Gå till innehåll

Privatlån


Gaston116

Recommended Posts

låna av en kompis? Eller loanland.se men vet ej hur seriös den sidan är. Bluestep och de andra som jag inte kommer ihåg vad de heter kan ta emot konto spec:ar.

ingen kompis som har 100k och låna ut. loanland är inte specielt seriöst och bara krångligt. Eftersom jag får ut min lön i kontanter så har jag ju inga konto spec:ar. Men tack för hjälpen endå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip räknar man väl ihop låntagaren och borgensmannen till en person? Isf är det ju borgensmannen som är oansvarsfull, inte banken..

 

Banken har ett samhällsansvar att se till att fel person inte lånar pengar, även om banken får in sina pengar genom borgensmannen kommer givetvis killen som lånat få problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banken har ett samhällsansvar QUOTE]

 

Sorry, men. Fel, fel, fel. Banken har inget ansvar alls. Det enda de bryr sig om är huruvida pengarna kommer tillbaka eller ej.

 

Att banker har någon form av ansvar är en gammal grej som växt bort för länge sedan.

 

Inte meningen att vara otrevlig, bara en upplysning :-D

 

Edit: Gick sådärbra att citera :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banken har ett samhällsansvar QUOTE]

 

Sorry, men. Fel, fel, fel. Banken har inget ansvar alls. Det enda de bryr sig om är huruvida pengarna kommer tillbaka eller ej.

 

Att banker har någon form av ansvar är en gammal grej som växt bort för länge sedan.

 

Inte meningen att vara otrevlig, bara en upplysning :-D

 

Edit: Gick sådärbra att citera :-(

 

Deras ansvar är lagreglerat. Det har inte växt bort snarare tvärtom.

 

 

Grattis du har valt att stå utanför systemet för någon extra tusing i månaden. Du blir utnyttjad av någon som sparar massor me pengar på dig.

Hoppas du får bo i hans hus som du betalt när du blir gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ringde runt några banker, de vägrade ens diskutera trots att jag kunde lägga över hälften av vad lägenheten skulle kosta som handpenning. min kära mor fick lån på många gånger mer än det hon kommer tjäna innan pension direkt.

 

svårt som fan att låna av svenska banker utan inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=862997 <- Är detta TS plan?

Dvs noll
Deklarera dina vinster som inkomst....
I veckan hade jag ett telefonsamtal med en pokerspelare som hade samma dilemma. Han drog in bra med ca$h på pokern och för en tid sedan ville han bygga hus. Det gick inte! BlueStep gick med på lån till en befintlig bostad, inte nybygge. Lösningen blev att hans polare som hade en mycket mindre inkomst, men ändå en officiell inkomst fick låna åt honom och så startade nybygget.

Sen var väl tanken att pokerspelaren skulle köpa den befintliga bostaden när huset var klart med ett lån från BlueStep.

 

Pokerspelaren hade tidigare uppgivit stora pokerinkomster i sina deklarationer, men då dom var skattefria så syns dom ju inte sen i taxeringen! ... Så jonash72's förslag lär inte hjälpa om det är skattefria pokervinster.

 

Förresten, lån var det. Jag var till banken idag och la om vårt huslån. Vi har 95k € på ett hus vi köpte för 190k € för 11 månader sedan. Vår gamla ränta var 5,5% och nu sjönk det till 3,5% (Euribor+bankens marginal på 0,5%). Med en namnunderskrift sparade man 160€/månaden! Inte illa!

Tidigare hade vi ränta som korrigerades mot Euribor efter 1 år. Nu valde vi 3 månader för vi tror den kommer att sjunka ytterligare. Euribor är 3% nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm lån från banken. Vänner och kontakter är det enda som kan hjälpa dig.

 

Ingen pik bara sanningen.

 

 

jag måste haft riktigt tur och bra kontakter, har sen ca 1 år tillbaka haft ett riktigt bostadslån (ingen bluestep crap)..ett tag när jag ägde dubbla lägenheter hade jag över 5-6 miljoner i lån.. nu ca 2m till 3.4% ränta.. känns inte alls farligt även fast jag inte har något att kvitta räntan mot.. har aldrig haft ett "riktigt" jobb förutom pokern.. kruxet för mig var bostadsföreningen men det löste sig med att jag betalade en deposition på ett par månadshyror som jag får tillbaka när jag flyttar/får ett "riktigt" jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste haft riktigt tur och bra kontakter, har sen ca 1 år tillbaka haft ett riktigt bostadslån (ingen bluestep crap)..ett tag när jag ägde dubbla lägenheter hade jag över 5-6 miljoner i lån.. nu ca 2m till 3.4% ränta.. känns inte alls farligt även fast jag inte har något att kvitta räntan mot.. har aldrig haft ett "riktigt" jobb förutom pokern.. kruxet för mig var bostadsföreningen men det löste sig med att jag betalade en deposition på ett par månadshyror som jag får tillbaka när jag flyttar/får ett "riktigt" jobb

 

LOL normal förening. Du har råd att lägga några mill på en lägenhet och de är rädda att du inte kommer ha råd att betala några tusingar i månaden i avgift. Stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...