Gå till innehåll

Julklapp, toapapper eller skumpa?


Saint_Bjorn

Julklapp?  

15 medlemmar har röstat

  1. 1. Julklapp?

    • Skumpaflarran
      3
    • En bal (fint) muggpapper
      12


Recommended Posts

Julklapp till bror och hans fästmö.

 

Har redan köpt en flaska skumpa, precis som föregående X år, men kom på att en bal fint toapapper vore mer originellt. Dessutom misstänker jag att brorsan haft mer glädje av skumpan än fästmön (vid närmare tanke kommer han säkert ha mer glädje av muggpappret också...).

 

Hur som helst så tror jag båda kan ta muggpappret med humor, det beror lite på hur jag lyckas leverera klappen och i vilken stämning sällskapet (tjocka släkterna) befinner sig i.

 

Skumpan är som sagt ett säkert men föga överraskande kort.

 

Ska jag köra på skitrullar och hinka skumpan själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte ge bort både skumpa och toapapper?

Hur mycket tror du de är värda egentligen? Själv räknar jag inte med mer än en färdigskrapad trisslott. ;-) Dessutom missar du en väsentlig poäng: jag vill dricka skumpan!

 

Seriöst så har vi ett outtalat pristak inom familjen, jag klev över det med dubbla för ett par år sen och såg att det faktiskt inte var populärt, trots att ingen sa nåt.

 

En nackdel till muggpappret är att det blir jäkligt bökigt att slå in, speciellt om de inte ska kunna känna igenom och misstänka vad det är.

 

Såg att Ica Maxi har öppet till 16 imorgon så jag behöver inte stressa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst så har vi ett outtalat pristak inom familjen, jag klev över det med dubbla för ett par år sen och såg att det faktiskt inte var populärt, trots att ingen sa nåt.

 

Men alltså... det är en bal toalettpapper och en flaska billig skumpa? Inte en jävla porsche liksom...

Jag kan förstå att det blir stelt om man "trampar över" alltför mycket men det här kan väl knappast bidra till stel stämning? Dessutom skrev du att du vill dricka skumpan själv. Saken är klar; ge dem pappret. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...