Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

På floppen så är väl ditt drag värt ungefär 4½ outs.

Till att börja med kan du (från de 8 kort som ger stege) dra av de två spaderna.

Sedan måste man ju också ta hänsyn till att det finns mycket stor risk för redraws dels till färg, dels till antingen en högre stege eller en som splittar potten och när det är så mycket höga kort inblandat eventuellt också till kåk. Själv skulle jag värdera detta till ungefär 1½ outs.

Var dock vaksam på risken att någon höjer bakom. Givet att potten är så pass multiway lär du ju ofta ha syn om du kan stänga betandet. Sitter det folk bakom blir det lurigare.

/Bjorn

Postad
Har JTo, 7st ser flopp. Flopp ger Kung (spader) Dam (spader) 8 (klöver). Har ej själv spader. Vad göra?
.......kunde ju exempvilvis va bra å veta om det är NL eller FL vi spelar innan man kan bestömma va man ska göra
Postad
Har JTo, 7st ser flopp. Flopp ger Kung (spader) Dam (spader) 8 (klöver). Har ej själv spader. Vad göra?
.......kunde ju exempvilvis va bra å veta om det är NL eller FL vi spelar innan man kan bestömma va man ska göra

Att det är FL framfår av rubriken.

afesdfsadfv gbfhgfsyag fedfsadfcdsa cxagvfyufasfdsa aaaaah v äääääh

jsadfsadfsdaf

5

Vill du ha en seriös och vettig fråga så föregå då med gott exempel i svaren. En sån där attityd är ju bara tråkig.

Postad

Sedan måste man ju också ta hänsyn till att det finns mycket stor risk för redraws dels till färg, dels till antingen en högre stege eller en som splittar potten och när det är så mycket höga kort inblandat eventuellt också till kåk. Själv skulle jag värdera detta till ungefär 1½ outs.

Hur får någon högre stege när han har JT? :lol:

Kåkmöjligheten skulle jag snarare skruva ner lite, antagligen är det många höga kort ute redan då det är så många som ser floppen.

Jag skulle nog säga att han har just 6 outs, det är inte säkert att någon sitter med spaderdraget och därför känns det ganska lagom att dra av just 2 outs.

EDIT: fast hmm... antagligen är inte alla essen i leken heller. Kanske får dra av en out ändå :) Med så många spelare med och med en sån koordinerad bräda med höga kort kan man nog räkna med rätt smaskiga implicita odds.