Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej

 

Readsen är Fi2 är tajt och syn vänlig. Fi1 är en nybörjare och kan lätt syna ned med A högt hela vägen. Jag höjer för lite på Flopp det vet jag och jag slog mig själv lite när jag upptäckte det.

 

BossMedia Game #886030820: Table Britta 28 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 19:30:12 - 2008/12/15

Seat 3: HERO ($387.62)

Seat 4: FI1 ($75.28)

Seat 1: Fi2 ($532.76)

Seat 5: Fi3 ($576.10)

Seat 2: Fi4 ($278.58)

Fi1 posts the small blind of $1.00

Fi3 posts the big blind of $2.00

HERO is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of DiamondsJack of Diamonds

Fi2 raises $7.00

Fi4 folds

HERO calls $7.00

Fi1 calls $7.00

Fi3 folds

*** FLOP *** Jack of HeartsKing of DiamondsQueen of Diamonds

Fi1 checks

Fi2 bets $11.50

HERO raises $29.00

Fi1 calls $29.00

Fi2 calls $29.00

*** TURN *** Jack of HeartsKing of DiamondsQueen of Diamonds5 of Hearts

Fi1 Checks

Fi2 Checks

HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JTs är väl en hand som är bra i multiwaypotter?

 

Jag synar pre här eftersom jag har position och inte har något emot en multiwaypott med den handen.

 

Sen som många säger så raise mer på flop.

 

Turn vet vi ju som nämts inte vad som händer innan dig men om alla checkar så kan man nog checka bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger att du höjer för lite är det en rejäl underdrift. Jag skulle rekomendera mellan 3/4 och potsize bet. I potten just nu ligger: 7*3+2+11,5 = 34,5. Ett potsize bet är alltså 34,5+11,5=46

 

På floppen vill vi absolut ha in pengar så en rejäl höjning är det som är viktigt, kanske är detta högvariansspel beroende på motstånd men ändå klart +EV. Nu är handen ganska slaktad och du får nog snällt checka bakom om båda passar alternativt calla en liten bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vinner preflop, man vinner med CBet på typ alla floppar, man får in mer pengar om man träffar etc etc. Allt annat är att överskatta motståndet imo.

 

Och det faktum att jag hatar att syna då.

 

Ditt resonemang bygger på att man i princip saknar en syn-hd, utan alltid trebetar en raise med en bred HD.

 

Det säger väl sig själv att det inte är lönsamt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den riktiga anledningen är självklart att: På <5/10 suger alla OOP i 3 bettade potter och nästan ingen 4 betar light.

 

o de betalar bättre när du träffar, så det är synd att "döda" värdet i en sån fin hand genom att trebeta bort händer pre, som betalar av bättre postflop.

 

Dessutom har du större utrymme att spela bort fi på den nivån postflop genom float mm, varför att syna är att föredra här imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vinner preflop, man vinner med CBet på typ alla floppar, man får in mer pengar om man träffar etc etc. Allt annat är att överskatta motståndet imo.

 

Och det faktum att jag hatar att syna då.

Fantastiskt, du måste tjäna sjukt mycke på att alltid 3beta alla händer!

 

Men seriöst. Förutom det som tequila redan sagt så är vår read på ursprungshöjaren att han är tajt men synvänlig, han kommer alltså sällan lägga sig mot vårt 3bet och cb. Dessutom har vi en shortstack bakom oss som lätt kan syna med a-hög hela vägen. Detta bör tolkas som att han inte kommer lägga händer som AJ, KQ och pocketpar även om vi 3betar. Ja i princip allting i den här specifika situationen talar för syn faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger att du höjer för lite är det en rejäl underdrift. Jag skulle rekomendera mellan 3/4 och potsize bet. I potten just nu ligger: 7*3+2+11,5 = 34,5. Ett potsize bet är alltså 34,5+11,5=46

Om du ska höja pott ska du beta 11,5 + (34,5 + 11,5) = 57,5

 

Du synar först fi:s bet (11,5) och höjer sen med pottens belopp inkl. din egen syn (11,5 + 34,5).

 

3/4 potthöjning blir 11,5 + (34,5 + 11,5) x 3/4 = 46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...