Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto $1/2 Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is MP2 with T :spade: J :heart:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds, , Hero raises, MP3 folds, CO calls, button folds, SB folds, BB calls.

Att höja först in med JTo från MP2 är väl knappast någon självklarhet men i det här läget kändes det rätt. Tror att det är ett ganska 50/50 läge mellan fold och raise faktiskt. Är det ett misstag är det nog det minsta i den här handen.

Flop: 2 :heart: J :diamond: J :club: (6 SB) (3 players)

BB checks, Hero checks, CO checks,

Här försöker jag mig på en checkraise som känns både dum och ganska så döfödd så här i efterhand.

Turn: 5 :club: (3 BB) (3 players)

BB checks, Hero checks, CO checks

Skam den som ger sig, dum som jag är provar jag ytterligare en checkraise som självklart inte går hem.

River: 9 :diamond: (3 BB) (3 players)

BB checks, Hero bets, CO calls, BB folds

Får till slut den lysande iden att man faktiskt kan betta ut när man sitter med Tripps här. Så sjukt svagt som jag spelat handen har jag i alla fall stor chans att få syn av en sämre hand i alla fall.

/Bjorn

Postad

JTo i mp2 hade jag slängt, men ska man ändå spela den och är först in då är det ju lika bra att höja.

På floppen hade jag bettat ut. Om jag hade suttit i CO med 88 eller liknande då hade jag höjt och även bettat turn om det kommit en blank. Om du C-R floppen i det här läget då tycker jag du avslöjar din hand direkt och det blir lätt att mucka ett lägre par. Dessutom är det väldigt många som slentrianmässigt alltid synar floppen efter en höjning med två överkort. Checka mot endast två motståndare efter att ha höjt sätter alltid igång varningsklockan hos mig, och en klar höjning med 88 på floppen kanske istället t.om. blir en check i CO om jag inte sen tidigare vetat att du checkar efter att ha höjt om du missar.

Att sen checka på turn tycker jag inte alls om. Du låter motståndarna frirulla två kort för de 3 big bets + small blind som ligger i potten. Med lite missflyt kan det hela kosta dig 2 bets på rivern + det som ligger i potten när någon av motståndarna sätter sitt mirakelkort.

Postad

Alltså seriöst hur dum får man vara? att först och främst trappa i detta läge är helt idiotiskt, men att du även skriver "försöker mig på en check raise", DÅ FÅR DU EN BET SEN FOLDAR DOM DÅ, så självklart att du har J om du först checkar 2 ggr sedan raisar du honom? du förtjänade inte den potten.

Postad

Först och främst så är jag väldigt tveksam om jag skulle spelat handen, men om jag gjort det (mixa upp spelet?) skulle jag gjort som du och höjt preflop.

Check-raise hade jag nog undvikit av samma orsaker som andra redan kommenterat. Det kommer få en heldel händer att folda.

Däremot är jag osäker om jag skulle bettat floppen. Om fi är benägna att folda lätt skulle jag checkat floppen, om dom har lite respekt för dina bets skulle jag absolut bettat floppen (beror på hur stämningen är och hur du har spelat hitintills). Bettat turn och river känns självklart.

Postad
Lägg dig preflop. Som en jämförelse motsvarar först in i MP2 av UTG i ett 6-max spel. Skulle du verkligen höja med JTo då?

Normalt sett inte nej. Fast så är jag ju mycket sämre på sexmanna än tiomanna också.

Skall väl också säga att jag spelar absolut inte alltid JTo först in från MP2 (snarare tvärtom) utan det är mer en "exploateringsgrej" när bordstämningen och min image är den rätta.

/Bjorn

Postad

Alltså ditt försök till checkraise på flop förstår jag inte. Du floppar alltså triss, chansen att personen efter dig också har triss är minimal, chansen att han satt par i tvåor får väl också ses som i princip obefintlig. Det ända han skulle beta ut med är väl ett pp.

När du checkat flop måste du ju i prinicip också checka turn eftersom det annars kommer tolkas som ett misslyckat slowplay och alla kommer folda. Men jag tycker du lirade fel på flop. Beta ut på sådana här låga nivåer där folk mkt hellre synar än raisar/betar själva.

Postad
Lägg dig preflop. Som en jämförelse motsvarar först in i MP2 av UTG i ett 6-max spel. Skulle du verkligen höja med JTo då?

Normalt sett inte nej. Fast så är jag ju mycket sämre på sexmanna än tiomanna också.

Skall väl också säga att jag spelar absolut inte alltid JTo först in från MP2 (snarare tvärtom) utan det är mer en "exploateringsgrej" när bordstämningen och min image är den rätta.

/Bjorn

JTo är en lätt fold UTG i ett 6-max spel.