Gå till innehåll

TPTK för 300bb ?


Recommended Posts

300bbstack..Har inga stats, men fi har uppträtt väldigt aggressivt i de potter han har spelat. Öhm...Kör på!

 

 

***** Hand 887243204 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 december 2008 01:35:59

Britta 40 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Orrarah (604.46)

Plats 3: Gart (51.22)

Plats 1: Twofinger (410.19)

Plats 4: ullis19 (105.15)

Plats 5: CS PROFFS (968.74)

Gart lägg LM 1.00

ullis19 lägg SM 2.00

** Giv **

Orrarah [:Ad:, :Kd:]

Gart [N/A, N/A]

Twofinger [N/A, N/A]

ullis19 [N/A, N/A]

CS PROFFS [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

CS PROFFS Höj till 10.00

Twofinger Lägg

Orrarah Höj till 33.00

Gart Lägg

ullis19 Lägg

CS PROFFS Syna 33.00

*** Flop(Board): *** : [:4c:, :As:, :8s:]

*** Bet Runda 2 ***

CS PROFFS Passa

Orrarah Satsa 46.00

CS PROFFS Höj till 128.00

Orrarah Syna 128.00

*** Turn(Board): *** : [:4c:, :As:, :8s:, :3h:]

*** Bet Runda 3 ***

CS PROFFS Satsa 246.00

Orrarah ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelad måste du syna... även om jag tror han har dig slagen då han checkraisar, oftast brukar inte en aggrofisk checkraisa utan bomba på. Men när dem checkraisar tyder det på att dem blev chockade över att dem fick en så bra hand :).

 

Han viker upp A4?

 

PS såg nu att ni var lite djupare än jag trodde, tuffare läge, antingen trycka in eller folda som gäller nu... syn känns som fel alternativ.

 

Sätter du han på fd så åker degen in, känsla som gäller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han inte är en idiot har han betydligt fler händer än ett set. Är han en idiot kan det mycket väl stämma att han nästan har ett set.

 

Jag förespråkar inte att stacka av (jag orkar inte lägga mig i handen överhuvudtaget) men det kändes lite motsägesefullt att påstå att en spelare inte är en idiot om han har en jättesmal range, det är väl just då man kan veva med idiotstämpeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300bbstack..Har inga stats, men fi har uppträtt väldigt aggressivt i de potter han har spelat. Öhm...Kör på!

 

 

***** Hand 887243204 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 december 2008 01:35:59

Britta 40 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Orrarah (604.46)

Plats 3: Gart (51.22)

Plats 1: Twofinger (410.19)

Plats 4: ullis19 (105.15)

Plats 5: CS PROFFS (968.74)

Gart lägg LM 1.00

ullis19 lägg SM 2.00

** Giv **

Orrarah [:Ad:, :Kd:]

Gart [N/A, N/A]

Twofinger [N/A, N/A]

ullis19 [N/A, N/A]

CS PROFFS [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

CS PROFFS Höj till 10.00

Twofinger Lägg

Orrarah Höj till 33.00

Gart Lägg

ullis19 Lägg

CS PROFFS Syna 33.00

*** Flop(Board): *** : [:4c:, :As:, :8s:]

*** Bet Runda 2 ***

CS PROFFS Passa

Orrarah Satsa 46.00

CS PROFFS Höj till 128.00

Orrarah Syna 128.00

*** Turn(Board): *** : [:4c:, :As:, :8s:, :3h:]

*** Bet Runda 3 ***

CS PROFFS Satsa 246.00

Orrarah ??

 

Shove.

Kan du räkna upp några händer han har som du slår? Du säger att han e agressiv, vilka händer kan han tänkas sitta med på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svår hand, känns som om fold kan vara ganska bra om fi inte är en riktig aggromonkey.

 

300 BBs med ett par känns väldigt löst. Visst kan han ha ett missat kombodrag men då har han ändå equity. Dessutom är kombodragen färrevarianter än set. 56s, 67s är möjliga händer. A högt färgdrag är ju omöjligt. Han reraisar knappast med ett sämre äss om han inte är riktigt j-a usel..

 

Om du uppfattas som nitty får du trycka annars förespråkar jag fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också spelat endel mot CS PROFFS som är en riktigt duktig spelare. Riktigt aggro kille som spelat den här handen kan vara helt empty, kanske sätter dig på ett svagare ess eller KK/QQ och hoppas på fold från dig. Annars set. Han är inte korkad så A4/A8 känns lite hårt. Tuff sits ;) hur gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lätt att vara efterklok. Stacka av 300bb med TPTK känns ju extremt fiskigt när jag tänker på det, men just då kändes det rätt. Han hade spelat väldigt hårt hela tiden, så AK kändes där som nöten. Sen så hade jag väl någon tanke om att han satte mig på JJ-KK och därmed tryckte till med AQ-AJ, fast nu i efterhand kanske det inte känns som han skulle betat så hårt med dom händerna. Tyckte också spelet kändes för hårt med ett set.

Iallafall så hade han 44 för floppat set. Och ja, jag pushade såklart..syn finsn ju inte på kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väldigt lite om cash games eller teori överhuvudtaget så det är fullt möjligt att min fråga är riktigt korkad. Gör det någon skillnad att det handlar om 300 bb på en sida där maxbuyin är 200 bb? Alltså: Kan man i ovan nämnda situation sätta fi på en vidare hd på grund av att stacken är endast 50% över maxbuyin till skillnad från 200% över maxbuyin på de flesta andra sidor?

 

Min spontana tanke är att man borde kunna göra det eftersom man oftare borde hamna i sådana situationer på en sida med högre maxbuyin och således måste anpassa sitt spel efter det.

 

Hoppas att ni förstår frågan och att någon kan ge mig ett svar på om jag är helt ute och cyklar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väldigt lite om cash games eller teori överhuvudtaget så det är fullt möjligt att min fråga är riktigt korkad. Gör det någon skillnad att det handlar om 300 bb på en sida där maxbuyin är 200 bb? Alltså: Kan man i ovan nämnda situation sätta fi på en vidare hd på grund av att stacken är endast 50% över maxbuyin till skillnad från 200% över maxbuyin på de flesta andra sidor?

 

Min spontana tanke är att man borde kunna göra det eftersom man oftare borde hamna i sådana situationer på en sida med högre maxbuyin och således måste anpassa sitt spel efter det.

 

Hoppas att ni förstår frågan och att någon kan ge mig ett svar på om jag är helt ute och cyklar eller ej.

 

 

Är osäker på om jag förstod... men ja, du kan ju syna bredare, eftersom du får bättre implicita odds ju djupare stacks ni sitter med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte riktigt det jag menade. Menar om det är skillnad med 300 bb på ett bord med 200 bb maxbuyin mot 300 bb på 100 bb maxbuyin?

 

Inte mer än psykologiskt. Som deepspelare så har du hamnat i fler 600bb+ situationer oftare än om du lirar 100bb, därav är det förmodligen fler spelare 100bb spelare som spewar i stora potter som de är ovana att hamna i. Så antar att det inte gör någon väsentlig skillnad för just den här HH'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...