Matfrid Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Eftersom forumet inte hade någon tråd om detta så startar jag den nu. Få har väl missat att läsa om Bernt Madoff's gigantiska ponzi-schema de senaste dagarna. Men här finns så många kunniga personer att ngn kanske har något mycket intressant att säga. http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2204895.svd Själv undrar jag: hur ser man skillnaden på en svindel och en vanlig kollaps av lånekaruseller och bubblor av den typ vi sett hela hösten ändå? Är det inte redan lite ponzi, pyramid, galenskap, t6-känsla och dylikt över världens 'vanliga' finanser? Citera
alund1 Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 jag är av uppfattningen att få kan se denna skillnad och därav dagens situation. kanske även är att skillnaden är hårfin och intentionen att bedra offer på pengar inte var menad, men exponentiellt vuxit fram hur skillnad ses är jag också nyfiken på att veta, var är ekonomer när de behövs? Citera
JoeFalk Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 . sorry skummade lite väl snabbt Citera
ackeman Postad 13 Januari , 2009 Rapport Postad 13 Januari , 2009 Det sjuka är att mannen fortfarande går fri, må vara att han är i husarrest. Han har erkännt världens hitintills största bedrägeri och sitter inte ens häktad... Citera
Recommended Posts