Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag registrerade mig för ett konto hos Paxpoker för en tid sedan. Efter en tid beslöt jag mig för att jag ville göra ett uttag från Paxpoker men icke, jag fick konstant ett felmeddelande.

”Error

Please try again later

If this problem persist, please contact our support desk.”

Sagt och gjort. Fick dagen efter ett mail från supporten med texten;

” Vi upplever inga problem med detta.”

Vidare i mailet fick jag dock vägledning att ta fram någon sorts felsökningskod.

Nu blev jag mycket förvånad, jag får konstant ett felmeddelanden när jag försöker att ta ut mina pengar och dom upplevder inte några problem med uttag - hur är det möjligt. Sedan hände inget på en och en halv vecka. Deras attityd under den tiden upplever jag som, håll ut - du får dina någon gång i framtiden. Det gick inte att få ut någon väsentlig information från dom. Efter en och en halv vecka beslutar sig PaxpPoker att göra en manuell överföring till mitt konto – problemet är ännu inte löst förklarade dom. Frågor man kan ställa sig är, varför valde dom att avvakta en och en halv vecka med att föra över mina tillgångar. Hur man kan erbjuda en tjänst som poker utan möjlighet till uttag. Om dom överhuvudtaget inser allvaret i att frysa kunders tillgångar så som dom frös mina.

Min bestämda uppfattning är att dom inte är en seriös aktör. Med andra ord tänk efter en extra gång innan ni gör en insättning på PaxPoker så vida du inte har något emot att få dina tillgångar frysta så som jag fick mina.

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

De har ju alldeles rätt - även om sajten klantat sig så har du överreagerat nåt så sjukt. Sen att du indirekt börjar anklaga alla som inte håller med dig för att vara anställda på Paxpoker är ju bara löjligt.

 

You are welcome to read about this at other places such as swedens largest poker community - PF.nu/poker.se

 

:-D

Postad

Jag tycker de snöar in sig på irrelevanta saker samt tycks ha alldelses för stort översende med att siten fördröjer överföringen.

En av de mer märliga rader skrivna in den tråden är; "if ytou /../ had some patience you might have had your problem resolved quicker". Hur f*n tänker karln ;)

 

En annan , ” Perhaps there was just some miscommunication between you and the support staff?”. Det finns ingen möjlighet till det.

Postad
De har ju alldeles rätt - även om sajten klantat sig så har du överreagerat nåt så sjukt.

 

Jag kan inte hålla med om det. Paxpoker kunde om dom var lite mer kundorienterat gjort en manuell överföring redan dag ett - nu tog det en och en halv vecka. Dom hade även kunnat informerat mig bättre gällande problemet.

Postad
Jag tycker snarare att folk ifrågasätter din bristfälliga argumentation än att de försvarar varandra o sajten särskilt mkt.

Jag tycker snarare att deras argumentation inte är av relevans för ämnet.

Och att jämföra problemet jag hade med Paxpoker med Neteller problemet för Amerikanska medborgare är bara skrattretande.

Postad

Om jag vore du skulle jag illa kvickt editera bort länkarna till de andra diskussionerna, skulle skämmas ögonen ur mig om jag visste att andra människor kan läsa den skit som du skrivit där.

 

Edit: Hur många rader var detta inlägg? Borde jag haft en punkt nånstans? Om den deldiskussionen blir för lång så kan vi ju avdela den till en annan tråd, så känn dig fri att raljera i frågan.

Postad

Kan hålla med om att delar av tråden blev lite tramsig, jag bjuder på det ;)

 

Edit:

Du tror inte att en mening som bara är av två tredjedelars längd av en annan har mindre behov av att kortas av ? Det finns absolut ingen anledning tro det eller hur? Du tycker inte att mening herr skarpsinte fatshaft skrev är aningen rörig? Det vore kanske lite dumt att korta av den då ?

 

I have no idea whether it's good or bad, but your experiance as has been pointed out to you already, is hardly of the earth shatteringly awful that you are trying to make out, indeed as has been pointed out perhaps if ytou made things more clear, or had some patience you might have had your problem resolved quicker.

 

Sedan kan man ifrågasätta innehållet, vad som är dåligt med att rapportera om en dålig erfarenhet av en site. Sedan att jämföra den med värdens undergång, känns lika intelligent sagt som det han fortsätter med. Som när han säger att mitt problem möjligen löst sig snabbare om jag hade varit mer tydlig eller givit dem mer tid. Hur kan jag ha erhållit mina pengar snabbare genom att ge dom mer tid ? Jag satt inte hos dom och spelade monopol med hela avdelningen. Och den information jag gav dom om problemet gick knappast att misstolka.

Det är trevligt att se att du gärna vill förknippa dig med denne herre.

Postad
Edit: Hur många rader var detta inlägg? Borde jag haft en punkt nånstans? Om den deldiskussionen blir för lång så kan vi ju avdela den till en annan tråd, så känn dig fri att raljera i frågan.

 

*asg*

Postad

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna grova OT-post. Jag bara måste citera en liten rad som Mr GZON skrev på bonus whores forumet.

 

If now that makes such a difference.

 

No offense, GZON, jag skrattar med dig - inte åt dig.

Postad
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna grova OT-post. Jag bara måste citera en liten rad som Mr GZON skrev på bonus whores forumet.

 

 

 

No offense, GZON, jag skrattar med dig - inte åt dig.

 

Hmm, hur ska jag tolka det :? Jag skrev ju, no offense, i samband med en förolämpning :mrgreen:

  • 3 months later...
Postad

Här om dagen skickade denna site ut ett e-mail till sina kunder.

 

Important! Your Pax account has been moved!

 

Dear (mitt namn),

 

You might be aware that recently Pax Poker has been experiencing some technical difficulties and has been offline. We have decided to close down Pax Poker completely and move all the players to PokerArena, a sister company to Pax.

 

In order to have your funds moved from Pax Poker to PokerArena, go to http://www.pokerarena.com and create a new account. Then send an e-mail to support@pokerarena.com with subject line PAX and your account details inside, and any funds and loyalty points you have on your Pax Poker account will be moved over to your new PokerArena account.

 

It is important to note that the switch must be made before 31 January 2008 or we will be unable to move any funds for you. All account details will be deleted on 1 February 2008.

 

Tillåt mig hånle :D WP NH GG. Riktigt starkt jobbat icon14.gif

Postad

Jag förundras över att du fortsätter med att bumpa dessa trådar. Jag skulle PM:a en moderator med en önskan om att låsa, radera och gräva ned dem om jag var du.

 

Jag förundras även över att du i en edit av ett tidigare vettigt inlägg lyckas fullkommligt missförstå poängen med mitt inlägg och visa att du inte har någon som helst förståelse till kritiken mot din argumentation.

 

GG WP.

Postad

Må hända att viss argumentation har spårat ut en aning. Men fakta kvarstår att siten har sköts mycket dåligt. Se bara på det faktum att man har haft såpass mycket problem att man väljer att lägga ner hela siten och ber kunderna att öppna ett konto på dess systersite. Man har har uppenbarligen haft problem sedan dag ett. Way to go indeed.

Postad
Det vore trevligt om du, klyka, skulle kunna ge en replik i sakfrågan

 

du har inte gett oss tillräckligt mycket information. Det vi fått veta är i princip att du hade ett problem med siten, och genom att vara fullständigt odiplomatisk, mkt otrevlig och barnslig omintetgjorde dina chanser till en snabb och smidig handläggning.

 

En serie trevliga mail har en mkt större chans att lösa problemet. Så det enda jag kan säga i sak är att du klantade dig genom att vara otrevlig mot supporten redan från första andetaget. Lär dig att ta människor på ett bra sätt, så kommer du själv att få ett mkt bättre bemötande.

Postad
du har inte gett oss tillräckligt mycket information. Det vi fått veta är i princip att du hade ett problem med siten, och genom att vara fullständigt odiplomatisk, mkt otrevlig och barnslig omintetgjorde dina chanser till en snabb och smidig handläggning.

 

En serie trevliga mail har en mkt större chans att lösa problemet. Så det enda jag kan säga i sak är att du klantade dig genom att vara otrevlig mot supporten redan från första andetaget. Lär dig att ta människor på ett bra sätt, så kommer du själv att få ett mkt bättre bemötande.

 

Hur kan jag ha snabbat på hanteringen ? De fick den information de ville ha av mig mycket snabbt, samma dag. Det var inte jag som hade möjlighet att dra i spakarna. De förhalade allt. Om de ville lösa det smidigt och på ett tillmötesgående sätt hade de erbjudit manuell överföring redan dag ett, två eller tre och inte efter en och en half vecka.

 

Vad vet du om jag har varit otrevligt mot siten ? Jag var mycket tillmötesgående, jag förklarade dock för dem i slutet att jag tyckte dom hade skött det hela på ett mycket dåligt vis. Vilket det råder inget tvivel om, eller ?

 

Vilken information tycker du att du saknar?

 

Du berör fortfarande inte deras agerande.

Postad
Hur kan jag ha snabbat på hanteringen ? De fick den information de ville ha av mig mycket snabbt, samma dag. Det var inte jag som hade möjlighet att dra i spakarna. De förhalade allt. Om de ville lösa det smidigt och på ett tillmötesgående sätt hade de erbjudit manuell överföring redan dag ett, två eller tre och inte efter en och en half vecka.

 

Vad vet du om jag har varit otrevligt mot siten ? Jag var mycket tillmötesgående, jag förklarade dock för dem i slutet att jag tyckte dom hade skött det hela på ett mycket dåligt vis. Vilket det råder inget tvivel om, eller ?

 

Vilken information tycker du att du saknar?

 

Du berör fortfarande inte deras agerande.

 

Om man gör en jämförelse, så är en och en halv vecka ganska snabbt agerat. Det tog neteller två månader att fatta hur de skulle registrera mitt bankkonto trots att jag gav dem det i iban/swift-form. Diverse pokersiter har segat i veckor för att till slut kräva en kopia på passet, och därefter ytterligare segat länge innan utbetalning kunnat ske. För att inte tala om andra områden, som svenska internetleverantörer. Glocalnet har inte lyckats ta bort mina gamla hemsidor trots många utbytta email och över tre år.

Postad
Om man gör en jämförelse, så är en och en halv vecka ganska snabbt agerat. Det tog neteller två månader att fatta hur de skulle registrera mitt bankkonto trots att jag gav dem det i iban/swift-form. Diverse pokersiter har segat i veckor för att till slut kräva en kopia på passet, och därefter ytterligare segat länge innan utbetalning kunnat ske. För att inte tala om andra områden, som svenska internetleverantörer. Glocalnet har inte lyckats ta bort mina gamla hemsidor trots många utbytta email och över tre år.

 

Självfallet finns det värre exempel. Det hör dock inte till saken.

Postad
du har inte gett oss tillräckligt mycket information. Det vi fått veta är i princip att du hade ett problem med siten, och genom att vara fullständigt odiplomatisk, mkt otrevlig och barnslig omintetgjorde dina chanser till en snabb och smidig handläggning.
Vad vet du om jag har varit otrevligt mot siten ? Jag var mycket tillmötesgående, jag förklarade dock för dem i slutet att jag tyckte dom hade skött det hela på ett mycket dåligt vis. Vilket det råder inget tvivel om, eller ?

Det vet vi såklart inte, men eftersom du varit odiplomatisk, otrevlig och barnslig i alla tre trådarna om ämnet så är det rimligt att dra slutsatsen att du även var det i kontakt med supporten. Ditt agerande är för oss en mer trovärdig indikation än ditt eget påstående att du varit trevlig och tillmötesgående.

 

Hela grejen är förövrigt en ren bagatell. Det tog 10 dagar att casha ut, spela inte där mer om du är missnöjd, men trådarna du skapat om ämnet och ditt sätt att argumentera är bara löjliga, omän rätt komiska.

Postad

Du har nu tjurat i 129 dagar för att du fick vänta i 10 dagar på ett uttag. Man kanske kan förvänta sig att det tar 5 dagar att göra ett uttag, alltså har du råkat ut för en försening om 5 dagar. Du har tjurat 129/5 = 25.8 gånger förseningstiden. En liten lista över andra jämförbara långsintheter:

 

:club: Mr GZON väntar på bussen. Den är 5 minuter försenad. Mr GZON tjurar i 5*25.8 = 129 minuter, eller 2 timmar och 9 minuter. På den tiden hinner bussen ta honom från Stockholm till Uppsala och tillbaks, inklusive lunchpaus i Uppsala för chauffören.

 

:club: Mr GZONs fru ska föda barn. Förlossningen drar två veckor över tiden. Mr GZON tjurar för detta i 14*25.8 = 361.2 . 3 dagar, 19 timmar och 12 minuter innan barnets första födelsedag slutar Mr GZON tjura och köper en födelsedagspresent åt barnet.

 

:club: Mr GZON har en downstreak om 2k händer. 2k*25.8 = 51.6k händer senare slutar Mr GZON tilta. Då han spelar tre bord och får in 65 händer per timme och bord tar det 51.6k / (3*65) = 264.6 h eller 11 dygn, 14 timmar och 46 minuter av oavbrutet spel för Mr GZON att lugna ned sig.

 

Edit: Jag har inget liv

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...