Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en längre tid spelat Texas Hold´em no limit men har tröttnat på det då jag känner att jag inte kommer nå någon större framgång där utan har mer börjat titta åt Limit och skulle vilja ha en del råd.

Hur lär man sig spelet enklast,läsa böcker, spela, kolla? Har börjat läsa "Holdem med små insatser" av Sklansky, Miller och Malmuth och har tänkt att varva det med att spela lite limit.

1. Är det smartast att läsa korta steg och försöka använda det vid bordet sen eller läsa igenom allting och sen gå tillbaka och använda det i praktiken?

2. Är det bäst att spela en del limit först för att komma igång med spelet och att ha tänket inne när man börjar läsa en bok? Kan säga att jag spelat mest sng och kanske är bättre att man lär sig cash game tänket innan man börjar plugga?

3. Kan det vara en bra idé att skaffa pokertracker redan från början för att hitta luckor sitt spel och förbättra dom redan i början (vilket borde vara enklare)?

4. Är "Holdem med små insatser" den bästa boken om man vill börja med limit på låg nivå? Andra förslag?

Var väl alla funderingar men övriga förslag är mer än välkommna :)

Postad

1. Mixa teori och praktik, större andel teori i början.

2. Viktigast är imo att tänka, du borde inte behöva spela för att tänka.

3. Absolut, eller PO eller HM eller etc.

4. För dig är den nog bäst i och med att du redan börjat på den. Jag tycker

att det är en ok bok.

Tänk på att det är mycket stor skillnad på full-ring och short-handed.

Lycka till