Gå till innehåll

"Varför spela poker?"


fit-for-folo

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

den sociala biten tar stryk rätt hårt för mig när jag har grindat mycket ett tag. speciellet när det går sämre. En vecka tar det ungefär att återhämta mig för att bli någolunda normal helt utan poker då alltså. men under tiden jag lirar är jag lättirriterad.

funderat på att testa på vanliga jobb för att rastlösheten är en annan grej som är jävligt jobbig. tror dock inte det är värt de.... hatkärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frihet,oberoende,lyx.

 

En hög skattefri inkomst med fria arbetstider och fria arbetsplatser worldwide.

Jag kan "jobba" hemma eller på ett asiatiskt lyxhotell.

 

Självklart har detta krävt en utbildningstid som kostade mig ett fragment av motsvarande högskola både ekonomiskt o tidsmässigt.

Är det många i forumet så ligger på den här nivån? :shock:. Det där lät ju som ett uttalande av en pokerlegendar. Själv lyckas jag inte ens få ihop en vettig bankrulle p g a alla utdragningar och annan skit som tar inköp efter inköp. Kom nu inte och säg att det beror på att jag spelar på för hög nivå för med sådant oflyt hade jag inte lyckats bygga en BR ens på micronivå. Man måste ju plussa både kortsiktigt och långsiktigt för att få ihop en stabil grundplåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till 0.50/1 dollarsnivån är onlinepoker inte särskilt roligt alls eftersom det ger för lite för att sitta och invänta hyfsade träffar mot tråkiga feggrinders som bara spelar när de känner sig på säkra sidan. Det är förstås därför många (som jag) fortfarande har svårt för att hålla sig till ett lämpligt MM. Om jag håller mig till rätt nivå i förhållande till min rulle så spelar jag istället lite för löst därför att det annars blir så vansinnigt trist. Jag medger att min personlighet inte lämpar sig för poker eftersom man måste ha en tråkighetuthållighetsfaktor av Guds nåde. Det går dock ofta bra tills jag får ett riktigt coldseat där det inte längre spelar någon roll vad jag gör eller vad jag har på hand. När jag äntligen träffar riktigt bra och tror mig ha potten i hamn så är jag antingen ändå slagen eller blir utdragen. Sådant drabbar mig så förbaskat ofta att jag inte har lyckats bygga någon rulle på flera år. Jag kan dock ändå inte sluta eftersom jag vet att jag stundtals spelar riktigt bra och har t o m fått beröm från motspelare (inte sarkasmer).

 

Oflyt drabbar ju alla men för mig har det med tärningssymbolik blivit alltför många ettor tvåor och treor istället för fyror femmor och sexor. Då kan man helt enkelt inte gå plus i längden så jag önskar att jag hade slutat redan samma år som jag började med nätpoker. Variansen sägs ju i det långa loppet vara detsamma för alla spelare men det är få som tar upp det faktum att en del har en väldigt ojämn varians. Om man under lång tid har sin oflytsandel av variansen innan man "får" sin flytandel så har det ofta hunnit gå för långt åt det negativa att man redan har hunnit sluta med poker när det skulle börja gå bra ;). Jag vet att beskrivningen ser lite naiv ut men ni förstår säkert hur jag menar. Ett fåtal människor har t ex träffats av blixten över 15 gånger medan de flesta aldrig har träffats. Några har faktiskt nästan alltid oflyt i poker medan de flesta har en hyfsat jämn varians. Mitt spelberoende bygger på att hoppet ännu inte har övergett mig om variansteorin, för nu borde väl snart den goda tiden komma? Jag var lite ironisk nu för korten kommer ju även fortsättningsvis att hamna som de vill och det finns ingen pokerskäl som bestämmer att det nu är min tur att få några hotseats på raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte vara riktigt ratt man alls for pokern av allt jag last av dig i den har traden. Inget moneymanagement, inget talamod, tror pa att du blir badbeatad mkt mer an du borde osv. Ocksa 0.5/1 ar en niva som det gar att leva ganska gott pa om man bara ar bra och vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte vara riktigt ratt man alls for pokern av allt jag last av dig i den har traden. Inget moneymanagement, inget talamod, tror pa att du blir badbeatad mkt mer an du borde osv. Ocksa 0.5/1 ar en niva som det gar att leva ganska gott pa om man bara ar bra och vill...

Om man har förmågan att ha stenkoll på flera bord samtidigt ja :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till 0.50/1 dollarsnivån är onlinepoker inte särskilt roligt alls eftersom det ger för lite för att sitta och invänta hyfsade träffar mot tråkiga feggrinders som bara spelar när de känner sig på säkra sidan. Det är förstås därför många (som jag) fortfarande har svårt för att hålla sig till ett lämpligt MM. Om jag håller mig till rätt nivå i förhållande till min rulle så spelar jag istället lite för löst därför att det annars blir så vansinnigt trist. Jag medger att min personlighet inte lämpar sig för poker eftersom man måste ha en tråkighetuthållighetsfaktor av Guds nåde. Det går dock ofta bra tills jag får ett riktigt coldseat där det inte längre spelar någon roll vad jag gör eller vad jag har på hand. När jag äntligen träffar riktigt bra och tror mig ha potten i hamn så är jag antingen ändå slagen eller blir utdragen. Sådant drabbar mig så förbaskat ofta att jag inte har lyckats bygga någon rulle på flera år. Jag kan dock ändå inte sluta eftersom jag vet att jag stundtals spelar riktigt bra och har t o m fått beröm från motspelare (inte sarkasmer).

 

Oflyt drabbar ju alla men för mig har det med tärningssymbolik blivit alltför många ettor tvåor och treor istället för fyror femmor och sexor. Då kan man helt enkelt inte gå plus i längden så jag önskar att jag hade slutat redan samma år som jag började med nätpoker. Variansen sägs ju i det långa loppet vara detsamma för alla spelare men det är få som tar upp det faktum att en del har en väldigt ojämn varians. Om man under lång tid har sin oflytsandel av variansen innan man "får" sin flytandel så har det ofta hunnit gå för långt åt det negativa att man redan har hunnit sluta med poker när det skulle börja gå bra ;). Jag vet att beskrivningen ser lite naiv ut men ni förstår säkert hur jag menar. Ett fåtal människor har t ex träffats av blixten över 15 gånger medan de flesta aldrig har träffats. Några har faktiskt nästan alltid oflyt i poker medan de flesta har en hyfsat jämn varians. Mitt spelberoende bygger på att hoppet ännu inte har övergett mig om variansteorin, för nu borde väl snart den goda tiden komma? Jag var lite ironisk nu för korten kommer ju även fortsättningsvis att hamna som de vill och det finns ingen pokerskäl som bestämmer att det nu är min tur att få några hotseats på raken.

 

Jag skulle nog kunna påstå att du verkligen är dålig på poker efter att ha läst dina poster....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fåtal människor har t ex träffats av blixten över 15 gånger medan de flesta aldrig har träffats.

 

Fel! Världsrekordet i träffad av blixten flest gånger har en skogsvaktare från USA som blev träffad av blixten 7 gånger och överlevde samtliga. Han blev dock av med ett par naglar och diverse kroppshår har jag för mig, samt några brännskador. Han tog senare livet av sig på grund av obesvarad kärlek.

 

Lite off topic kanske men rätt ska vara rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till 0.50/1 dollarsnivån är onlinepoker inte särskilt roligt alls eftersom det ger för lite för att sitta och invänta hyfsade träffar mot tråkiga feggrinders som bara spelar när de känner sig på säkra sidan.

Varför sitta och vänta på hyfsade händer om feg-grindersarna lägger sig så fort dom inte har nötterna?

Det är väl då det är läge att banka på dom tills dom blir tvingade att spela obekväma händer, eller fortsätta ge bort pengar gratis.

 

Det är förstås därför många (som jag) fortfarande har svårt för att hålla sig till ett lämpligt MM. Om jag håller mig till rätt nivå i förhållande till min rulle så spelar jag istället lite för löst därför att det annars blir så vansinnigt trist.

Kan du inte spela på lämplig nivå för att grindersarna är för tighta upp till NL100$?

Klarar du inte av att vinna av nötgrinders på NL100, förstår jag inte hur du ska kunna välja rätt spel och hand range mot spelare på NL200-400!?

 

Att du inte kunnat bygga nån rulle verkar bero helt på dig själv, det hörs tydligt. Och det lär inte bli lättare eller bättre om du skulle ha rulle för NL400 idag.

 

Du verkar ännu inte ha rätt inställning och förståelse för att som helhet kunna spela poker på ett vinnande sätt.

Jag har varit likadan, men till skillnad mot dig insåg jag att det var MITT fel att jag inte kunde bygga rulle eller spela vinnande, och skyllde inte allt på varians och för tighta grinders.

När man resonerar så visar bara att man inte har fått rätt grepp om spelet.

 

Jag förstår hur du menar, och det kanske stämmer på ett sätt till liten del.

Och jag tror väldigt många ser så här på poker, men få vågar säga det rakt ut, för att man antagligen blir sågad.

Men som det låter i dina poster är du inte ute på rätt spår om du vill bli en bra vinnande pokerspelare.

 

Hur länge har du spelat? På vilka nivåer har du spelat mer än 20k händer? Hur många bord spelar du? På vilken sajt?

Frågar inte av nån speciell anledning, men skulle vara intressant o höra vad du gjort i dina pokerdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har förmågan att ha stenkoll på flera bord samtidigt ja :rolleyes:

 

Trådskapare --> Riggdevil här är ditt perfekta exempel. Han har haft typ 5 nick på forumet och är ökänd för sina idéer.

 

Han tror att han har mer otur än andra och det är inte hans fel att han förlorar på poker.

Han drömmer om att vinna de stora pengarna och att turen ska vända för honom.

 

Det han inte inser är att han är en förlorande spelare som aldrig kommer vinna pengar på poker. Flera på forumet har sagt det åt honom men han vägrar förstå.

Se hur han har skrivit det så har du ett perfekt exempel på hur en spelmissbrukare tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar för jag tycker det är kul och man kan tjäna bra med pengar på det. Det känns mycket mera värt att spela poker några timmar per dag istället för att sommarjobba 7-8 timmar per dag iaf. Sen är det såklart spänning och kickar ibland när det är nån jätte pott eller man gör nån stor bluff.

 

Det jag tycker är roligast är när man sitter ett par kompisar och man kan se hur dom andra spelar och man kan ge varandra lite tips osv. Sen är det givetvis kul om nån klonkar lite också :-D

 

Jag satt och gjorde själv ett projekt arbete i skolan om just skicklighet och tur i poker och med andra nätspel. Du kan pma om du vill ha lite tips och inputs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar för jag tycker det är kul och man kan tjäna bra med pengar på det. Det känns mycket mera värt att spela poker några timmar per dag istället för att sommarjobba 7-8 timmar per dag iaf. Sen är det såklart spänning och kickar ibland när det är nån jätte pott eller man gör nån stor bluff.

 

Det jag tycker är roligast är när man sitter ett par kompisar och man kan se hur dom andra spelar och man kan ge varandra lite tips osv. Sen är det givetvis kul om nån klonkar lite också :-D

 

Jag satt och gjorde själv ett projekt arbete i skolan om just skicklighet och tur i poker och med andra nätspel. Du kan pma om du vill ha lite tips och inputs.

 

Ge fan i sånt där! Seriöst, vad är det med dagens ungdom? :-x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel! Världsrekordet i träffad av blixten flest gånger har en skogsvaktare från USA som blev träffad av blixten 7 gånger och överlevde samtliga. Han blev dock av med ett par naglar och diverse kroppshår har jag för mig, samt några brännskador. Han tog senare livet av sig på grund av obesvarad kärlek.

 

Lite off topic kanske men rätt ska vara rätt :)

Jag hade för mig att världsrekordet var över 30 gånger men det var så längesedan jag läste det där. 7 gånger är väl ändå i underkant så är du helt säker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...