Gå till innehåll

PLO10000(SVS) Bluffess i repottad pott.


fredde80

Recommended Posts

Vad gör vi i det här läget? har väldigt få händer på tightguy men har fått uppfattningen att han är ganska dålig (för att vara "highstakes").

 

***** Hand 890685507 *****

50.00/100.00 Omaha (PL) - den 20 december 2008 23:55:34

Karin 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: mr stack (8500.00)

Plats 2: tightguy (21232.50)

Plats 5: fiskfredde (13924.87)

tightguy lägg LM 50.00

fiskfredde lägg SM 100.00

** Giv **

mr stack [N/A, N/A, N/A, N/A]

tightguy [N/A, N/A, N/A, N/A]

fiskfredde [Eh, Kk, 4k, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

mr stack Höj till 350.00

tightguy Syna 350.00

fiskfredde Höj till 1400.00

mr stack Syna 1400.00

tightguy Syna 1400.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 3h, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

tightguy Satsa 2100.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många fler kombinationer är det väl ändå inte? Om man lägger upp tre kort i samma färg på bordet, tar esset i färgen och delar ut tre kort till (till starthanden) får jag det till att det är 40% chans att få ytterliggare kort i den färgen. Tänker man sen också på att det är troligare att man spelar en starthand som innehåller ett suited ace än ett ensamt ess blir det väl snarare 50/50 att man har färgen om man sitter med esset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bättre reads nästa gång hehe..bara en av sveriges bästa omaha spelare :/

 

bluffess funkar inte längre som sagt..damhög färg e typ nya nöten i dagens omahaspel.. gissar du spela pot på flop o han synar med typ set. ser typ 0 händer som han betar hör för att sen folda skulle va om han är helt tom då o det är ju inte otänkbart iof eller så låg färg men den kanske han checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ghena suger väl inte på Omaha? Eller har jag missat nåt? Gillar ditt trashtalk i chatten btw fredde. Du grinar som en bebis när någon spelar subotimalt och klonkar dig men när du gör det själv (dessutom mot någon som aldrig öppnat käften mot dig öht) så är det "ty" etc i chatten som gäller. Fortsätt lira Ghena på hstakes vettja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ghena suger väl inte på Omaha? Eller har jag missat nåt? Gillar ditt trashtalk i chatten btw fredde. Du grinar som en bebis när någon spelar subotimalt och klonkar dig men när du gör det själv (dessutom mot någon som aldrig öppnat käften mot dig öht) så är det "ty" etc i chatten som gäller. Fortsätt lira Ghena på hstakes vettja.

 

Sorry att du råkade ut för det.. är ganska tiltad efter att ha besökt utköping i ungefär en vecka, brukar normalt vara hyfsat städad (förutom mot railbirds som snackar skit) i chatten. Tittade på handen mot dig i efterhand nu, jag floppar top2 turnar färgdrag + delningskort (för du har väl köpt in nöten gissar jag?) .. så jag har 8 outs för färg 4 för kåk + 3 delningskort på turn... så helt optimalt var det kanske inte, men jag har sett värre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man alltid bluffar med ensamt färgess kommer man bluffa ungefär en miljard gånger för mycket. Finns väldigt många fler sådana kombos än färdig färg.

 

Tror att din uppskattning angående en miljard gånger för mycket är mer off än uppskattningarna som de som bare ace bluffar varje gång gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bättre reads nästa gång hehe..bara en av sveriges bästa omaha spelare :/

 

bluffess funkar inte längre som sagt..damhög färg e typ nya nöten i dagens omahaspel.. gissar du spela pot på flop o han synar med typ set. ser typ 0 händer som han betar hör för att sen folda skulle va om han är helt tom då o det är ju inte otänkbart iof eller så låg färg men den kanske han checkar.

 

Hade ingen aning om att det var Ghena, som sagt inte spelat så många händer mot hnm, men han har då visat upp underliga händer vid showdown både 1 och 2 gånger...

 

Jag spelade pot på flop, han degade in med set som stod såklart, måste nog uppdatera mig på dagens omahaspel, bet-shova i det där läget med set har iaf inte jag i min arsenal... men det är klart, står det o väger mellan att jag har bluffess eller nuts så är det ju ett +ev spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att du råkade ut för det.. är ganska tiltad efter att ha besökt utköping i ungefär en vecka, brukar normalt vara hyfsat städad (förutom mot railbirds som snackar skit) i chatten. Tittade på handen mot dig i efterhand nu, jag floppar top2 turnar färgdrag + delningskort (för du har väl köpt in nöten gissar jag?) .. så jag har 8 outs för färg 4 för kåk + 3 delningskort på turn... så helt optimalt var det kanske inte, men jag har sett värre...

 

Hade dig slagen på flop och turn btw och du hade delningsouts+färgouts, kåkdraget var dött.

 

Men menar inte att du spelade apkasst på något sätt, det jag tiltade på var utköpet och hånet obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar vad du tänker och det känns som att det bör funka =)
Jovisst, men här är det väl ett utmärkt läge? Vi har ju backup i form av par i ess (varför ska vi inte leda nu exempelvis) plus dubbla backdoor stegdrag. Om vi "bluffar" i dessa lägen, där vi faktiskt kan springa förbi motståndaren om han råkar ha en hand, så är vi på rätt sida om det hela.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 handat 10% av era stackar inne pre och fi donkbetar ca 2/5 pott. känns ju inte dirket som ett läge där han passar en hyfsad hand om du stoppar in.

Ditt val påverkas alltså inte nämnvärt av att du har "bluffesset", utan situationen e nästan samma med vilken AA hand som helst

 

Om du stoppar in så gör du det för kombinationen att han e tom tillräckligt ofta och när han inte e tom så köper du ut ibland.

 

Nu räcker det inte till i detta fallet,men hade det gjort det hade detta varit ett mkt fint ex på att om man tänker tillräckligt mkt fel så kan det bli rätt ;-).

 

btw eftersom din read på fi va att han var dålig och stoppar in med "svaga" händer(gissar att konstiga betydde svaga) så borde det stoppat dig när du tänkte bluffess läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...