Tuttinunnen Postad 15 December , 2008 Rapport Postad 15 December , 2008 Det är ett vapen i varje god spelares arsenal (semiciterat, Dan Glimne), minigayraisen. Målet preflop är helt enkelt att få FI, som är en dålig spelare, att 4betta med AAxx utan att det blir så dyrt för mig. Han kommer då att potta i 90% av fallen oavsett flopp (har inte sett honom göra det tidigare, bara antar att han kommer att göra det, likt de andra fiskarna). Om han inte har AAxx och bara synar mig så är blir det lite mer svårspelat på floppen. Men jag skulle i så fall försökt checkhöja om jag träffar tvåpar, par med drag, eller ett bra drag. Annars checka/få se kort billigt. Mot randomfisk är checkhöjningen på floppen given? Han blir då All in. $50 USD PL Omaha - Monday, December 15, 07:26:33 ET 2008 Table Table 166761 (inget BS) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: FI( $45.40 USD ) Seat 6: Rena153 ( $63.36 USD ) Seat 3: SetF4rmer ( $50 USD ) Seat 5: HERO ( $128.21 USD ) Seat 4: XJohn55 ( $23.51 USD ) Seat 2: dagonaut1 ( $52.31 USD ) HERO posts small blind [$0.25 USD]. Rena153 posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] FI raises [$1.75 USD] dagonaut1 folds. SetF4rmer folds. XJohn55 folds. HERO raises [$2.75 USD] Rena153 folds. FI raises [$7.75 USD] HERO calls [$6.50 USD] ** Dealing Flop ** [ ] HERO checks. FI bets [$18.53 USD] HERO raises [$37.06 USD] Synpunkter på mitt spel? Citera
JohanLj Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 PLO50 - Dubbel "minigayraise" ur positionDet är ett vapen i varje god spelares arsenal (semiciterat, Dan Glimne), minigayraisen. Ser du ofta bra PLO-spelare göra den? Citera
slowboy Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Världens sämsta raise pre btw, men ja flopspelet är väl iaf standard. Citera
wallie999 Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Varför skulle FI ha AAxx? Om du inte har nån bra read som tyder på det lär det här spelet vara sjuk olönsamt. Citera
Tuttinunnen Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Postad 18 December , 2008 Totalsågad, som väntat. Ok, ska verkligen försöka sluta med såna här spel, särskilt med såna dåliga händer. I det här fallet blev jag dock belönad för min fiskighet. Hans syn håller inte heller världsklass HERO [$37.06 USD] MultFilVit is all-In. ** Dealing Turn ** [ Qh ] ** Dealing River ** [ Td ] HERO shows [ Js, 8c, 9d, 6s ]a flush, Jack high. MultFilVit doesn't show [ 8s, Ad, 4c, Ah ]a pair of Aces. HERO wins $1.16 USD from the side pot 1 with a flush, Jack high. HERO wins $88.30 USD from the main pot with a flush, Jack high. Citera
Sideshow Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Från flop ser det bra ut, preflop är som taget ur en tysk serietidning Citera
Hjort Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Från flop ser det bra ut, preflop är som taget ur en tysk serietidningVarför tycker du floppen ser bra ut? Citera
Gaston116 Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Varför tycker du floppen ser bra ut? Jag är ingen jätte haj på Omaha men kan man verkligen lägga floppad J hög flush i 4 bettad pot för 90 BB? Citera
Hjort Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Jag är ingen jätte haj på Omaha men kan man verkligen lägga floppad J hög flush i 4 bettad pot för 90 BB?Varför tror du alternativet är vik? Citera
psykologas Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Varför tror du alternativet är vik? Varför inser du inte hur löjligt du beter dig? Till OP: Det e helt ok att spela sådär för att isolera en dålig fi, men här har ju redan de flesta passat så du vinner inte så mkt. sen så ska du position när du gör sådana grejer. Jag tycker dock absolut din starthand skulkle räckt till om de andra förutsättningarna funnits. mitt tips e oxå att låta bli att försöka bygga "en lagom stor pott" mot aa pre Citera
JohanLj Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Det är ett vapen i varje god spelares arsenal Har Dan "Minigayraisaren" Glimne verkligen sagt det? Målet preflop är helt enkelt att få FI, som är en dålig spelare, att 4betta med AAxx utan att det blir så dyrt för mig. Han kommer då att potta i 90% av fallen oavsett flopp (har inte sett honom göra det tidigare, bara antar att han kommer att göra det, likt de andra fiskarna). Om han inte har AAxx och bara synar mig så är blir det lite mer svårspelat på floppen. Men jag skulle i så fall försökt checkhöja om jag träffar tvåpar, par med drag, eller ett bra drag. Annars checka/få se kort billigt. Att experimentera med olika linjer för att försöka bli en bättre spelare är helt klart massivt EV+, och säkert hyfsat ovanligt på dessa nivåer. Men även(högst orealistiskt) om du skulle ha position, han har AA 100% av gångerna han pottar 90% av flopparna är detta med största sannolikhet ett förlorande spel. Ni är inne med ~18% av de effektiva stackarna PF. Du känner inte till hans möjliga suits och hans sidokort. De gånger du väljer att få in pengarna, vilket inte får vara alltför sällan pga av de 18%en, måste du vara en orealistiskt stor favorit för att detta ska vara EV+. På >80% av flopparna kommer AA** att ha >35% equity mot din hand. Jag är ingen jätte haj på Omaha men kan man verkligen lägga floppad J hög flush i 4 bettad pot för 90 BB? Finns EN spelare jag viker floppen mot tror jag... (Fast iofs kommer jag aldrig till det floppläget mot honom...) Citera
Sideshow Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Varför tycker du floppen ser bra ut? Eftersom man ska vara ärlig såhär i juletid så måste jag erkänna att jag inte kollade på stackdjupen och antog att 35ish på flop var hans all in. Att syna kanske är en bättre linje vid djupare stackar som fallet nu var har jag inte brytt mig om p.g.a. ovan osvosvosvosvosv godjul Citera
Recommended Posts