Gå till innehåll

KTs floppar färgdrag och överkort i 3betad pott. 10/20 svs


Recommended Posts

Alright.. 3lendil bråkade med mig flitigt hela sessionen och 3betade mig typ varje hand. Var lite trött på att folda mtp att KTs typ var det bästa jag sett på bra många händer. Vad är bästa linjen att ta här?

 

 

***** Hand 885702649 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 december 2008 14:14:06

Gwen 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Burgendy (4176.26)

Plats 3: 3lendil (4920.67)

Plats 4: promenix (3727.73)

Plats 1: kallskinka (9875.17)

Plats 5: yerlikaya (4516.52)

3lendil lägg LM 10.00

promenix lägg SM 20.00

** Giv **

Burgendy [:Kd:, :Td:]

3lendil [N/A, N/A]

promenix [N/A, N/A]

kallskinka [N/A, N/A]

yerlikaya [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

yerlikaya Lägg

kallskinka Lägg

Burgendy Höj till 70.00

3lendil Höj till 270.00

promenix Syna 270.00

Burgendy Syna 270.00

*** Flop(Board): *** : [:8d:, :2d:, :9s:]

*** Bet Runda 2 ***

3lendil Satsa 540.00

promenix Lägg

Burgendy ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

play it like a set

 

Nu börjar jag nästan undra vad som hänt. Vad är egentligen frågan? Varför skulle vi vilja göra något annat än att höja här (och runksyna push obv)?

 

Heheeeehee frågan kom upp för att min egen coach heltoker ville ta annan linje. Jag spelade givetvis som ni tkr, (inga händer på paketet när jag synade dock, kanske därför jag missade...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en coach förväntas väl ändå vara en vinnande pokerspelare så coach kan du ju knappast kalla mig :|

 

Jag kan ha tappat allt i spelteori, vad vet jag, men jag föredrar syn här. Mtp att jag vet att 3lendil utgår ifrån att regs anpassar sig efter hans aggresiva spelstil och därför spelar tillbaka ännu lightare så föredrar jag hellre att spela vekare made hands för stacks än semikassa drag som i det här fallet. Raisefold finns ju inte i tankarna och raisefåindet vs 3lendils breda range vilken ändå leder över vår hand är kallt också imo. Känns dock som du skall lyssna på tidigare talande highstakeslirare, typ megakillah.

 

Som Emilio nämnde föredrar jag också att folda pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en coach förväntas väl ändå vara en vinnande pokerspelare så coach kan du ju knappast kalla mig :|

 

Jag kan ha tappat allt i spelteori, vad vet jag, men jag föredrar syn här. Mtp att jag vet att 3lendil utgår ifrån att regs anpassar sig efter hans aggresiva spelstil och därför spelar tillbaka ännu lightare så föredrar jag hellre att spela vekare made hands för stacks än semikassa drag som i det här fallet. Raisefold finns ju inte i tankarna och raisefåindet vs 3lendils breda range vilken ändå leder över vår hand är kallt också imo. Känns dock som du skall lyssna på tidigare talande highstakeslirare, typ megakillah.

 

Som Emilio nämnde föredrar jag också att folda pre.

 

Vad gör du när 3lendil shovar blank turn? där står du med fd och ett, kanske till och med 0 överkort utan fe eller odds att syna. Att du för övrigt ska ta varje tillfälle i akt att håna mig är bara patetiskt. nej kom upp och ta dina lättförtjänta pengar istället, det är väldigt lätt för alla andra gör då det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har han för cbet% i 3 bet potter? Känns som lite kall board att cbetta tom på när han fått en kallsyn...

 

Jag synar nog bara en gata och ger upp på blank turn om han skjuter igen. (Och spelar set och stora par likadant förutom folda blank turn delen..)

 

Så du synar med hela din range och kommer aldrig att bluffraisa at this particular board? Samma med TT+ 89, stegfärgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

play it like a set

 

1400 och syna av.

 

Alldeles korrekt!

Fan bara att slå om och köra. Eftersom han har såpass hög 3betsprocent så kommer han väl vika många gånger då han är relativt tom en del av gångerna. Gångerna han inte är det har vi bra outs!

 

Jag hade bombat och inte heller tvekat särskilt mycket med tanke på hur ofta man sätter sina färgdrag på Svenska Spel.

 

En annan tanke är:

 

Om inte denna floppen, vad vill du ha när du synar 3bet med KT suit? TT eller QJA händer ju inte alltför ofta. Färgdrag (Nuts!) ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du leder mot fis cont bet range pa denna floppen. Sa du kan reraisa for varde pa denna flop och syna av med korrekta odds.

 

Hur vet du vad hans cont bet range är? Ingen annan än jag som är orolig för att 3lendil inte är blåst nog att inte inse att kallsynaren är ett stort prolem i denna hand? Eller är kallsynaren en monsterfisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant det här.

Det dyker upp väldigt mycket frågor i skallen.

 

Är inte KTs är hyfsat bra hand att syna med i position med tanke på historiken (att fi 3betat brett)?

 

Flera har skrivit om att det är bättre med 4bet eller fold, kan någon argumentera för det, förstår inte. Jag tänker att det här är en bra hand att stacka fi med om jag träffar bra. Med tanke att fi 3betat hårt kan jag inte folda en såhär pass bra hand, samtidigt ser jag inte att jag kan syna om fi ställer efter att jag 4betat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

play it like a set

 

Ska jag tolka det här som att jag ska spela handen som om JAG hade ett set? Är det likheten i hur varje individ spelar ett set som är grejjen här...?

 

...eller är det vi har "typ nötterna" och på grund av matematik som jag inte förstått så är det EV+ (på grund av en hel del FE) att återhöja floppen och sen gå hela vägen i princip oavsett vad som sen händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant det här.

Det dyker upp väldigt mycket frågor i skallen.

 

Är inte KTs är hyfsat bra hand att syna med i position med tanke på historiken (att fi 3betat brett)?

 

Flera har skrivit om att det är bättre med 4bet eller fold, kan någon argumentera för det, förstår inte. Jag tänker att det här är en bra hand att stacka fi med om jag träffar bra. Med tanke att fi 3betat hårt kan jag inte folda en såhär pass bra hand, samtidigt ser jag inte att jag kan syna om fi ställer efter att jag 4betat.

 

Ja, 4 bet är verkligen otroligt kallt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag tolka det här som att jag ska spela handen som om JAG hade ett set? Är det likheten i hur varje individ spelar ett set som är grejjen här...?

 

...eller är det vi har "typ nötterna" och på grund av matematik som jag inte förstått så är det EV+ (på grund av en hel del FE) att återhöja floppen och sen gå hela vägen i princip oavsett vad som sen händer?

Spela som du spelar ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du vad hans cont bet range är? Ingen annan än jag som är orolig för att 3lendil inte är blåst nog att inte inse att kallsynaren är ett stort prolem i denna hand? Eller är kallsynaren en monsterfisk?

 

Som samst har vi 40 % mot fis range. 88+. Lagg dar till fold eq och j10s, AK hander osv och var eq blir mkt battre. Vad ar vi radda for lixom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...