Gå till innehåll

Mest inkompitenta supporten någonsin?


Existing-user

Recommended Posts

Jag får en överföring på $10 av en spelare. Dagen efter förs pengarna tillbaka utan att jag gjort en sådan överföring. Mailar och frågar vad det är frågan om. Någon dag efter låses mitt konto och jag får mailet:

 

"Överföringen av $10.00 USD gjordes av oss efter vi undersökt ditt konto.

 

Undersökningen visade att du har loggat in på en annan spelares konto utan

hans medgivande.

 

Ditt PokerStarskonto har därför blivit permanent avstängt. Du är inte längre

välkommen hos oss, och vi omber dig att finna ett annat ställe att spela poker.

 

Vänligen skapa inga nya konton på PokerStars, om du gör så kommer vi stänga

dem utan någon notis."

 

 

Jag bad dem skicka iploggar etc för att bevisa att jag har loggat in på någon annan spelares konto och skickat över $10. Nu svarar de inte längre på mail...

 

Alltså vad i helvete håller pokerstars på med? Vilka jävla idioter och hur fan kan de göra en sådan här sak utan att bevisa det? (NEJ, jag har fan inte loggat in på någon annans konto och tagit 10$...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får en överföring på $10 av en spelare. Dagen efter förs pengarna tillbaka utan att jag gjort en sådan överföring. Mailar och frågar vad det är frågan om. Någon dag efter låses mitt konto och jag får mailet:

 

"Överföringen av $10.00 USD gjordes av oss efter vi undersökt ditt konto.

 

Undersökningen visade att du har loggat in på en annan spelares konto utan

hans medgivande.

 

Ditt PokerStarskonto har därför blivit permanent avstängt. Du är inte längre

välkommen hos oss, och vi omber dig att finna ett annat ställe att spela poker.

 

Vänligen skapa inga nya konton på PokerStars, om du gör så kommer vi stänga

dem utan någon notis."

 

 

Jag bad dem skicka iploggar etc för att bevisa att jag har loggat in på någon annan spelares konto och skickat över $10. Nu svarar de inte längre på mail...

 

Alltså vad i helvete håller pokerstars på med? Vilka jävla idioter och hur fan kan de göra en sådan här sak utan att bevisa det? (NEJ, jag har fan inte loggat in på någon annans konto och tagit 10$...).

 

Fan va lurigt det låter. Hör med Sajtrepresentanten här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars support brukar vara kompitent. Kanske nån dåligt tunad säkerhets spärr.

Den personen som du tradade med kanske är en kompis som du lanat ihop med?

Om du inte har gjort nåt fel tror jag att du kan vara lungn.

 

Jag har aldrig träffat personen och har inte en aning om vem han är irl.

 

Saken är att jag inte får svar på mina mail. Vad fan liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom stars support tillhör dom bättre så ska det nog inte vara någon biggie att reda ut detta. Men men, alla t.o.m. dom bästa företagen kan göra fel ibland. Om det nu inte finns någon annan anledning till deras agerande förstås. Ta det inte som en beskyllning TS men i 99 av 100 fall med folk som gastar om dålig support etc. så är det användarens egna fel som ligger bakom.

 

Annars tycker jag att inkompitenta i sammanhanget var veckans roligaste felstavning :roll:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom stars support tillhör dom bättre så ska det nog inte vara någon biggie att reda ut detta. Men men, alla t.o.m. dom bästa företagen kan göra fel ibland. Om det nu inte finns någon annan anledning till deras agerande förstås. Ta det inte som en beskyllning TS men i 99 av 100 fall med folk som gastar om dålig support etc. så är det användarens egna fel som ligger bakom.

 

Annars tycker jag att inkompitenta i sammanhanget var veckans roligaste felstavning :roll:

 

/#LOUDmouth#

 

mjo lite ironi bakom det hela. Ni behöver inte tacka mig för den.

 

Saken är att jag inte ens loggat in på mitt konto förutom för att kolla så överföring på $10 till mig hade gått igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo lite ironi bakom det hela. Ni behöver inte tacka mig för den.

 

Saken är att jag inte ens loggat in på mitt konto förutom för att kolla så överföring på $10 till mig hade gått igenom.

 

vad hade du för balans? reggat pokerkontot från en hotmail-adress? tycker det luktar pengatvätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade detta mail till BET24 igår..

 

Hejsan

>

> Jag behöver städa min dator och ska bla radera alla pokerprogram.

> Dock vill jag gärna spara mina playernotes och dessa lagras väl i

någon fil ?

Kan ni tala om var jag hittar den

 

Tack på förhand

>

> Mvh / xxxxxx

 

Fick detta svar

 

Hej,

 

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med pokernotes, men din poker konto er nu lukket.

 

Skulle du have brug for atter at kontakte os henvis da venligst til denne mail-kode LTK143012664643X.

 

Med venlig hilsen,

 

Glenn

Customer Support Agent

Bet24.com

http://www.bet24.com

Free Phone Denmark: 80 88 60 45

Free Phone Sverige: 020 794 734

Free Phone Norge: 800 132 72

Åbningstider for support: 09-21 hele ugen

 

 

Jag ställer alltså en oskyldig fråga och får mitt konto spärrat.

Nu 14 timmar senare har jag fortfarande inte fått något svar från supporten och kontot är fortfarande spärrat.

Säkert inte mest inkompetent , men lite humor är det ju i alla fall.

 

Så går det när man är otydlig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer alltså en oskyldig fråga och får mitt konto spärrat.

Nu 14 timmar senare har jag fortfarande inte fått något svar från supporten och kontot är fortfarande spärrat.

Säkert inte mest inkompetent , men lite humor är det ju i alla fall.

 

Så går det när man är otydlig...

 

Hahaha :) Sjukt kul... för mig som slipper vara med om det iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, luktar grovt bedrägeri i det här.

 

Sen har du mage att försöka slutföra det genom hjälp härifrån.

 

Oja, jag spelar på pokerstars och rakar säg $200 för att många månader senare bedra en kille på $10. Låter mycket troligt.

 

Och att pokerstars inte svarar på mail utan kan göra som de själva känner för är det ingen som bryr sig om heller.....

 

men nej, jag spelar 20+3,5 sngs och bedrar en kille på $10, mycket, mycket troligt.

 

Jag menar $10!! Grymma pengar. Klart det är värt att hacka en random killes konto för $10!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite teorier...

 

Har jag förstått det rätt att du fått 10 från en helt okänd person? Varför skulle en okänd göra det? Om inte det kanske var en provöverföring av nåt slag.... från annat eventuellt hackat konto?

 

Det finns ju en annan liten aspekt på det hela då:

 

Nån har kontroll över ens ps-konto?

Dom kanske har loggat in på både ditt och annat konto nån annanstans?

 

Nån kanske äger din dator och gjort detsamma.

 

 

edit: uppenbarligen var det ändå pengar du förväntade dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade detta mail till BET24 igår..

 

Hejsan

>

> Jag behöver städa min dator och ska bla radera alla pokerprogram.

> Dock vill jag gärna spara mina playernotes och dessa lagras väl i

någon fil ?

Kan ni tala om var jag hittar den

 

Tack på förhand

>

> Mvh / xxxxxx

 

Fick detta svar

 

Hej,

 

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med pokernotes, men din poker konto er nu lukket.

 

Skulle du have brug for atter at kontakte os henvis da venligst til denne mail-kode LTK143012664643X.

 

Med venlig hilsen,

 

Glenn

Customer Support Agent

Bet24.com

http://www.bet24.com

Free Phone Denmark: 80 88 60 45

Free Phone Sverige: 020 794 734

Free Phone Norge: 800 132 72

Åbningstider for support: 09-21 hele ugen

 

 

Jag ställer alltså en oskyldig fråga och får mitt konto spärrat.

Nu 14 timmar senare har jag fortfarande inte fått något svar från supporten och kontot är fortfarande spärrat.

Säkert inte mest inkompetent , men lite humor är det ju i alla fall.

 

Så går det när man är otydlig...

 

 

 

Får väl delge er fortsättningen också

Deras svar när jag påpekade att det kankse inte riktigt var en kontospärr jag hade tänkt mig

 

Heisann,

 

Jeg beklager at du opplevde misforståelse og det å ikke få vår fulle service i denne sammenheng.

 

Jeg har nå aktivert din poker konto slik at du igjen kan spille.

 

Vi kan dessverre ikke gjøre noe med loggføringen på din maskin da dette er informasjon som lagres på din maskin mens du spiller.

 

Jeg ønsker deg lykke til med dine fremtidige kort rundt våre pokerbord.

 

Vennligst henvis til denne mail-koden hvis du har behov for komme i kontakt med oss LTK143012664643X.

 

MvH,

Kenneth - Norway

Customer Support Agent

Nordic Betting Ltd. / BET24

http://www.bet24.com

Free Phone Norge: 800 132 72

Free Phone Danmark: 80 88 60 45

Free Phone Sverige: 020 794 734

 

pningstider for support:09-21 hele uken

 

Ok det var alltså inget missförstånd. Det var bara jag som upplevde det så. Jaha sorry att jag störde då. Sen får jag också den sensationella informationen att uppgifterna lagras på min dator. Skickar ett nytt mail för jag vill veta var filerna lagras.

 

Hej igen

 

Jo , jag känner till att det lagras på min dator och det var ju det jag frågade om från början..

Men jag ställer frågan igen.

 

Var på datorn lagras detta och vad heter filen ?

 

Mvh / xxxxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och deras svar på det..

 

Heisann,

 

Jeg har nå videresendt din email til vår poker avdeling.

 

Vi komme rtilbake til snarest mulig men sannsynlig først på mandag.

 

På forhånd takk for din tålmodighet.

 

Vennligst henvis til denne mail-koden hvis du har behov for komme i kontakt med oss LTK143012664643X.

 

MvH,

Kenneth - Norway

Customer Support Agent

Nordic Betting Ltd. / BET24

http://www.bet24.com

Free Phone Norge: 800 132 72

Free Phone Danmark: 80 88 60 45

Free Phone Sverige: 020 794 734

 

pningstider for support:09-21 hele uken

 

 

Snart har poletten trillat ner.. Kanske 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite teorier...

 

Har jag förstått det rätt att du fått 10 från en helt okänd person? Varför skulle en okänd göra det? Om inte det kanske var en provöverföring av nåt slag.... från annat eventuellt hackat konto?

 

Det finns ju en annan liten aspekt på det hela då:

 

Nån har kontroll över ens ps-konto?

Dom kanske har loggat in på både ditt och annat konto nån annanstans?

 

Nån kanske äger din dator och gjort detsamma.

 

Inte helt okänd, men helt okänd irl. Vet inte var han bor men det är inte i sverige iaf då vi konverserade över chat på engelska... Han köpte en sak av mig för $10 och jag tog betalt genom psöverföring. Hade jag haft fulltiltkonto hade jag förmodligen tagit betalt där, men nu har och hade jag inte det så ps var enda möjligheten.

 

Att någon skulle ha kontroll över mitt pskonto är väldigt ossanolikt då de skulle ha kontroll över mina andra pokerkonton där jag faktiskt har pengar på.

 

Hur menar du med äger min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda orsaken att kapa ett pokerkonto är ju inte att komma över pengar på det, även tomma konton har värde då man kan skeppa vidare pengar från stulna kontokort, hackade konton osv...

 

Att du har nån backdoor eller annat elakt program installerat, men det kommer ju i lite annat ljus om du som sagt förväntade dig att få pengar.

 

Utgick från okänd/oväntad överföring samt att det enligt ps är samma ip iaf vid nåt tillfälle(om inte du loggat in måste ju den andra har gjort det eller så stämmer inte ps uppgifter)

 

Nåt annat att tänka på när man byter pengar/varor så där med okända är ju att den andra kanske betalar med hackat konto/kapat kort osv...

Då kanske man står där med skägget i brevlådan, spärrad överföring osv om man redan skickat sin del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag kan inte kommentera ett enskilt fall här då jag inte kan ge upplysningar om konton till tredje part (dvs alla ni andra som läser här).

 

Men det är inte så att vi inte svarar på emails skickade till oss. Däremot tar det här typen av ärrende och utredning som genomförs av vår säkerhetsavdelning lite längre tid än ett "vanligt" supportärrende.

 

Vi uppskattar ditt tålamod men kan försäkra dig om att du kommer att få svar på dina email så fort de har hanterats av de som har hand om ditt ärrende.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...