt bättre än AJhh där, och räknar med att dessa checks är tillräckligt många för att balansera upp din check-range?

 

Är väl ganska balanserat om man sällan checkar där?

 

Att bluffa den turnen extremt ofta är väl ett kapitel i sig, och inget jag förväntar mig att du ska kunna lyckas med.

 

Så vi tror att han floatar flopp extremt ofta, men vi tror inte att han kommer ge upp turn ofta om vi bettar? Låter som att AJ står rätt så bra isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då Ramz, så går du alltså för tre gators värde med 77, eller vad är det du säger?

 

Bra fråga, skulle antagligen inte värdebetta 77 på river, dock TT. Skull antagligen göra nån muppig checkfold på rivern med 77 eftersom jag inte tror han floatar turn tom speciellt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag förstår inte varför vi ska betta bort hans floats och underpar med AJhh. Finns betydligt bättre händer att betta än dessa.

 

Det jag vill säga är väl att vi nog behöver bygga upp vårt spel lite mer än att bara ha en väldigt överrepresenterad bet/bet/bet-range. Oavsett om det är för value eller bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul hand

 

PokerStars Game #26947553752: Tournament #200904173, $2000+$100 Hold'em No Limit - Level VI (40/80) - 2009/04/10 17:48:17 ET

Table '200904173 24' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: ActionJeff (17625 in chips)

Seat 2: uri1013 (14540 in chips)

Seat 3: rkruok (8817 in chips)

Seat 4: busto_soon (11085 in chips)

Seat 5: The__Wynn (13450 in chips)

Seat 6: WhooooKidd (28131 in chips)

Seat 7: Odonkor1 (15315 in chips)

Seat 8: Funkdrummer2 (1985 in chips)

Seat 9: august35 (2985 in chips)

uri1013: posts small blind 40

rkruok: posts big blind 80

*** HOLE CARDS ***

busto_soon: folds

The__Wynn: folds

WhooooKidd: raises 160 to 240

Odonkor1: calls 240

Funkdrummer2: folds

august35: folds

ActionJeff: raises 800 to 1040

uri1013: folds

rkruok: folds

WhooooKidd: raises 2240 to 3280

Odonkor1 is connected

Odonkor1: folds

ActionJeff: raises 2240 to 5520

WhooooKidd: folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...