Gå till innehåll

FL1/2 SvS Reraise river med näst näst nöten?


kenomann

Recommended Posts

Har ingen direkt uppfattning om spelarna förutom att det är VÄLDIGT tight preflop nästan inga höjningar alls innan flopen.

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (FL) - Bertil 16 (Vanlig /Cash Game)Fullring

 

Mike331 lägg LM 0.50

pnad lägg SM 1.00

** Giv **

HERO [5r, 5h]

 

*** Bet Runda 1 ***

fnylen Syna 1.00

Frida90 Lägg

Mike_Wer Lägg

arja51 Syna 1.00

HERO Syna 1.00

Master2 Syna 1.00

Tusse22 Syna 1.00

Mike331 Syna 1.00

pnad Passa

 

*** Flop(Board): *** : [9s, 7h, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

Mike331 Passa

pnad Passa

fnylen Passa

arja51 Satsa 1.00

HERO Höj till 2.00 Floppat set höjer för att skydda handen. Korrekt?

Master2 Syna 2.00

Tusse22 Lägg

Mike331 Syna 2.00

pnad Syna 2.00

fnylen Syna 2.00

arja51 Syna 2.00

 

*** Turn(Board): *** : [9s, 7h, 5s, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

Mike331 Passa

pnad Passa

fnylen Passa

arja51 Passa

HERO Satsa 2.00 Värdesatsning samt få sämre händer att lägga sig eller borde jag checka?.

Master2 Syna 2.00

Mike331 Lägg

pnad Lägg

fnylen Syna 2.00

arja51 Lägg

 

*** River(Board): *** : [9s, 7h, 5s, 2r, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

fnylen Passa

HERO Satsa 2.00

Master2 Höj till 4.00

HERO ??? Syna eller höja, mitt vanliga dilemma. Vilken hand kan ha sitta på, vilka händer slår jag och vilka händer förlorar jag emot? Hur bör mn resonera genom hela handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop tror jag du menar att dina medspelare är passiva. Tight betyder att man spelar få händer, motsatsen är lös. Passiv är när man synar ofta i relation till hur ofta man höjer.

På SvS 1/2 är de flesta lös-passiva.

 

På floppen vill du inte skydda din hand. Den är så stark så du vill få ut så mycket värde som möjligt. Målet är nu inte att i första hand vinna handen, utan få ut så mycket pengar som möjligt "i snitt".

Det är säkert så att det finns steg-drag som har en hel del outs, men det finns också en del händer kvar som drar mer eller mindre dött. För varje extra bet som kommer in i potten kommer du få en stor del.

Nu sitter du lite dumt i förhållande till den som betar ut och de du vill ska syna, men det löste sig ju bra.

 

På turn, du vill INTE få sämre händer att lägga sig. Du skulle förlora mycket på att checka här. Så betet är för värde.

 

På rivern finns det många händer fi kan ha som du slår, en ensam 7:a eller stege t ex. Även om en stege förmodligen skulle ha hört av sig på turn. Så jag tycker en 3-bet kan vara på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slagen av 99, 97, 77, 75, 72 och 8s6s så är mer nästnästnästnästnästnöt. Eller om man räknar kombos: nästnästnästnästnästnästnästnästnästnästnästnästnöten.

 

Iaf, om någon hade tvåpar eller set på turn skulle de troligen höjt, lägg till att ett färgdrag går in så blir det väldigt troligt att de sitter just på färg. Ta värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slagen av 99, 97, 77, 75, 72 och 8s6s så är mer nästnästnästnästnästnöt. Eller om man räknar kombos: nästnästnästnästnästnästnästnästnästnästnästnästnöten.

 

nit·pick

[nit-pik]

-verb (used without object)

1. to be excessively concerned with or critical of inconsequential details.

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver nog rätta mitt påstående om turn. Visst vill du att sämre händer lägger sig, om dessa händer har en större chans att vinna som är högre än en viss brypunkt. Den brytpunkten är lägre ju större potten redan är. Och i det här fallet är potten ganska stor och kunde du få ett steg- eller flushdrag att lägga sig vore det positivt. Men det finns inga sådana praktiska möjligheter.

 

Om jag inte misstar mig så borde brytpunkten ligga omkring 10% om det hade varit en motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Floppat set höjer för att skydda handen. Korrekt?

 

Nope, du höjer för värde här. Du KAN inte skydda din hand mot något drag ändå

 

 

Värdesatsning samt få sämre händer att lägga sig eller borde jag checka?.
Ännu en gång ett rent värdebet. Vilka händer vill du få att folda här? Jättesolklart bet på turn

 

 

 

HERO ??? Syna eller höja, mitt vanliga dilemma. Vilken hand kan ha sitta på, vilka händer slår jag och vilka händer förlorar jag emot? Hur bör mn resonera genom hela handen?

Tja vad kan han inte ha? Jag skulle kunna tro att på 1-2 kan man få se allt från ett överpar, kåk, stege eller en vild bluff men mest sanolikt här är antingen en sjua eller en färg.

 

Du behöver inte oroa dig än utan raisa på bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...