Gå till innehåll

Teorier om blockbetting/screenbetting?


nizze

Recommended Posts

Vet inte om termerna existerar, men det låter som något som skulle kunna finnas. Det jag pratar om är alltså när man har raisat preflop utan att träffa, men att man t.ex. träffar ett drag och sitter först eller som en av de första att prata.

 

Att man i denna situation lägger ut ett minibet för att få de andra i handen att tro att man träffat något och därmed minskar riskerna för att någon ska betta aggresivt och du måste lägga ditt drag. Bra spelare märker om man inte träffar, men de flesta synar bara pga misstänksamhet, detta gör att du inte behöver betala så dyrt för att se nästa kort, får du en reraise så måste du ju givetvis kunna lägga dig, men som sagt, ett billigt sätt att köpa kort.

 

Ex. Spelade en turnering, satt med JTs utg, blinds 25/50, jag raisar pre till 100, några st synar, flop var KQ3, här lägger jag ett bet på 50 och får syn av alla inblandade, turn 9, jag träffar här en billig stege och bettar hårdare, en går allin med AK och jag dubblar upp.

 

Antar att detta är en beprövad metod, och positionbets är ju rätt utvecklade, är det någon som har andra teorier kring detta, kommentera gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

I den situation du beskriver skulle jag beta mer än minbet pga. att ett minbet ofta berättar att man inte träffat något. Går någon med eller höjer, så får man ofta mucka.

 

Jo, men det är ju att bluffa... men blockar du deras bet så de bara behöver syna istället för att betta så får du ju värde till handen, ellerhur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju att bluffa... men blockar du deras bet så de bara behöver syna istället för att betta så får du ju värde till handen, ellerhur?

 

Enligt min åsikt är det alldeles för uppenbart att man inte träffat något. Om jag hade suttit efter dig hade jag höjt i tron om att du inte träffat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju att bluffa... men blockar du deras bet så de bara behöver syna istället för att betta så får du ju värde till handen, ellerhur?

 

Enligt min åsikt är det alldeles för uppenbart att man inte träffat något. Om jag hade suttit efter dig hade jag höjt i tron om att du inte träffat något.

 

Må så vara, men du kanske är en över medel-spelare, jag pratade om snittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...