Gå till innehåll

Heypoker affiliatestrul


Eddie88

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Och varför kommer du in och är dryg? Du vet inte ens hur mycket det var han försökte ta ut.

 

Precis! Det var ju som sagt inte de $10 han ville ta ut utan sina $100 som han satte in. Det fick han inte och supporten grejade inte det heller. Vem hade inte tiltat då? Det är ju principen inte pengarna.

 

Sen kan jag ju inte tycka att heypoker varit speciellt raka även om de flesta här verkar tycka det.

 

Faktum kvarstår att man har givit ut en deal som är "illegal" på ongame. Sen åker affiliaten fast trots att han varit väldigt försiktig och alltså inte promotat öppet utan bara svarat en kille som kontaktat honom om dealen.

 

Men heypoker vill ju inte kännas vid den utan sänker hans % och säger ju att han är en dålig affe som inte fixat några spelare trots att de själva inte orkat fixat banners mm som han väntat på.

 

Nä... läs igenom allt innan ni dömer nån, visst är han tiltad men knappast hans fel att det hände från början.

 

Enligt mig är det siten som ger deals och inte affiliaten som är skyldig. Tyvärr blir det alltid tvärtom då nån åker fast. På så sätt kan siten lugnt fortsätta med sin buissnes medans affiliaten blir bränd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig är det siten som ger deals och inte affiliaten som är skyldig. Tyvärr blir det alltid tvärtom då nån åker fast. På så sätt kan siten lugnt fortsätta med sin buissnes medans affiliaten blir bränd.

Det är 110% affiliaten som är skyldig. Däremot är det 110% sajtens skyldighet att kommunicera till sina affiliates vad som är korrekt och vad som är inkorrekt marknadsföring.

 

Vi som hängt med lite vet om att Ongame infört rakebackförbud. Om Heypoker missade att informera sina affiliates att de inte får göra detta längre, så skall skuld lastas på dessa såklart.

 

Men det här är väl en jättehöna av en fjäder? OP har alltså affat in noll spelare under ett antal månader. Förståeligt att han inte är prioriterad affe hon Heypoker, speciellt under en omorganisation? Samtidigt har han ju inget att förlora, bara be Heypoker att dra åt helvete och kontakta Bwin, Pokerroom, Redkings, Betsson eller alla andra 100 skin och få en ny deal, han har ju inga spelare att "skydda".

 

För prncipens skull: Jag håller mig väldigt neutral i "skuldfrågan", båda sidor har nog schabblat, men jag tycker dte är riktigt bra att Ongame skickar ut poliser och tar rakebackskitsproblematiken på allvar.

 

Edit: Rb är något du ska förtjäna som trogen kund. Inte maila runt och bara få. Det är min åsikt. Ni vet sedan gammalt varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag får säga sista ordet här, och det går till dig Ola.

 

Först och främst så har jag inte fixat spelare pga av att heypoker lovade fixa text o bilder till min hemsida så jag kunde lägga ut detta.

 

Vilket dom ej gjorde och därför värvade jag ej spelare, utan väntade på just det från deras sida. Sedan är det inget som gjorts om och glömts informerats då jag fixade en 15k rakeare som skulle signa denna veckan, utan han erbjöds endless bonus deal, och killen var på väg att signa fram tills dom kontaktade mig om att en ongame polis kontaktat ongame angående min sajt,

 

Det enda som gjorts av mig i detta fall är att svara på email endast 1 email om endless bonus x8, och om Heypoker senast i veckan säger att det är endless bonus är det knappast mitt fel- hur ska jag informera spelaren? Tror du spelaren i fråga ej vet att alla ongame sajter har typ 8x bonusar, klart han vet och om då Heypoker ger mig endless bonus att erbjuda till spelarna så måste väl jag informera detta till spelaren. Hur fan kan det då vara 110% affiliatens fel,

 

Men som sagt ditt så kallade forum jobbar ju och promotar heypoker eller har gjort det visst fan snackar du massa dynga om affiliaten och inte Heypoker idetta fall, du säger att båda parter har gjort fel, totalt bullshit!!!

 

Är det svar man kan förvänta sig av dig, jag är inte alls förvånad.

 

 

 

 

Sparad msn konversation med supporten på heypoker i september.

 

 

2008-09-04 14:53:11 support@heypoker.com till Eddie- Tänk på att du inte får gå ut på hemsidan att du kan ge dem rullande bonusar...

 

 

2008-09-04 14:53:29 support@heypoker.com till Eddie- För det får man inte för ongame egentligen

 

 

2008-09-04 14:53:37 support@heypoker.com Eddie- Så se till at sköta det snyggt med spelarna

 

 

2008-09-04 14:15:53 support@heypoker.com till Eddie- Tror att det dock är väldigt lätt att locka spelare med "rullande bonusar" + vip shop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 110% affiliaten som är skyldig. Däremot är det 110% sajtens skyldighet att kommunicera till sina affiliates vad som är korrekt och vad som är inkorrekt marknadsföring.

 

Vi som hängt med lite vet om att Ongame infört rakebackförbud. Om Heypoker missade att informera sina affiliates att de inte får göra detta längre, så skall skuld lastas på dessa såklart.

 

Men det här är väl en jättehöna av en fjäder? OP har alltså affat in noll spelare under ett antal månader. Förståeligt att han inte är prioriterad affe hon Heypoker, speciellt under en omorganisation? Samtidigt har han ju inget att förlora, bara be Heypoker att dra åt helvete och kontakta Bwin, Pokerroom, Redkings, Betsson eller alla andra 100 skin och få en ny deal, han har ju inga spelare att "skydda".

 

För prncipens skull: Jag håller mig väldigt neutral i "skuldfrågan", båda sidor har nog schabblat, men jag tycker dte är riktigt bra att Ongame skickar ut poliser och tar rakebackskitsproblematiken på allvar.

 

Edit: Rb är något du ska förtjäna som trogen kund. Inte maila runt och bara få. Det är min åsikt. Ni vet sedan gammalt varför.

 

Varför skulle det vara affiliatens fel? Affiliaten är inte den som i slutändan ger rb-deals det är ju siten. Affiliaten förhandlar fram dealen åt spelaren och får en viss % själv som belöning.

 

Men informera...vad har det med saken att göra? Siten har ju inte givit en deal som va giltig från början och sen har Ongame ändrat reglerna. De har ju givit en deal som de vet är mot reglerna. Dealen gjordes några månader sen och ongame har haft förbud i nåra år. Alltså är det siten som medvetet strider mot Ongames regler och med hjälp av förbjudna deals lockar affiliates att värva åt dem.

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om, läs rät. Jag sa att det också är sajtens ansvar att informera sin affe.

Dealen gjordes några månader sen och ongame har haft förbud i nåra år.
Ongame införde verkligt totalförbud för bara några månader sedan, tidigare har det varit plastförbud.

 

Varför klagar du på pf för, och inte anmäler ärendet direkt till Ongame, om du anser dig blivit vilseledd av Hey?

 

Sedan är det inte mitt forum, och jag skiter fullständigt i Heypoker.

Hey var väldigt bra när Johan och Goran jobbade med det på B2B-tiden, sedan blev de usla, och numera har de ryckt upp sig lite och jag är fullständigt neutral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om, läs rät. Jag sa att det också är sajtens ansvar att informera sin affe.Ongame införde verkligt totalförbud för bara några månader sedan, tidigare har det varit plastförbud.

 

Varför klagar du på pf för, och inte anmäler ärendet direkt till Ongame, om du anser dig blivit vilseledd av Hey?

 

Sedan är det inte mitt forum, och jag skiter fullständigt i Heypoker.

Hey var väldigt bra när Johan och Goran jobbade med det på B2B-tiden, sedan blev de usla, och numera har de ryckt upp sig lite och jag är fullständigt neutral.

 

Jadu... tillåt mig säga detsamma. Jag kan inte se vart jag har klagat på pf? Blandar du ihop mig med Eddie888? Jag har bara påpekat att heypoker inte alls skött detta så snyggt som de flesta här tycker. Jag gav bara min synvinkel på det hela. Läs om, läs rätt.

 

Vem har sagt nått om att det är ditt forum? Inte jag iaf. Läs om, läs rätt.

 

Vart ser du nånstans att jag anklagat dig för att inte vara neutral i frågan? Läs om läs rätt.

 

Plastregler? Betsson bla drog in alla rb-deals för ett år sen efter att fått varningar och böter om jag inte minns helt fel. Plastböter antar jag.

 

När det gäller huruvida det är affiliatens eller sitens fel verkar du inte alls förstå vad jag skriver. Siten har såklart informerat om att det är förbjudet med endless-bonuses "men sköt det snyggt så är det lugnt".

När sen affiliaten åker dit är det enkom hans ansvar. Hyckleri om ni frågar mig. Läs om ,läs rätt?

 

Det jag lackar ur på är siternas hycklerier. Erbjud rb men åker du dit så känner vi inte dig. De vill ju ha in spelarna genom otillåtna deals sen låtsas de som om det regnar när det uppdagas.

 

Ska du vara dryg besservisser se då fan till att läs rätt från start tack

 

Avd läs om , läs rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blandar du ihop mig med Eddie888?
Ja, det gjorde jag. Delvs kan det skyllas på sen timme, delvis på ganska kraftig berusning (Minto ftw) och delvis på att han tidigare skrev att ni satt bredvid varandra. Mitt svar är egentligen till inlägget ovanför dig, där Eddie skriver om "mitt forum"
Siten har såklart informerat om att det är förbjudet med endless-bonuses "men sköt det snyggt så är det lugnt".

Och var skötte han det snyggt, genom att svara på ett mail från en random mailare? Ja, Hey har skött det jävligt illa, det medges. Men OP är mycket medveten om att han bryter mot reglerna. Två fel gör inte ett rätt. Hey gör rätt som "stänger av" affen, och Ongame gör fel som inte stänger av hey för samma sak.

 

Hade jag varit ansvarig på Ongame så hade hey minst fått myckat kraftiga böter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dryg är jag av bara farten, ber om ursäkt för det

 

Fyndigt och ödmjukt svar, WP! Får jag använda det? (Känner på mig att det kommer att bli användbart :))

 

OPs flesta inlägg är i konspirationstråden.

 

;)

 

Minto ftw

 

Indeed.

 

Nåja, sakfrågan. Jag tycker det står fullkomligt klart att OP är utan skuld i sak. Det han möjligen kan hållas ansvarig för är att han kommunicerar illa här och möjligen i andra fora.

 

Hey erbjuder en deal som är solklart emot reglerna. Skitbra tycker jag, men det är oviktigt vad jag tycker i den frågan - faktum är att den är emot reglerna. Vill Hey inte att deras affar ska erbjuda denna deal, så ska de heller inte erbjuda den till sina affar - det är ju att be om att de ska promota just denna deal (vilket det också är uppenbart att de vill att de ska göra). Vad affarna sen använder för svepord i privata konversationer via MSN, det är oviktigt, då det inte ändrar innehållet i dealen.

 

OP har, så vitt jag kunnat utläsa, fått en deal och promotat just denna deal i termer som beskriver dealen på ett objektivt korrekt sätt, och detta utan att skylta onödigt utåt. Dealen har beskrivits i en privat konversation efter att han blivit kontaktad av en person - vem kan hävda att det inte är ett "snyggt" sätt?

 

OK att Hey inte vill att deras affar basunerar ut dealen offentligt. Men det tycks heller inte ha gjorts.

 

Sen förstår jag Heys agerande också. De är de som bryter mot reglerna, men de måste hänga sina affar om de åker dit på det. Den risken för förlorat partnerskap antar jag att man får ta som affe. Det är OK imho, så länge affen inte förlorar några pengar som redan tillkommit honom genom signade deals eller deposits. Så, såvida inga av OPs egna pengar går förlorade pga denna historia, så ser jag inte att någon part kan direkt klandras.

 

Men särskilt att peka finger mot OP tycker jag, utifrån vad som kan utläsas i denna tråd, verkar helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen förstår jag Heys agerande också. De är de som bryter mot reglerna, men de måste hänga sina affar om de åker dit på det. Den risken för förlorat partnerskap antar jag att man får ta som affe.
Det är tre saker som diskuteras ihoprört i tråden:

 

1) Hey har säkert fått böter från Ongame, och måste uppenbarligen få stopp på att sin affe kommunicerar på ett icke-godkänt sätt. Även om han har fått den här dealen, så får han inte fortsätta kommunicera den. Han varnas alltså. Fair. Du får inte kommunicera detta längre! Rullande bonusar gäller inte längre.

 

2) Affen har varit usel på att dra in folk, av ett eller annat skäl. Affen säger att det beror på att Hey inte levererat texter. Uppenbarligen har Hey annan åsikt. I vilket fall som helst så vill Hey av denna anledning sänka hans provision. Affen går i taket. Fair - lösning finns också, nämligen be Hey dra dit pepparn växer.

 

3) Sedan bråkar de om någon bonus som ligger och låser kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det gjorde jag. Delvs kan det skyllas på sen timme, delvis på ganska kraftig berusning (Minto ftw) och delvis på att han tidigare skrev att ni satt bredvid varandra. Mitt svar är egentligen till inlägget ovanför dig, där Eddie skriver om "mitt forum"Och var skötte han det snyggt, genom att svara på ett mail från en random mailare? Ja, Hey har skött det jävligt illa, det medges. Men OP är mycket medveten om att han bryter mot reglerna. Två fel gör inte ett rätt. Hey gör rätt som "stänger av" affen, och Ongame gör fel som inte stänger av hey för samma sak.

 

Hade jag varit ansvarig på Ongame så hade hey minst fått myckat kraftiga böter.

 

Men hur kan du inte förstå mitt inlägg när jag poängterar samma sak flera ggr fast på olika sätt?

 

Det handlar ju inte om huruvuida han skött det snyggt eller ej utan att Heypoker medvetet ger ut en deal och när affen åker dit så är de utan skuld själva. De skyller på affen så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyndigt och ödmjukt svar, WP! Får jag använda det? (Känner på mig att det kommer att bli användbart :))

 

 

 

;)

 

 

 

Indeed.

 

Nåja, sakfrågan. Jag tycker det står fullkomligt klart att OP är utan skuld i sak. Det han möjligen kan hållas ansvarig för är att han kommunicerar illa här och möjligen i andra fora.

 

Hey erbjuder en deal som är solklart emot reglerna. Skitbra tycker jag, men det är oviktigt vad jag tycker i den frågan - faktum är att den är emot reglerna. Vill Hey inte att deras affar ska erbjuda denna deal, så ska de heller inte erbjuda den till sina affar - det är ju att be om att de ska promota just denna deal (vilket det också är uppenbart att de vill att de ska göra). Vad affarna sen använder för svepord i privata konversationer via MSN, det är oviktigt, då det inte ändrar innehållet i dealen.

 

OP har, så vitt jag kunnat utläsa, fått en deal och promotat just denna deal i termer som beskriver dealen på ett objektivt korrekt sätt, och detta utan att skylta onödigt utåt. Dealen har beskrivits i en privat konversation efter att han blivit kontaktad av en person - vem kan hävda att det inte är ett "snyggt" sätt?

 

OK att Hey inte vill att deras affar basunerar ut dealen offentligt. Men det tycks heller inte ha gjorts.

 

Sen förstår jag Heys agerande också. De är de som bryter mot reglerna, men de måste hänga sina affar om de åker dit på det. Den risken för förlorat partnerskap antar jag att man får ta som affe. Det är OK imho, så länge affen inte förlorar några pengar som redan tillkommit honom genom signade deals eller deposits. Så, såvida inga av OPs egna pengar går förlorade pga denna historia, så ser jag inte att någon part kan direkt klandras.

 

Men särskilt att peka finger mot OP tycker jag, utifrån vad som kan utläsas i denna tråd, verkar helt fel.

 

Tack! Skönt att nån förstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...